Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Jouw inspiratie voor 2015 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Jouw inspiratie voor 2015

Mijn inspiratie voor 2015

oei moeilijke vraag met veel antwoorden

- nieuwe fiets (druk mee bezig)
-van huis naar zwitserland en daar nog een beetje rond toeren
-mischien iets van mijn buikje nog kwijtraken :)
- verder nog een paar mooie weekend tochten maken
enz enz enz
Patria Dublin schreef:Minimaal 6000 km met baan, minimaal 10 000 km zonder baan.
Geen woon/werk op de fiets dus, anders was het andersom :wink:

En mijn inspiratie:
- verder met rondje NL
- mtb C2C Schotland ( als gezondheid meewerkt)
- wat op mijn pad komt.
Mijn inspiratie voor 2015:
-zoveel mogelijk met de fiets buiten zijn en de conditie langzaam blijven opbouwen
- met smart wachten tot mijn M-gineering voor de deur staat - ergens in januari
- mee gaan fietsen met een tourclub en af en toe een rondje...??? mee fietsen
- hopelijk in de zomervakantie - naar Engeland om Way of the Roses of Hadrian's Wall in combi met Coast to Coast te fietsen en anders wordt dit de 2016 inspiratie
- doorgaan met gewicht verliezen - ben nu ca 7 kg kwijt. Nog ca 13 te gaan. Wat een beetje sporten al niet doet :D
Mijn inspiratie voor 2014 is nog niet afgelopen. Ik ben in augustus/september en een deel van oktober ziek thuis geweest. De doktoren hadden er geen verklaring voor maar ik heb twee maanden niet gefietst omdat ik domweg oververmoeid was. En dat zonder aanwijsbare reden. Nu ben ik weer fit en bouw ik mijn conditie op. Gisteren 119 km gefietst en over 5 weken vertrek ik naar Bangkok. Rond de jaarwisseling zit ik nog net in Thailand of inmiddels al in Maleisie. Dat is mijn voorlopige inspiratie.

Plannen voor volgend jaar?
- Een paar cyclos riiden.
- Op de fiets naar Rome of een andere ver-weg-grote-stad-in-Zuid-Europa en daarna weer naar huis vliegen.
Langs Oude wegen naar Lourdes;
Rondje Schotland of Engeland;
Fietsen naar Praag;
Weekendje in Nederland of België;

Nee, niet allemaal volgend jaar. We moeten nog kiezen. ;-)
Alleen dit topic maakt al enthousiast! Laat staan het dromen over volgende fietsreizen... :)

Ik denk aan een tocht van Newcastle naar het noorden van Schotland, daar de boot naar de Orkneys, stukje fietsen, en dan de boot naar de Shetlands. Boot terug naar de oostkust van Schotland, en dan weer naar Newcastle.

En dat alles met mijn vriend, die tot een paar maanden terug dacht dat hij nooit op fietsvakantie zou gaan. ;)
Mijn inspiratie voor 2015: Aan de slag als chauffeur in het personenvervoer. Na 3 jaar WW en me te pletter solliciteren eindelijk weer zelf geld verdienen.
Verder veel en vooral mooie kilometers maken op mijn Giant Tracker en hard werken bij Fysiofit en mijn sportclubje van (Ex-) hartpatiënten om zoveel mogelijk kracht en conditie op te bouwen en te behouden om nog jaren te kunnen fietsen en wandelen en vooral gezond te blijven.
M'n Bourgogne tocht twee jaar geleden viel letterlijk in het water omdat het zo koud was in mei toen, en vluchten naar de Middelandse zeekust hielp nauwelijks. Dus eigelijk wil ik die streek ook wel eens zien met LEKKER weer.
Salzburg - Venetie klinkt ook leuk...en eigelijk moet ik de Donau tocht afmaken, vorige keer bij Linz blijven steken (vanuit Wenen), dus misschien van de bron naar Linz Rijden, voor de afwisseling? Of Linz - Passau en dan de Inn radweg maar dan vanuit Passau, kijken wanneer het teveel bergop gaat, met de kans dat ik het helemaal tot aan het eindpunt red, en dus een betere klimmer blijk te zijn dan ik denk!
Of toch maar de autoslaaptrein naar Italie en dan de Romeroute volgen. Of naar Spanje en voor het eerst met fiets in het vliegtuig. Gelukkig is de wereld groot en mooi, er is nog zoveel te doen!
Inspiratie...? Koffie, Ryanair, Marktplaats!

Want daar koop je nu voor een habbekrats spulletjes die nog niet zo lang geleden een fortuin kostten. Zeker, je moet er wat tijd en geduld in steken, maar niets werkt zo bevredigent dan te weten dat jij dat zélf hebt gedaan, zelf dat oude stalen € 50 ros hebt omgebouwt tot comfortabele en betrouwbare reisfiets.

En onderweg? Onderweg dan glimlachend al die (veel) duurdere vakantiefietsen voorbij fietsen. Dat is niet alleen inspirerend, maar vooral ook motiverend!
Mijn inspiratie? Zo lang weg dat ik onderweg een nieuwe tandenborstel moet kopen.
abre facil schreef:Inspiratie...? Koffie, Ryanair, Marktplaats!

Want daar koop je nu voor een habbekrats spulletjes die nog niet zo lang geleden een fortuin kostten. Zeker, je moet er wat tijd en geduld in steken, maar niets werkt zo bevredigent dan te weten dat jij dat zélf hebt gedaan, zelf dat oude stalen € 50 ros hebt omgebouwt tot comfortabele en betrouwbare reisfiets.

En onderweg? Onderweg dan glimlachend al die (veel) duurdere vakantiefietsen voorbij fietsen. Dat is niet alleen inspirerend, maar vooral ook motiverend!
Ik proef toch een beetje afgunst of de kift in je inspiratie... Maar misschien lees ik het verkeerd? Of ik had dit niet moeten lezen na jouw reactie in m'n 3x10-santos-post :P ...
Inspiratie? Dat wordt een hele lijst :lol:
Maar wat realistisch is voor 2015:
- Biking door Guatemala
- marathon van Rotterdam
- marathon van New York
- Biking in Utah
- racebiking in de Pyreneen
- racebiking giro dolomiet
- in ieder geval een adventure race of een grote trailrun
Wordt weer een gaaf jaar, net als dit jaar :P waar we weer veel materiaal gaan testen voor verschillende fabrikanten.
En natuurlijk lekker veel plaatjes maken.
Doelen en inspiratie gaan een beetje door elkaar heen lopen... niet dat dat erg is, want we zitten in Kletspraat, maar met inspiratie bedoel ik datgene wat jouw doel bepaalt, beïnvloedt of richting geeft...!

Enne, Marco, daar kunnen we natuurlijk nooit aan tippen :wink: !
Mijn inspiratie voor volgend jaar is de megalietenroute in Duitsland te gaan fietsen dit voorjaar. Ik ben een Drent en heb hier alle hunebedden al eens in een route bezocht. :D
Zo wie zo verschillende kanten op hier in NL.
Verder voor deze zomer weet ik het nog niet.
Gaaf Richard. Ben zelf ook een Drenth (wel al flink ver-rotterdammerd:)) en als mens kan je nooit te weinig hunebedden zien.
Na 8 jaar komt er een eind aan mijn relatie. Vervelend, maar tegelijkertijd geeft het me bakken met inspiratie voor komende fietstochten, wandel/bergtochten en alpiene expedities. Eindelijk weer de vrijheid om zelf te beslissen waar en wanneer op vakantie en wat voor soort vakantie. Mijn aanstaande ex is niet bepaald van de outdoor activiteiten, dus de afgelopen 8 jaar kwam de discussie over het besteden van vakantiegeld regelmatig voorbij.
Voor 2015 heb ik nog geen concrete plannen, maar in ieder geval 2 weken met mijn zoontje richting Scandinavië danwel Alpen om te kamperen, fietsen en ravotten in de bergen of aan de kust. Daar kijk ik enorm naar uit. Verder zelf een paar weken fietsen in een nog te bepalen bestemming, waarschijnlijk ergens in Oost-Europa of Noord-Europa, maar mogelijk kies ik een keer voor het vliegtuig naar een exotische bestemming. Cuba, Thailand of Vietnam lijken me wel wat. En tenslotte me voorbereiden op een alpiene expeditie voor 2016.
Kortom, weer lekker als vanouds op avontuur en genieten van vrijheid en natuur. Ik heb er zin in! :D

Dirk
Travelmaster schreef:Lennart, ergens op het forum heb ik een leuke route gepost over een rondje IJsselmeer, en dan oversteken met de boot. Was hartstikke leuk, 4 dagen fietsen, beetje kamperen enzo! Mooi oefenrondje!
Bedankt. Was hem inderdaad tegen gekomen. Ga ik zeker als steun/ inspiratie gebruiken!
Marco Meijerink schreef:Gaaf Richard. Ben zelf ook een Drenth (wel al flink ver-rotterdammerd:)) en als mens kan je nooit te weinig hunebedden zien.
Te weinig of te veel :lol: ? Ik denk dat je het laatste bedoelt, of je moet naar Krimpen zijn gevlucht om geen hunebed tegen te komen. Want last time I checked staat er daar geen een:)!
Paris - Brest - Paris 8)
Alma productions! :wink: