Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ronde van Nederland uitbreiden/aanpassen - Forum Wereldfietser

Ronde van Nederland uitbreiden/aanpassen

In het voorjaar wil ik weer eens de ronde van Nederland fietsen, Ik heb het al een keer gedaan maar wil hem wat aan passen .
Van uit onze woonplaats Maarssen ga ik langs de Vecht naar Muiden dan pak ik de LF route 21 op (Amsterdam-Afsluitdijk) deze gaat langs het IJsselmeer ff wat anders .
Van uit Lauwersoog wil ik dan naar Delfzijl en Dan via de grensstreek naar Emmen of Enschede.
De originele route gaat vandaar naar Groningen!
Van dat stuk vind ik weinig is er iemand die een Fiets Route heeft van dat stuk mag best een stuk door Duitsland zijn.
Later knoop ik er ook het stukje Roermond Maastricht aan vast maar die route heb ik al.
Klaas de Pelgrim
Klaas,

Misschien heb je wat aan de route van 'Rondje Groningen'. Die gaat in elk geval in de richting die je wilt.
We hebben hem gefietst en je kunt de informatie hier vinden.
Inclusief een GPS track. Ik denk dat ik het boekje nog heb, mocht je het willen lenen.
Succes.
saagstree schreef:In het voorjaar wil ik weer eens de ronde van Nederland fietsen, Ik heb het al een keer gedaan maar wil hem wat aan passen .
Van uit onze woonplaats Maarssen ga ik langs de Vecht naar Muiden dan pak ik de LF route 21 op (Amsterdam-Afsluitdijk) deze gaat langs het IJsselmeer ff wat anders .
Van uit Lauwersoog wil ik dan naar Delfzijl en Dan via de grensstreek naar Emmen of Enschede.
De originele route gaat vandaar naar Groningen!
Van dat stuk vind ik weinig is er iemand die een Fiets Route heeft van dat stuk mag best een stuk door Duitsland zijn.
Later knoop ik er ook het stukje Roermond Maastricht aan vast maar die route heb ik al.
Klaas de Pelgrim
Tip: neem van Roermond via Thorn de Belgische kant van de Maas naar Maastricht. Deze route is veel leuker dan de route langs de Nederlandse kant.
In 2002, 3 en 4 heb ik langs het Wad gefietst, de Duitse en Belgische grens.

zie foto's op mijn homepage 2002 : http://members.quicknet.nl/janschoutsen/

helaas is Retranchement de laatste foto ivm lege batterijen.

Dan kun je simpel van plaats naar plaats. Makkelijker kan ik het niet maken.

pas in 2004 een deel langs de Belgische grens een GPS track
De route is klaar.
Ik vertrek van Maarssen langs de vecht naar Muiden dan ga ik over op de LF 21 Amsterdam afsluitdijk langs het IJsselmeer daar pak ik bij Den Oever de route weer op de LF 10 tot Lauwersoog blijf dan de 10 volgen via Delfzijl tot Nieuwerschans.
Dan langs de grens naar Emmen en pak daar de Route rondje Nederland weer op dit tot Roermond ga dan via punten route langs de Duits/Nederlandse grens tot bij Aachen vandaar na Maastricht en fiets dan via de LF 7 richting Weert waar ik de route weer op pak ik schat dat het rondje 250 km. langer word.
Bedankt voor jullie info.
Klaas de Pelgrim
Ben ook bezig met rondje in etappes. Ook met aanpassingen. Naast jouw aanpassingen komen ook Texel en Vlieland erin. Die zijn aan de beurt zodra de boot tussen deze eilanden weer vaart. Nu al zin in.
Hallo Klaas,
Afhankelijk van je voorkeur (en de wind?) kan je in het noorden kiezen voor een noordelijke kale route langs nieuwe polders of een die meer landinwaarts gaat via leuke dorpjes zoals langs de Ee in Fr en Dokkum. Onderlangs Lauwersmeer of bovenlangs.
Bovenlangs in Gr via Noordpolderzijl of onderlangs via de dorpjes (met vaak 13e eeuwse kerkjes, altijd goed bij een Pelgrim, toch?) en de borgen (Verhildersum, Menkema, Rensuma). Leuke camping in Uithuizermeeden: http://www.lentemaheerd.nl/ .

Veel plezier,
Tjitte
Je kunt ook net over de grens gaan en een stukje Ems route fietsen http://www.geheimoverdegrens.nl/fietsen ... emsradweg/
Hallo Joost
Texel en Vlieland is ook leuk!
Dat heb ik 3 jaar geleden gedaan heb ik het rondje aangehouden ben toen naar Zandvoort gefietst en daar de ronde opgepikt ik had het zo gepland dat ik op Texel was gelijk met de catamaran race de Ronde van Texel mijn vrienden waren daar ook het weekend met een zeiljacht heb toen bij hun in Oudeschild overnacht .
Ik ben toen Zondag met het bootje naar Vlieland gevaren een nadeel was dat mijn vrienden vroeg terug zeilde maar de boot naar Vlieland ging pas om 6 uur in de avond.
Dan kom je vrij laat op Vlieland aan om nog een Camping te zoeken er is dan veel vol dat moet je eigenlijk van te voren boeken en daar hou ik niet zo van maar ik zou het de volgende keer wel doen.
Texel is geen probleem campings zat.
Maar ik wil nu toch een keer de afsluitdijk fietsen.
Groeten Klaas de Pelgrim
De Belgische kant van de Maas heb ik twee jaar geleden gefietst toen ik langs oude wegen naar Santiago de Compostela ben geweest.
Ik probeer wel steeds een andere route te fietsen.
maar bedankt voor de tip.
saagstree schreef:Hallo Joost
Texel en Vlieland is ook leuk!
...
Maar ik wil nu toch een keer de afsluitdijk fietsen.
Wij zijn in Castricum aanbeland. Ik denk nu aan heet rondje Afsluitdijk, Vlieland, Texel in een paar dagen. Wel goed uitzoeken en plannen inderdaad anders gaat het mis met overnachten of overtocht.
Joost.
Vergeet niet dat je de boot van Vlieland naar Texel of andersom van te voren moet reserveren kan per internet.
er kunnen er niet zo veel mee.
Het ritje over de vliehorst is een belevenis zeker als er hoog water is.
Klaas de Pelgrim
ik fiets het gewone rondje nederland en heb hem al helemaal uitgezet met knooppunten ik fiets dan tussen de 80/100 per dag wil er 16 dagen over doen hier zitten ook rustdagen in.
gr marcel
Als je van Nieuweschans richting Weener gaat zou je vanaf daar ook een mooi gedeelte van de Emsrad-route kunnen fietsen! Ik heb een stuk gefietst vanuit mijn omgeving en vond het zelf heel mooi.

Eric op de fiets was me al voor, zie ik net.....
Dat is een mooie tip ga het uitzoeken Zou dan tot Rheine kunnen fietsen en dan naar Enschede