Lasse schreef:Yopie, welke wollen broeken draag je dan zonder zeem? Ik ben zelf ook fan van wollen kledij (afgelopen week ook heerlijk mee rondgefietst in Engeland) maar qua broeken is het aanbod toch vrij beperkt, vooral zonder zeem.
Sorry, ik lees nu pas je vraag.
Ben blijkbaar weer wat onduidelijk geweest want ik draag zelf alleen maar wollen
onderkleding: sokken, lange onderbroeken, onderhemden, dunne onderhandschoenen, mutsen .. Wil deze winter ook de korte merino onderbroek proberen want katoen houdt toch vocht vast, lastig bij sporten/transpireren als het erg vriest.
En wol is ideaal bij winterkamperen: minder luchtjes, warmer en droger dus je kunt toe aan minder kleding/bagage.
Ik heb vooral merino onderkleding van Woolpower, Bergans, Helly Hansen en wat goedkope onbekende merken. Icebreaker vind ik zelf minder goed bij extreme kou (bij pauzes krijg je het sneller koud bij bv knieen, kont etc).
Koop zelf vrij vaak bij Outnorth.se.
Hier de link (535 wollen kledingstukken), tis alleen wel in het zweeds ..
Ook Ylle.net verkoopt verschillende merken,
hier een paar trainings/broeken/shorts etc. Ja, ook in het zweeds, ik heb alleen maar zweedse onlineshops, sorry.
Een beetje googlen op de woorden 'ull byxor' (wol broeken) levert zweedse/noorse sites op, maar ik zal vanavond op de zweedse (fiets)fora proberen nog wat links te zoeken.