Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Banden voor fietskar - Forum Wereldfietser

Banden voor fietskar

Ik ben op zoek naar wat bredere banden voor mijn Thule Chinook 2, die ook wat lekbestendiger zijn dan wat er nu op zit. Ik denk aan Big Apple. Nu zit ik te zoeken bij mij bekende webwinkels zoals Rose Versand en Bike Components, maar die lijken de band die ik zoek niet te leveren in de maar 50-355 (18 x 2.00).

Wie weet welke webwinkel ze wel levert? Ja, ik kan naar mijn LBS gaan, maar ik hoor graag een tip over een webwinkel, if any;)!
Bol.com?
Gevonden via google.nl/?gws_rd=ssl#q=big+apple+50-355+prijs+bestel
Bol.com, daar was ik nooit opgekomen. Maar wat een achterlijk duur bandje, voor dat formaat :P . Ik zoek nog even verder (ik weet het, ik had geen budgetrichtlijn meegegeven). Dank Ave!
Kurbelix? iets andere prijzen dan bol :-)
http://www.kurbelix.de/products/Fahrrad ... flex.html?

Ben je zeker dat die veel breder is? Op de cougar 2 staan 47 mm banden, dus dat is maar 3 mm winst. Ik zou denken dat bij de BMX banden wel iets dikkers te vinden valt. Zelf heb ik Schwalbe Shredda's op de cougar 2 staan, maar die heeft 20 inch wielen wat iets makkelijker te vinden is.
Ik zal het thuis nog eens meten, maar het komt me voor dat de Chinook op vrij smalle bandjes staat. Ook met meer en dieper profiel dan me lief is. Dat vind ik voor een kar die op lage snelheden wordt getrokken niet erg zinvol. De Big Apple heeft minder, en minder diep, profiel, is goed lekbestendig en kan goed omgaan met lage druk als ik bijvoorbeeld over een zandweg moet.
Wow, da's wel heel goedkoop! Die houden we er even in:)!
Ik kocht kort geleden en na wat zoeken, voor mijn Burley kar deze, (plus uitvoering, lek-bestendiger):

2 x Schwalbe Big Apple Plus wired tire (20 inch - ETRTO 406 mm | 2,15 inch) - gesamt EUR 13,90; Bij bike-mailorder.de.

Weliswaar een andere maat dan hier direct gevraagd werd in dit topic.

In het land van productie worden duidelijk interessantere tarieven gehanteerd dan hier...áls je deze banden al kunt krijgen in NL.
Als fietsert nu wat verder gekeken had bij BMO, dan had hij/zij gezien dat de Big Apple in 355mm met een levertijd van 3-4 dagen te bestellen is voor €12,90 pst.
Ik heb reeds meerdere jaren een goede ervaring met deze winkel, ook als het eens niet klopt.
Die Plus versie lijkt me voor een kinderkar eigenlijk geen goed idee: ze zijn zwaarder en vooral minder comfortabel (en comfort was toch juist belangrijk bij een kinderkar?). Het risico op een lekke band is bij zo'n relatief licht beladen kar erg klein en de gewone Big Apple is sowieso goed lekbestendig.
Wim
Voorkeur gaat idd uit naar gewone Big Apple, Wim.
Wim schreef:Die Plus versie lijkt me voor een kinderkar eigenlijk geen goed idee: ze zijn zwaarder en vooral minder comfortabel (en comfort was toch juist belangrijk bij een kinderkar?). Het risico op een lekke band is bij zo'n relatief licht beladen kar erg klein en de gewone Big Apple is sowieso goed lekbestendig.
Wim
Ik (en mijn kinderen waarschijnlijk ook, hoewel het begrip comfort nog niet makkelijk is) vind het rijcomfort van de burley D'lite , mét mijn nieuwe 50-406 (Big Apple Plus wired tire) banden erg vooruit gegaan t.o.v. de originele (no-name??) gemonteerde banden die smaller 'minder slijtvast' bleken te zijn.
Qua lek rijden wil ik het risico persoonlijk zo klein mogelijk maken. --> Breder = meer raakvlak voor lekrijden; minder bandenspanning (ballonbanden)=meer kans op penetratie (??).
Die laatste twee dingen kloppen niet. Bredere banden geven minder lans op lekrijden omdat het gewicht over een groter oppervlak verdeeld wordt en troep er dus veel minder hard ingeduwd wordt. Een lagere bandenspanning reduceert de kans op lekrijden evenzeer (zolang de band nog zo hard is dat je geen stootlekken krijgt). Een soepele band vouwt zich over de troep heen, en bij een knalharde band wordt de troep erin geduwd. Maar maak je geen zorgen, het zou me verbazen als je ooit een lekke band krijgt met deze banden, of met de gewone Big Apples. Die kinderen wegen gewoon niet genoeg. Lekker fietsen dus.
Wim