Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ook dit is in aantal veel meer dan wat johnny-vs laat zien. Het gaat dan ook niet om de aantallen spullen, maar vooral om de weinige spullen die echt veel ruimte en gewicht innemen: tassen, tent, slaapzak, matje en brander.Robertjan schreef:Inspiratie:
Jim's paklijst voor een paar weken Utah.
Ik heb dikgedrukt wat opmerkingen toegevoegd. Daarnaast: geen regenkleding en reservekleding bij?johnny-vs schreef: exped slaapmat (ongeveer 800 gram)
Fors (ook qua omvang) naar huidige maatstaven, zeker voor in de zomer.
dons slaapzak vaude (1150gr)
Voor de zomer redelijk fors, maar als enige slaapzak om ook hartje winter te kunnen kamperen begrijpelijk.
msr kook setje (2 potten en pannetje in mekaar)
Allemaal nodig?
1 drinktas van metaal
Zwaar, en wellicht nog volumineus ook. Wellicht is een thermosfles (of koude-isolerende fles) dan een betere optie in de zomer.
1 washandje, 1 lichtgewicht handdoek rubytec)
Welke maat handdoek? Alles groter dan maat M is functioneel 'oversized' (ook voor grote mensen, met mijn 157cm gebruik ik een formaat van een halve maat S). Van evt. overtollig materiaal kun je een lichtgewicht en compact washandje naaien. Een ander deel kun je gebruiken als keukenhanddoek.
opvouwbaar wasbakje ortlieb
Overbodig
brander coleman feather 442 gevuld met benzine (geen fles meegenomen)
1 schort tot aan de knie
Waar heb je dát voor nodig?!![]()
1 fleece vest
Hoe compact is die te comprimeren? Je hebt 'm toch wel gecomprimeerd, neem ik aan?
een tasje met wat persoonlijke spullen (lensvloeistof, bril, scheergerief, flesje anti insect.....)
Zie eerdere reacties over miniverpakkingen.
notaboekje en stylo
samsung tablet 10"
Dubbelop?
3 flesjes drinken (van 50 cl)
Zie eerdere opmerkingen over drinken. Teveel volume voor de bewoonde wereld, te weinig volume voor de woestijn en jungle.
klein potje nescafe, en zo van die kleine potjes koffiemelk
Glas, plastic...![]()
Er komen er daar maar weinig die 100 km per dag willen fietsen. Wees welkom. Meefietsen is zeker niet verplicht, je kunt ook zelf of met een paar anderen een ronde doen of op de camping blijven. Het gaat vooral om het ontmoeten en de gezelligheid. Iedereen die je aanspreekt met een vraag als "Waarom heb jij dit zo en zo...?" zal je graag uitleggen hoe dat zo komt. Niet dat iedereen hetzelfde doet of het met elkaar eens is, maar dat is iets andersZonnewende schreef:En wat betreft Harskamperdennen en jouw tempo/afstand: ik ben van plan mee te gaan (eerste keer met WF) en hoop dat er meerdere types als jij zijn. Ik fiets namelijk ook bij lange na niet 100 km per dag. En ook niet heel snel.
Dat maakt het juist eenvoudiger. Omdat het nog augustus is mag je 24/7 met fiets in de trein.johnny-vs schreef:hmmm 150 km ....moet ik effe bekijken of dat met de trein mogelijk is als ik eventueel de grens overfiets naar breda en van daaruit met de trein, geen idee of dat kan....