Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke buitenband.... - Forum Wereldfietser

Welke buitenband....

....raden jullie aan voor mijn woon/werk traject?
+/- 40 km is de afstand waarvan 39 km asfalt en beton, 1 km veldweg (geen modder, redelijk verhard).
Mijn huidige fiets is een Trek T80 navigator, lichtjes verbouwd met mtb stuur.
Momenteel ligt er een Schwalbe Marathon plus op, heel goede buitenband geweest maar ik denk dat er momenteel "snellere" zijn.
Alvast bedankt voor jullie advies.
huidige set up/ buitenblad bevalt niet? neem aan dat je de kettinglijn zo recht mogelijk wilt dus lijkt mij dat je daar na kijkt en dan bedenkt of t blad kleiner of groter moet...
Gebruik de zoek functie eens.
Waarschijnlijk gebruik ik niet de juiste woorden in de zoekfunctie ook al is iedere situatie anders.
Geen probleem, ik combineer wel verder. Bedankt voor de tips.
De zoekfunctie op dit forum functioneert niet echt. Zoek met google op {banden site:http://www.wereldfietser.nl/phpbb} (link)
en je krijg veel meer resultaat.
M'n nieuw bestelde VSF TX-1000 gaat primair dienen voor woon-werkverkeer.
Ik heb pas beslist om hier Marathon Almotion 50-622 (niet tubeless) op te laten monteren. Ik heb onlangs met deze banden kunnen rijden en ze gaven een erg goede indruk.
Ik heb begrepen dat deze band standaard op elke nieuwe idworx zit.

Ik heb ook begrepen dat er veel warm en ook veel koud over deze band wordt geblazen. Ik zou zeggen: neem een band die je zelf voldoende snel/comfortabel/... (naar gelang je wensen) vindt.

Dries
Ik heb al gemerkt dat er zoveel aanbod is dat het voor een leek echt moeilijk wordt. Wat mijn nieuwe fiets betreft daar was ik van plan om de originele banden op te laten maar eigenlijk verander ik die ook maar best naar iets wat meer geschikt is voor asfalt.
Ik denk dat voor asfalt en een beetje ruiger werk de Almotion je zeker zal bevallen. :wink:
Hoor anders eens bij Cadans...

De Marathon Mondial die standaard op de TX-1000 zit, vindt ik ook te zwaar voor asfalt.

Dries
Ik ben Wim niet, maar toch erg te spreken over 35mm Panaracer Pasela's (zonder tourguard). Achter gaan ze bij mij niet heel lang mee (4000km ofzo), maar ik reed met twee setjes totaal slechts één keer lek, en ik ga rotsige paden niet uit de weg. Bij afdalingen rol ik wielrenners voorbij, dus snel zijn ze zeker.
Die Marathon Plus is verschrikkelijk stug en dus oncomfortabel en langzaam. De winter komt er aan, en dat is een goed moment om de lof te zingen van de Conti Topcontact Winter II. Die geeft op sneeuw en ijs verbazingwekkend veel beter grip, en omdat het rubber niet stug wordt bij lagere temperaturen blijft hij ook soepel en dus comfortabel en snel als de temperatuur zakt (7 graden schijnt de omslag waarde te zijn). Ze vallen smal dus de 42 mm past bijna altijd op ee normale hybride. 's Zomers vind ik zelf de Pasela ideaal (37mm maar dan ook echt). Voor een woon werk fiets misschien liefst de Tourguard versie met antilek. Ik rij er al een paar jaar mee op mijn stadsfiets, en ik heb nog nooit lek gereden, ondanks alle troep op straat. Vind je dit toch iets te riskant, dan zou ik gaan voor de 40 mm Marathon Racer (36 mm echt?), met ook wat meer profiel dan de Pasela.
Op mijn fiets is de 40mm Schwalbe Marathon Racer (vouwband) 39mm. Comfortabele solide band, stabiel ook maar er zijn snellere (smallere) banden.