Wij zijn deze zomer via Benjaminse van Nederland naar Rome gefietst.
De terugreis hadden met Vueling geboekt, gelokt door “neem je fiets mee naar alle bestemmingen” en als vervoersinfo “We raden je aan voor het reizen met je fiets dat deze juist ingepakt, geëtiketteerd en beschermd is om deze te vervoeren (zo veel mogelijk gedemonteerd, met lege banden en pedalen verwijderd).”
Er staat dus we raden je aan, dus m.i. geen vervoersvoorschrift of conditie qua verpakking, en wij hadden zoals we al zo vaak hebben gedaan onze fiets verpakt met de Fietsvakantiewinkel hoes. Bij ons was er geen enkele twijfel.
Het inchecken verliep goed totdat we onze fietsen bij de bagage afhandelaar inleverden.
Hij eiste een fietsdoos en onze verwijzing naar de site van Vueling, die hij ook heeft geraadpleegd, mocht niet baten.
Uiteindelijk ging hij na het inschakelen van een medewerker van Vueling akkoord met het sealen van de fietsen € 20,-= per fiets voor onze rekening.
Natuurlijk hebben we Vueling hierover aangeschreven in de verwachting dat dit, gezien hetgeen op de site staat, een incident zou zijn en gevraagd ons de verpakkingskosten van in totaal € 40,= te vergoeden. Via een typisch Google translate mailtje werd gemeld dat de verpakking van onze fietsen niet aanvaardbaar was.
Ik weet niet hoe we deze stress hadden kunnen voorkomen als afsluiting van een mooie fietsvakantie. Wij hebben inmiddels een verslag van onze fietsvakantie op onze site staan, kijk hiervoor op: http://www.fietsvakantielinks.nl/harryo ... 02014.html
Het sealen van onze fietsen:
Henriëtte en Harry Lammertink
De terugreis hadden met Vueling geboekt, gelokt door “neem je fiets mee naar alle bestemmingen” en als vervoersinfo “We raden je aan voor het reizen met je fiets dat deze juist ingepakt, geëtiketteerd en beschermd is om deze te vervoeren (zo veel mogelijk gedemonteerd, met lege banden en pedalen verwijderd).”
Er staat dus we raden je aan, dus m.i. geen vervoersvoorschrift of conditie qua verpakking, en wij hadden zoals we al zo vaak hebben gedaan onze fiets verpakt met de Fietsvakantiewinkel hoes. Bij ons was er geen enkele twijfel.
Het inchecken verliep goed totdat we onze fietsen bij de bagage afhandelaar inleverden.
Hij eiste een fietsdoos en onze verwijzing naar de site van Vueling, die hij ook heeft geraadpleegd, mocht niet baten.
Uiteindelijk ging hij na het inschakelen van een medewerker van Vueling akkoord met het sealen van de fietsen € 20,-= per fiets voor onze rekening.
Natuurlijk hebben we Vueling hierover aangeschreven in de verwachting dat dit, gezien hetgeen op de site staat, een incident zou zijn en gevraagd ons de verpakkingskosten van in totaal € 40,= te vergoeden. Via een typisch Google translate mailtje werd gemeld dat de verpakking van onze fietsen niet aanvaardbaar was.
Ik weet niet hoe we deze stress hadden kunnen voorkomen als afsluiting van een mooie fietsvakantie. Wij hebben inmiddels een verslag van onze fietsvakantie op onze site staan, kijk hiervoor op: http://www.fietsvakantielinks.nl/harryo ... 02014.html
Het sealen van onze fietsen:
Henriëtte en Harry Lammertink