Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Visum China met of zonder gedetailleerde route? - Forum Wereldfietser

Visum China met of zonder gedetailleerde route?

Binnenkort moet het visum voor China voor een fietstocht van een maand vanuit Xining aangevraagd worden. Heeft iemand recente visumaanvraag-ervaring in hoeverre het (nog steeds) nodig is om de hele route incl. overnachtingen bij te leveren. Dat hoeft natuurlijk niet de echte route zijn ;-)
Goedenavond Paul,

Ik ben in september in China geweest en heb rondgereisd met het openbaar vervoer. Via het visumbureau http://visumchinaonline.nl/ kun je heel eenvoudig en voor niet veel geld je visum laten regelen. Hierbij hoef je niet je hele detailplanning op te geven ondanks dat dit verplicht lijkt. Mogelijk hebben zij een formatje dat ze zelf insturen, maar dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik het visum zo in huis had en het in China geen probleem opgeleverd heeft. Er wordt overigens nooit gecontroleerd of gevraagd of je wel op je geplande locatie bent.

Veel plezier!

Groet, Pascal
Paul,

Ik heb 4x een fietsreis (2010-2013) in China gemaakt. De baliemedewerkers van chinese visa application centre in Den Haag deden niet moeilijk toen ik aangaf dat ik voor elke fietsreis in China ca. twee maanden nodig had. Ik legde ze steeds mijn reisplannen voor. Verder had ik een globaal reisschema tot op de dag nauwkeurig uitgewerkt. Dit deed ik al voor mijzelf, zodat ik tijdens mijn fietreis het schema kon gebruiken om bij te sturen.

Bij de visumaanvraag aan de balie zal je in ieder geval je e-tickets moeten aantonen. Hotelreserveringen bij aankomst en verlaten van China heb ik ook gemeld. Van belang is dat je een geloofwaardig fietsreis kunt voorleggen. Bel de chinese visa application centre in Den Haag en leg je fietsplannen eens voor aan een van de medewerkers.

zie 'Ervaring aanvraag 2-3 maanden visum China?' http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 14&t=19039
Hee wij zijn ook vanuit Xining gaan fietsen. Wij hebben in den Haag bij het visum bureau van de Chinese ambassade vlak bij Hollands spoor een gedetailleerde route ingeleverd die niet door de 'gevoelige gebieden' zoals voormalig Tibet en bij Kashkar ging. Beschrijf grofweg wat je daar wil doen.Daarna kan je nog altijd bedenken en dat deden we dan ook :wink: .Zeg niet dat je op de fiets bent maar met een rugzak. In het verleden zijn er namelijk fietsers geweigerd. Zorg ervoor dat er niets op het internet staat wat de Chinese regering niet leuk vind - ze checken het. Wij hadden via Booking.com een aantal hotels gereserveerd die we weer konden afzeggen - we hadden namelijk een last minute brainwave over een andere route toch. De eerste keer werden we teruggestuurd want er waren meer reserveringen nodig. Toen hebben we ongeveer om de 5 dagen een ander hotel gereserveerd voor een periode van 2 maanden. Ook hadden we beide een werkgeversverklaring toegevoegd. Dit alles leverde ons een visum van 3 maanden op in de zomer 2013. De periode waarin er enkel nog maar 1-maands visa werden afgegeven dus.