Additionally, paste this code immediately after the opening tag: verende voorvork trek t80 SR suntour. - Forum Wereldfietser

verende voorvork trek t80 SR suntour.

Deze trek lijkt te voldoen aan mijn wensen w.o. lowstep. Echter heeft de fiets een verende voorvork. Mijn vraag is of die vering is vast te zetten. Of misschien is te vervangen door een vork zonder vering? Begrijp trouwens niet waarom een dergelijke fiets van een verende voorwerk is voorzien. Misschien is er een alternatief?
Je vraag is correct, waarom hebben die fietsen een verende vork? Geld verdienen is het enige antwoord, door Trek, dan.
Vastzetten van dit soort vorken is er niet bij. Vervangen eventueel wel, maar vergis je niet in de kosten van losse componenten, ook als je alles zelf doet. Wat is de inbouwhoogte van de vork in onbelaste toestand, dus van hart vooras tot aan kroonlagerring? Dan is dat op te zoeken. Dit type fiets had 10j geleden V-brakes, is dat nog zo?
Ik heb zelf ook een fiets met verende voorvork.
Nu hoeft dat van mij ook niet zo hard.
Maar ik heb hem zo strak gezet dat hij nauwelijks nog veert. (de mijne heeft ook geen lockout) Hierdoor heb ik geen "last" van de vork. En is vervangen ook niet nodig.

Het is ook een suntour (die bijna standaard in goedkope fietsen zit). Misschien is deze ook zo strak te zetten dat hij nauwelijks nog veert.
Als je hem lang genoeg gebruikt gaat-ie vanzelf wel vastzitten. :lol:

Vergis je overigens niet in Suntour. In een iets hogere prijsklasse dan de vorken die hier bedoeld worden, kan Suntour al prima meekomen met RockShox, Fox en Manitou, die vaak een veelvoud kunnen kosten.
sjefke schreef:Je vraag is correct, waarom hebben die fietsen een verende vork? Geld verdienen is het enige antwoord, door Trek, dan.
Vastzetten van dit soort vorken is er niet bij. Vervangen eventueel wel, maar vergis je niet in de kosten van losse componenten, ook als je alles zelf doet. Wat is de inbouwhoogte van de vork in onbelaste toestand, dus van hart vooras tot aan kroonlagerring? Dan is dat op te zoeken. Dit type fiets had 10j geleden V-brakes, is dat nog zo?
Ja de fiets heeft v-brakes. Zijn daar problemen mee?
Nee, da's alleen maar goed. Echter, als je hem zou willen vervangen voor een andere verende vrok, die beter is, zijn V-brake nokken een zeldzaamheid. Bij vervanging door een vaste vork is het al wat normaler.