Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Dublin Airport - Forum Wereldfietser

Dublin Airport

Hallo fietscollega's,

Wie heeft ervaring met het vliegveld van Dublin, met name het uitrijden per fiets, over welke weg naar Dublin? Google Maps toont verschillende mogelijkheden. Ik fiets na aankomst gelijk door naar de Wicklow Mountains.
Ik heb al een vlucht naar Dublin geboekt, mijn bekende gele Giant mee eind augustus 2014.

Groeten van Martin
Martin, heb je de fietsoptie in google maps ook gebruikt?
Dublin airport is prima bereikbaar via de R132, Swords road.

Fietsvoorzieningen in Dublin zijn prima en het is een prettige stad om rond te fietsen en een paar dagen te verblijven.

Voor mijn gps tracks zie:
GPS tracks

en voor mijn tocht in 2011 zie:
http://luddo.freehostia.com/Ireland/Ierland.htm
_Peter_ schreef:Martin, heb je de fietsoptie in google maps ook gebruikt?
De routeplanner van ViaMichelin gaf steeds de R108 (westelijk om het vliegveld heen) aan, terwijl de Google Maps de R132 aangeeft. Vandaar dat ik om jullie ervaringen heb gevraagd. Ik ben in 2002 wel in Ierland geweest, maar dan met de auto, samen met m'n vrouw, na aankomst per veerboot Holyhead-Dublin. Ik heb het vliegveld van Dublin gezien, maar dat is al 12 jaar geleden. Maar nu met mijn eigen fiets (per Aer Lingus mee, alles is geregeld) en ik heb de jeugdherbergen ook al geboekt. De kaarten van Dublin en Wicklow mountains heb ik hier voor me liggen.
Ik ben er een keer geweest...ik ging toen direct richting de bussen en even verderop stond een benzinepomp waar ik direct mijn banden op kon pompen! Op nog geen 500 meter ver. Ideaal dus!

Zelf ben ik verder nooit naar Dublin gereden vanuit het vliegveld.
direct richting de bussen en even verderop stond een benzinepomp waar ik direct mijn banden op kon pompen! Op nog geen 500 meter ver.
Dit was het begin van onze route naar de stad in 2013. Vanaf hier hebben we de bordjes 'centrum' gevolgd. In mijn beleving was er meren deel van de tijd een vluchtstrook / fietspad. Ik had de route niet van te voren uitgezocht. We zijn goed aangekomen bij het trein station in Dublin.

Hilde
Mijn Ierse fietstocht is nu al bijna 3 weken achter de rug. Het vliegveld van Dublin is idd. makkelijk per fiets bereikbaar. Er liggen fietspaden langs alle wegen, behalve op de rotonde in de R132 zelf (heel goed uitkijken!) en bij de aansluiting naar de M1 (niet toegestaan voor fietsers). Zag ik net een camerawagen van Google Streetview voorbij rijden. Misschien sta ik er later op! Ik fietste dwars door Dublin, direct naar Knockree. Bij de vele stoplichten vaak lang voor rood wachten. Al vanaf het centrum van Dublin 14 km lang steil omhoog op de weg R115! Daar is de Limburgse Cauberg een kinderglijbaan bij vergeleken....

Hieronder een foto kort na aankomst. Voor Stefanv89: dat daar links is zeker het bedoelde tankstation?

Afbeelding