Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietswiel 24 inch - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

fietswiel 24 inch

Als ik het goed zie, heeft de achternaaf alleen een remfunctie en zitten er niet ook naafversnellingen in en heb je velg achterremmen? Is toch genoeg? Je moet dan wel kiezen voor velgen met een remvlak en ongeveer dezelfde velgbreedte. Maakt voor de rest niet uit. Kant en klaar gespaakt zul je niet vinden. Maar de spaaklengte wordt dan al heel wat couranter.
Ik probeer het gewoon nog een keer, want misschien heb je er gewoon overheen gelezen: wat weerhoudt je ervan om eens contact op te nemen met een GOEDE WIELENBOUWER?
Julien,
Is het gelukt? Misschien weet ik wel wat voor je. Ben zelf in 2006 naar Santiago gefietst op een tandem. Helemaal zelf "aangepast". Een tijdje op een M5 tandem gefietst ook 4 remmen. Momenteel een Bernds tandem.

Ik hoor het wel en dan plaats ik wel m'n e-mail.
Die foto kan ik niet vinden via de link die je geeft, maar mischien kijk ik met mijn neus. Als het wiel/de velg kapot is, dan zou ik contact opnemen met www.m-gineering.nl. Hij zal de maat willen heben van de band, en een foto van de fiets. De naaf zul je dan moeten opsturen, en dan kan hij er weer een (heel) goed wiel van maken.
Wim
Wim schreef:Die foto kan ik niet vinden via de link die je geeft, maar mischien kijk ik met mijn neus. Als het wiel/de velg kapot is, dan zou ik contact opnemen met http://www.m-gineering.nl.
Het wiel was in maart kapotgegaan; niet zo vreemd dat de link niet meer werkt.

Carl
De link werkt wel, veel foto's over een langere periode (zie datum) te zien. Maar inderdaad ik kan geen kapot wiel vinden.
Verder denk ik dat Julien in Belgie woont. Ik denk dat hij Groningen wel heel ver vindt.

Nu over deze Doublet tandem. Door het wat kleinere wiel is het wiel sterk. Meer dan 36 spaken is niet nodig. Dahon gebruikt voor zijn 24" fietsen dubbel wandige aluminium velgen, bij diverse website winkels te koop. zoals Internetbikes of hollandbikes.

Wellicht is dit een mooie gelegenheid om een versnellingsnaaf met rem met meerder versnellingen te nemen. Sram Super 7, Shimano Nexus 8 of zelf een NuVinci N360 te nemen. Natuurlijk kan je duutder gaan maar vaak hebben die geen trommelrem of rollerbrake.

Zelf ben ik bezig voor mijn Bernds Tandem een 20" NuVinci te bouwen. Mijn vrouw heeft problemen met het "gat" dat valt bij terugschakelen en dit gaat dan traploos.

Voor het bouwen van het wiel dichter bij huis is er bij Asten (Eindhoven) Hafa ligfietsen. Verkoopt de spaken maar wilt/kan het wiel ook voor je bouwen. Stuur hem een meeltje.

Voor wat ik en zo te zien Julien met de tandem doet zijn deze geschetste oplossingen voldoende sterk.

Kom op Julien laat wat van je horen.