Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Met het Forum gaat het de "verkeerde kant"op!! - Forum Wereldfietser

Met het Forum gaat het de "verkeerde kant"op!!

De laatste tijd komen er steeds meer aanbevelingen voor "winkeliers" op dit forum. (detailhandel)

Ik dacht dat het de meer bedoeling is dat het over producten zou moeten gaan.

De Producent is wél belangrijk om onderscheid te kunnen maken.

Er ontstaan nu welles nietes spelletjes om "eigen gelijk" te halen. 8)

Een Forum wordt hier écht niet levendiger door maar verliest aan KWALITEIT omdat nu KWANTITEIT gaat overheersen.

Schorpioen.
:mrgreen:
Schorpioen schreef:De laatste tijd komen er steeds meer aanbevelingen voor "winkeliers" op dit forum.
Wat bedoel je eigenlijk? Ik zie in de rubriek te koop/te ruil nauwelijks discussies die niet gaan over te koop/te ruil/gevraagd/gezocht :roll:
Voor de rubriek materiaal lijkt mij (welles/nietes :) de vraag waar je bepaalde spullen vandaan haalt wel degelijk relevant. Want van veel items bestaan wel aantrekkelijke uitvoeringen die men bij de standaard adressen niet verkoopt.
Leon

Het enige voorbeeld dat ik ken is van die mevrouw die een webwinkeltje gestart is en het forum af en toe gebruikt om wat reclame te maken. Wel, daar is al wat van gezegd, en het is toch een uitzondering. De prominente wereldfietsers met eigen commerciele belangen of banden (Eric en de beide Marco's) zijn toch redelijk terughoudend? De rest van ons zegt wel eens dat we iets leuks of handigs of speciaal goedkoops gezien hebben. Laatst waren dat die hoofdlampjes bij de Xenos. Wel, ik kan me niet voorstellen dat zo'n aanbeveling de Xenos ook maar iets uitmaakt in de omzet. En als een van ons ziet dat een winkel een speciale aanbieding heeft met bijvoorbeeld heel goedkope Ortlieb tassen, dan verhoogt dat toch alleen maar de transparatie van de markt? Dat houdt de andere aanbieders toch scherp (die moeten volgen of omzetverlies accepteren)? En zoals Leon ook zegt: niet alle winkels zijn erg deskundig. Toen ik vorig weekend op de fiets en wandelbeurs stond om voorlichting te geven over de voorbereidng van een tocht, kreeg ik vele vragen van mensen die bij hun fietsenmaker op de hoek niet echt veel wijzer werden, of wilden weten waarom sommigen zoveel geld uitgeven aan Ortlieb of Vaude fietstassen. Dat zijn hele reele vragen, en als je op fietsvakantie in Europa bent zie je heel wat oudere stellen die zoiets voor de eerste keer doen en eerlijk gezegd voor al dat geld dat ze hebben uitgegeven aan fiets en uitrusting wel wat beter advies hadden mogen krijgen (pret hebben ze toch wel - het is een goed gezicht).
Wim

Mochten er berichten op het forum staan waarvan je van bent dat deze er niet thuis horen, dan kun je altijd een van de moderators van het forum benaderen. Voor elke categorie zijn moderators beschikbaar (Ellen, Landeninfo en Jarno).

Mijn inziens geven de winkeliers op ons forum alleen info voortkomend uit hun vakkennis, die gelukkig een stuk hoger is dan de gemiddelde fietsenboer.
Persoonlijk ben ik heel erg blij dat kennis die ze delen niet begeleid wordt met b.v. mijn produkt is veel beter achtige praat.

Groeten, John.

Zelf ben ik erg blij met de mededelingen van goedkope en bruikbare buitensportspullen.
En of ze nu van de Xenos, de Aldi, de Lidl, het kruitvat, de webwinkel van Marco, de webwinkel van Hetty, de fietswinkel van Eric of welke buitensportwinkel dan ook zijn, zolang het product maar besproken wordt.

Het is iets anders als het een regelrechte advertentie betreft van hun eigen toko!

Groet, Rena :wink: