Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [TKG] fiets-kaarten naar barcelona!! - Forum Wereldfietser

[TKG] fiets-kaarten naar barcelona!!

hoi
ik ben opzoek naar 2de hands fietsroute kaarten van amsterdam naar barcelona van paul benjamins(weet even niet of ik zijn naam goed heb geschreven :oops: ) of andere kaarten naar barcelona...
we gaan dit jaar van eindhoven naar barcelona fietsen maar zijn nog niet helemaal uit over welke route we gaan fietsen...
we maken uiteindelijk zelf een route maar ik vind het wel leuk om vantevoren een beetje te weten waar het mooi is enzo...nou ben ik er al achter gekomen dat het overal wel mooi is in frankrijk en dat de pyreneeen mooier zijn dan ik had verwacht?!? nu kan ik moeilijk keizen en ben bang dat ik zo veel mooi`s ga missen... meer reden dus om vaker door frankrijk te gaan fietsen dus haha.... :wink:
de ruote van el en el door de alpen(fietsjunks) spreekt ons al heel erg aan...dus ideeen en foto`s zijn allemaal welkom!!! kunnen we gaan mixen 8)
groetjes mirella

Mocht het niet lukken via het forum, ga dan eens kijken in 2e hands (boek)winkels! Daar heb ik al eerder fietsroutes vandaan gehaald.
Groet,
Rena

nog bedankt voor de reactie
:wink:

Hoi Mirella,

Waarom zou je zelf een route uitstippelen als er goede beschreven routes zijn. Ik heb altijd het idee dat ik dan juist de mooiste stukken misloop. Op de beurs afgelopen weekend hebben mijn fietsmaat en ik beide de boekjes gekocht van Paul Benjaminse, en dat ziet er weer lekker uit ;)
Met routes als die van Benjaminse en Reitsma kom je over weggetjes die vaak niet op de gewone kaart staan. Voor foto's is het een kwestie van het internet afspeuren naar reisverslagen.

In ieder geval veel plezier met jullie tocht.

Groetjes,
Richard

he richard
ik heb verhalen gehoord dat benjamins zich vaak erg vergist heeft in de route van amsterdam naar barcelona. in bv afstanden(i.p.v.70km 130 km enz.) en wegen...nou heb ik zelf die ervaring met de route naar rome niet zo erg gehad en heb genoten van de route die we gefietst hebben(ook een stukje zelf bedacht). ik kwam dus mensen tegen onderweg die de route naar rome wel goed vonden en die naar barcelona een ramp vonden...?!?
natuurlijk is het maar net hoe je zelf met tegenslagen om kan gaan, zelf kan ik daar wel tegen hoor maar wat ik misschien jammer vind aan de route van benjamins is dat we de alpen mis lopen...
maar ionderdaad de route zelf zag er leuk uit!! 8)
ik ben ook aangestoken door die route :wink:
maar ik ben ze aant sparen :D
gaan jullie deze vakantie naar barcelona??
groetjes mirella

Hoi,

Drie jaar geleden heb ik een deel van de route van Benjaminse naar Rome gereden. Tot Basel en daarna de Bodenzee en per trein naar huis. Enkele keren een afslag misgereden, maar dat kan altijd. Ik reed de route overigens op de kaarten, niet op de route-beschrijving. Het meest lastige stukje was daarbij een slootje waar je over moet in een natuurpark. Moet het natuurlijk niet zo warm zijn dat het slootje droog staat als in mijn geval. Die afslag hadden meer mensen gemist hoorde ik later op de campings.
Vorig jaar overigens naar Venetie gereden via de route van Reitsma, maar ook daarbij weleens fout gereden. Maar ja...... alles voorgekauwd krijgen is ook niet leuk, en zo blijft het nog een avontuur.
Dit jaar fietsen we inderdaad naar Barcelona toe. Ik rijd samen met een fietsmaat die ik vorig jaar onderweg heb ontmoet. Op 19 mei vertrekken we richting zon (hopelijk) :)

he richard.
lachen dat je dit jaar ook naar barcelona gaat!!
jullie zitten waarschijnlijk al in barcelona een biertje te drinken als wij uit eindhoven vertrekken :wink: (ong.10juni vertrekken wij).
het is best leuk om mensen tegen te komen die dezelfde routen fietsen. gezellig om over te praten. we kwamen onderweg ook nog een meneer tegen die het dus echt balen vond dat er meerdere mensen de zelfde route fietsten...hij begon echt zo hard te stampen om voor ons te blijven hihi :lol: maar we waren al vaker mensen tegen gekomen en die kwamen we later pas weer tegen op de camping in rome.( na ons en voor ons)
toen wij naar rome fietsten hebben wij de route toevallig naar basel zelf bedacht....niet zo moeilijk eigenlijk...langs de rijn :oops:
en gedeeltelijk de kaart gebruikt.
de rest van de route ook de kaart gebruikt en niet de "verhalen" het is inderdaad niet altijd even leuk als alles voorgekauwd word...
maar de route was handig :lol:
echt heel veel plezier op je vakantie en geniet van de zon 8) en de fiets natuurlijk :P

Het zal druk worden op de route naar Barcelona want vanonder de rook van Eindhoven wordt ook vertrokken naar Barcelona. Wij vertrekken in juli dus kunnen we jullie ervaringen nog net meepikken.
Ook wij fietsten de route naar Rome maar zijn in Milaan gestopt (gepland). Maar dit was in 2002.
Weten jullie al hoe jullie weer teruggaan?

Wij proberen te vliegen met Ryanair vanaf Girona rechtstreeks op Eindhoven. Het plezier van het uitzoeken begint weer. Mooi!!

Wellicht is het je niet opgevallen, maar de berichten van de tocht naar Barcelona zijn van het vorige jaar. Ik, en ik neem aan ook Miertje zijn dus allang weer terug en (in ieder geval ik) weer bezig met het voorbereiden van de volgende tocht.

Ik ben overigens vanaf Barcelona terug gevlogen met Transavia. Een paar km voorbij het vliegveld liggen enkele campings aan zee.. Een aanrader voor de laatste dagen als je vanaf Barca vliegt.

Wil je meer weten, laat het dan even weten, of kom langs op de fiets- en wandelbeurs in februari in de RAI.

Wij vertrekken ook vanuit het Brabantse naar Barcelona, maar fietsen dan verder naar Gibraltar!!!!!
Waarscheinlijk vertrek 1 april. (geen grapje)
Mia