Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe fiets! - Forum Wereldfietser

Nieuwe fiets!

Ik heb vandaag bij Belga Fietsen in Groningen een nieuwe fiets gekocht. Niet als wereldfiets te gebruiken, daar heb ik mijn bekende gele Giant voor, maar alleen om lekker rond te toeren, vooral als m'n pensioen voor de deur staat en ter compensatie van het gemiste dagelijks 20 km woon-werk verkeer op de fiets.
Het is een Focus Culebro 4.0, framemaat 58. Hier is hij dan:

Afbeelding
Mooi fiets hoor, die rode biezen staan hem goed. Alleen zitten de trappers er nog niet op :)
Mooi hoor! Bij Belga in de stad of Harkstede....?
Westerwolder schreef:Mooi hoor! Bij Belga in de stad of Harkstede....?
Aan het Sontplein vlakbij de IKEA, maar 10 minuten fietsen van mijn werk aan de Peizerweg. Harkstede heeft vaak onbetaalbare en exclusieve merken.
Stekeltje schreef:Mooi fiets hoor, die rode biezen staan hem goed. Alleen zitten de trappers er nog niet op :)
De trappers heb ik hier liggen, het is maar een catalogusfoto. In de showroom zaten er van die trappers die je aan de schoenen vastklikt. Ik weet niet hoe dit systeem heet. Weg ermee, gewone trappers erop en er komt ook een Brooks-zadel. Die smalle platte zadel deed pijn aan m'n kont. Ik heb de fiets nog niet opgehaald, want ik kwam daar op mijn blauwe Batavus stadsfiets langs.
Dus ik heb nu totaal vier fietsen.
Het is een mooie fiets Martin.
Vraag me wel af waarom je een racefiets gekocht heb en niet een andere snelle fiets?
Lijkt mij meer bij jou passen :shock: :wink:

Verder denk ik dat je toch eens moet proberen met klik pedalen te fietsen, het is even wennen maar zo lekker. :D
Ikzelf, ook een oude bok, heb zojuist ook een nieuwe racefiets besteld, maar ik rij al een jaar of 30 op racefietsen met klik pedalen

De oude moet ik nog kwijt anders passen ze niet meer in mijn schuurtje
3 fietsen van mij en nog 2 van mijn echtgenote
Evengoed veel plezier met fietsen
Dirk
Martin E. van Doornik schreef:
Westerwolder schreef: en er komt ook een Brooks-zadel.
Bedoel je dit zadel?
Afbeelding
Marco Meijerink schreef:
Martin E. van Doornik schreef:
Westerwolder schreef: en er komt ook een Brooks-zadel.
Bedoel je dit zadel?
Afbeelding
Neeee, gewoon een authentiek Brooks-zadel mét veren, zoals op de foto hieronder (vorig jaar in Denemarken genomen). Alleen hij en echt hij is heerlijk comfortabel onder mijn kont.

Afbeelding
Je kunt overal mee wereldfietsen ;)
Je kunt overal mee wereldfietsen ;)