voila kijk eens aan se....hoe mooi is dat!!bert sitters schreef:Wat is er tegen een e-bike.
Zie: http://www.telegraaf.nl/reiskrant/beste ... zie__.html
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:voila kijk eens aan se....hoe mooi is dat!!bert sitters schreef:Wat is er tegen een e-bike.
Zie: http://www.telegraaf.nl/reiskrant/beste ... zie__.html
Verwaarloosbaar.fietsert schreef:Als je de accu van een pedelec zou kunnen opladen in de afdaling (dynamo) zou dat de actieradius ook vergroten, neem ik aan?
En wanneer is een fiets nog een fiets. Volstaat het dat je je voeten moet laten rondgaan om het ding in gang te houden, ook als slechts een fractie van de geleverde energie nog van de mens komt en de vermogens (en bijhorende snelheden) 'onmenselijk' zijn?fietsert schreef:Ik vind het een zeer interesante ontwikkeling, de elektrische 'snorfiets' (hoog vermogen/snelheid) met trappers.
lol, ik word blijkbaar zelf geciteerd in het artikel. Het zou wel fijn zijn als ze daarbij door zouden hebben dat ik een man ben.fietsert schreef: http://www.vogelvrijefietser.nl/nieuws/ ... t-fietsers
Klopt. Ik had trouwens ook liever gehad dat men mij over de inhoud had geciteerd. Nu heeft men er bewust over het geheel nogal een verhaal van gemaakt van sterke voor- en tegenstanders.fietsert schreef: Beetje suf van de Fietsersbond auteur Michiel Slütter om klakkeloos te citeren en dingen aan te nemen dan.
Deelnemen aan het verkeer vergt zelfinzicht: het probleem bij sommige ouderen op e-bikes is dat ze niet of nauwelijks hun voertuig beheersen en in sommige gevallen niet in de gaten hebben hoe hard ze rijden. Dat zie je ook wel eens bij oudere automobilisten: niet harder dan amper 80 op de snelweg rijden, de kluts kwijtraken in hectische verkeerssituaties etc. Gebrek aan zelfinzicht is overigens geen monopolie van oudere weggebruikers. Wat dacht je van jongeren die zonder helm op zwaar opgevoerde snorscooters rondscheuren of de automobilisten die te "stoer" zijn om richting aan te geven, scholieren die met zijn drieën naast elkaar rijden, ongeveer achterstevoren op hun fiets zitten en met hun mobieltje zitten te klooien? Het voertuig is niet het probleem, maar de (sommige) gebruikers.multiwgb schreef:E-bike heeft niets met fietsen te maken. Prima ontwikkeling als je dagelijks van A naar B moet. Of wegens gezondheid reden niet meer in staat bent een bepaald vermogen te leveren.
Veel oude mensen die de laatste jaren nauwelijks gefietst hebben kopen zo'n ding en denken dat ze nu wel kunnen fietsen. Gezien de statistieken lukt dat niet helemaal.
Wat mischien een voordeel zou kunnen zijn, als ik naar mezelf kijk. Je zou nu zonder te zweten met een iets hogere snelhied naar je bestemming kunnen fietsen. Uuunhhh, nog meer fietsen in mijn schuurtje?
+1Riny Visser schreef: Het voertuig is niet het probleem, maar de (sommige) gebruikers.
Dat schamen moet je ook zeker niet doen. Je bent een voorloper, want electrisch ondersteund fietsen wordt heel groot. Sterker: als ik deze zomermaanden op werkdagen eens een rondje fiets hier in de heuvels of langs de Belgische kanalen dan lijk ik vaak een minderheid zonder electrische ondersteuning.wimbas schreef:En ik zou me echt niet schamen als ik met een power rohler op een wereldfietser weekend kom.
[/quote]wimbas schreef:
Ik rij al wel eens op een fiets met trapondersteuning van een vriend en ik durf rustig van mezelf te zeggen dat ik die fiets prima beheers. Ook ik zie wel oudere rijders bochten uitvliegen omdat de fiets harder gaat dan ze verwacht hadden, maar dat gaat echt niet voor iedereen op.
En ik zou me echt niet schamen als ik met een power rohler op een wereldfietser weekend kom.
Ik zag afgelopen vrijdag 2 e-bikes de Furka op kachelen en hield alvast mijn hart vast voor als ze toe waren aan hun afdaling - misschien niet helemaal terecht, maar wel mijn eerste gedachte, ze zagen er op het eerste gezicht niet direct uit als gelouterde fietsers.Riny Visser schreef: Wim, aan jouw stuurmanskunsten twijfel ik niet, maar dezelfde mensen die met minder dan 15 km. per uur door het verkeer sukkelen, knallen nu in een keer op hun e-bike met 25 km per uur door de binnenstad. Dat doet niet iedereen, maar het zijn er wel een heleboel. In feite geldt voor een e-bike dat deze pas veilig is in de handen van een geroutineerde fietser. Ervaring op de motor of brommer wil ook wel helpen, lijkt mij. De gebruikelijke e-bikes zijn sneller en zwaarder dan een gewone fiets en vragen dus meer stuurmanskunst en verkeersinzicht.