Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Advies 28" velg in combi met de Rohloff en Son - Forum Wereldfietser

Advies 28" velg in combi met de Rohloff en Son

De iets afwijkende oude hamvraag: Welke 28" velg is uitermate geschikt voor een 32 gaats Rohloff en Son widebody naafdynamo?
Ze krijgen te maken met HS33's, 28 x 2.00 Dureme's, niet rustig rijdende bestuurder en intensief (dagelijks) gebruik waaronder ook een vakantie met bepakking, etc.
Een TK540 van DT is bij ong. 8200km gescheurd.
Ik vraag dit omdat er over 26" genoeg is terug te vinden, maar 28" weinig en ik het even niet meer weet welke te nemen. :roll:
Rigida Andra lijkt me het logische antwoord:
http://www.bike4travel.nl/product_info. ... ts_id=1656
De Andra is een goed idee voor achter. Is dit voor een bestaande fiets (anders had ik liever 36 spaken gezien)?
Ja, het is/zijn voor twee bestaande fietsen en ik moet het met de 32 spaaks Sons Widebody's doen. De Andra's zijn wel zwaar, volgens mij is het meer voor de Rohloff dan voor de berijder dat de velg sterk moet zijn.
Voor rij ik overigens al een poos (ong 15000km) met de smalle Son Delux in 32 spaaks uitvoering in combi met de TK540. Dit heeft geen problemen gegeven.
Het gaan de DT 535 velgen worden, wielen worden gemaakt door een gerenommeerde wielbouwer. :wink:
Dit is een interessante velg, want ook nog eens lekker breed. Je ontdekt zo steeds weer wat nieuws.
Wim schreef:Dit is een interessante velg, want ook nog eens lekker breed. Je ontdekt zo steeds weer wat nieuws.
Deze velg inwendig 19 mm breed. (bron)
Ik vind dat niet onder breed vallen.
Toen had ik dus verkeerd gekeken. 19 mm is inderdaad tamelijk standaard voor een touring velg.
En, wat is de conclusie van je check?
Dat dit de technische gegevens van de velg zijn en dat dit een brede, sterke maar toch lichte velg met zijn.
De praktijk moet maar gaan uitwijzen of ze echt oké zijn :wink: