Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke periode 'beste' voor kopen nieuwe fiets? - Forum Wereldfietser

Welke periode 'beste' voor kopen nieuwe fiets?

Beste leden,

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een nieuwe vakantiefiets. Op dit moment heb ik de koga traveller op het oog. Maar nu is de vraag: welke periode is het beste voor het kopen van een nieuwe fiets?
Als het goed is komt er ergens een moment waarbij er 2015 modellen komen. Is het zonde om nu een nieuwe fiets te kopen terwijl je voor die prijs bijvoorbeeld ook het 2015 model kunt krijgen als je even wacht?

Ik weet niet precies hoe het bij vakantiefietsen zit.

Alvast bedankt!

Bas
Nieuwe fietsen zijn zelden beter dan de vorige modellen. Sterker: vakantiefietsers zijn vaak erg conservatief als het om de nieuwste technieken gaat.
Dus de beste tijd is zodra de fietsenmakers dreigen te blijven zitten met hun oude modellen en die met een aardige korting de deur uit willen doen. Dat is dus het najaar, vanaf de zomer eigenlijk al wel.
Voordeel voor jou is dat je de hele winter en het voorjaar hebt om aan de fiets te wennen en er nog wat dingetjes aan te veranderen voordat je op grote tochten gaat.

(Uiteraard krijgen we nu een lange lijst van commentaren waarom je geen Koga Traveller moet kopen maar een ander fiets en helemaal geen Koga, maar dat is je vraag niet, dus daar zal ik niet over beginnen te *eik**)
Ave Gone schreef:Nieuwe fietsen zijn zelden beter dan de vorige modellen. Sterker: vakantiefietsers zijn vaak erg conservatief als het om de nieuwste technieken gaat.
Dus de beste tijd is zodra de fietsenmakers dreigen te blijven zitten met hun oude modellen en die met een aardige korting de deur uit willen doen. Dat is dus het najaar, vanaf de zomer eigenlijk al wel.
Voordeel voor jou is dat je de hele winter en het voorjaar hebt om aan de fiets te wennen en er nog wat dingetjes aan te veranderen voordat je op grote tochten gaat.

(Uiteraard krijgen we nu een lange lijst van commentaren waarom je geen Koga Traveller moet kopen maar een ander fiets en helemaal geen Koga, maar dat is je vraag niet, dus daar zal ik niet over beginnen te *eik**)
Bedankt voor je bericht! Toch ben ik benieuwd naar je commentaar ;). Als je wilt kun je het in dit topic zetten of een pm sturen. Of is er ergens een topic waar dit al vaak besproken is, die ik kan bekijken?
Ik sluit me aan bij Ave, vanaf nu beginnen de eerste aanbiedingen te komen. Langer wachten geeft meer korting maar uiteraard ook kans dat die ene hele mooie fiets al weg is.
Uiteraard is het wel handig om meerdere fietsenmakers in de gaten te houden, waarbij met name de grotere handelaren graag van hun oude voorraad af willen. Bij de kleintjes kom je nog wel een overjarig model tegen voor de volle prijs. Die gaat dan pas naar 3 of 4 jaar in de aanbieding.

Laat je verder absoluut niet verleiden om een fiets te kopen van een andere maat dan wat bij jou het beste past. Daar ga je gegarandeerd spijt van krijgen!

Verder succes met zoeken.
CorneK schreef:Ik sluit me aan bij Ave, vanaf nu beginnen de eerste aanbiedingen te komen. Langer wachten geeft meer korting maar uiteraard ook kans dat die ene hele mooie fiets al weg is.
Uiteraard is het wel handig om meerdere fietsenmakers in de gaten te houden, waarbij met name de grotere handelaren graag van hun oude voorraad af willen. Bij de kleintjes kom je nog wel een overjarig model tegen voor de volle prijs. Die gaat dan pas naar 3 of 4 jaar in de aanbieding.

Laat je verder absoluut niet verleiden om een fiets te kopen van een andere maat dan wat bij jou het beste past. Daar ga je gegarandeerd spijt van krijgen!

Verder succes met zoeken.
Bedankt! Ik ga morgen maar is kijken bij de fietsspeciaalzaak bij mij in de buurt. Deze heeft, volgens hun site, vakantiefietsen van het merk Cannondale, Koga, Santos en Specialized. Ik zal me is laten adviseren en ook is langsgaan bij andere fietsenzaken.
Basjeeb schreef:Toch ben ik benieuwd naar je commentaar ;). Als je wilt kun je het in dit topic zetten of een pm sturen.
Daarvoor heb ik deze link: http://wiki.wereldfietser.nl/index.php? ... iets_kopen
Bedankt iedereen! Ik ga ermee aan de slag en ik zal in de toekomst wel melden welke fiets het geworden is ;) Ik ga alle tijd nemen die ik nodig heb om de juiste keuze te maken.
Succes met shoppen - altijd leuk een nieuwe fiets.
Van 27 -30 augustus is de Eurobike in Friedrichshafen. Op deze internationale vakbeurs voor de fietsenbranche worden de modellen voor 2015 gepresenteerd. Ook alle belangrijke spelers uit het veld van de Nederlandse fietsenbranche zijn daar.
Daarna volgen de "dealersdagen" in Nederland, waar de fietsenfabrikanten hun dealers uitnodigen om de modellen voor 2015 te bewonderen en waar de fietsenhandelaren worden geprikkeld om hun bestellingen te doen voor deze modellen. Vanaf dat moment zijn er handelaren die van hun bestaande voorraad af willen, omdat ze de nieuwste fietsen in hun zaak willen hebben staan.
Kijk de komende maanden goed rond en vergelijk: let niet alleen op de prijs , maar ook de kwaliteit. Belangrijk is ook: wat wil jezelf? Laat ook je maat opmeten, want een vakantiefiets moet goed afgestemd zijn op jou. Je vormt samen immers een team.

Let op: er zijn in de fietsenbranche ook rare rommelaars met "aanbiedingen", die voordelig lijken, maar waarbij onderdelen van de aangeboden fietsen vervangen zijn door goedkopere onderdelen.
bert sitters schreef:Let op: er zijn in de fietsenbranche ook rare rommelaars met "aanbiedingen", die voordelig lijken, maar waarbij onderdelen van de aangeboden fietsen vervangen zijn door goedkopere onderdelen.
Haha, inderdaad. Ik heb ook ooit een mooie fiets besteld bij een dorpsfietsenmaker. Toen de man belde dat de fiets was gearriveerd bleek het er een uit 'de handel' te zijn. Het frame was inderdaad het juiste, al was het de verkeerde maat, maar voor de rest was er nauwelijks een onderdeel dat overeenkom met het lijstje in de folder. Je begrijpt dat de onderdelen niet van een duurder type waren maar een paar slagen goedkoper.
De fietsenmaker was het nog niet opgevallen.
Wederom bedankt iedereen! Ik ben vandaag bij een fietsspeciaalzaak geweest (santos / koga dealer). Ik kwam uit op een Santos Travelmaster 2.8, en dan de special die vanaf 1599 euro begint. Met alle extra's kom ik uit op zo'n 2000 euro.

Het zag er allemaal goed uit. Zeker een fiets om in mijn achterhoofd te houden. Nu nog wat research doen en later een keertje terugkomen bij de fietsenzaak.
30% korting op 2 santosfietsen bij AS Adventure:

http://www.asadventure.com/benl/index.c ... _bike%257d