Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets bouwen, graag feedback - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fiets bouwen, graag feedback

Waarom kies je voor de bluemels? Heb ik ook en bevallen me prima, maar de rest van dit forum gebruikt de chromoplastics geloof ik (of nog veel duurdere rvs varianten).
Het is trouwens een Salsa Cowbell, niet een Surly. Waarom geen woodchipper die wat verder uit elkaar staat? Geeft meer controle off-road, maar je moet er van houden. En zo zijn er nog wel meer sturen in deze categorie.
JaapG schreef:Heb je de Dura-ace verstellers al? Zo nee, waar ga je die dan kopen, ik kan ze zo snel niet vinden?
En als je ze koopt zullen ze niet goedkoop zijn, dan is een Shimergo setup goedkoper denk ik.
Nee, ik heb ze nog niet, kosten in Duitse webwinkels tussen 60 en 70 euro. M-gineering heeft voor twee tientjes een alternatief van Sunrace, dat is ook wel aantrekkelijk voor dat geld. Shimergo heb ik even onderzocht. 11 speed shifters (goedkoopste kosten 140 euro) schakelt blijkbaar met 9 speed shimano derailleur/cassette. Maar ook weer net niet helemaal: over het hele bereik loopt de afwijking op ruim een millimeter. In jouw ervaring werkt dat feilloos? Ik vindt het wel interessant, maar dan kan ik ook gewoon voor Shimano STI kiezen, die pakken toch net wat lekkerder vast is mijn ervaring.
Waarom kies je voor de bluemels? Heb ik ook en bevallen me prima, maar de rest van dit forum gebruikt de chromoplastics geloof ik (of nog veel duurdere rvs varianten).
Ik heb ze nu ook en bevalt prima. maar misschien kies ik wel voor chromoplastics. Qua prijs maakt het nauwelijks uit. Het verschil is me ook niet volledig duidelijk, dacht dat ze hetzelfde bevestigingsmateriaal hebben.
Het is trouwens een Salsa Cowbell, niet een Surly. Waarom geen woodchipper die wat verder uit elkaar staat? Geeft meer controle off-road, maar je moet er van houden. En zo zijn er nog wel meer sturen in deze categorie.
Oeps, Salsa bedoel ik inderdaad. De Cow Bell leek me een mooi compromis tussen racestuur en mtb-drop bar.
Nieuwe versie van de Bikcad. Ik kies toch voor een 58 cm denk ik nu (ben 1 meter 86)

Afbeelding
Hallo,

Ik hou je bouwproject nauwlettend in het oog.
Ik zit tevens met hetzelfde idee.
Zelf een fiets opbouwen (frametype Surly of .....) met goed doordachte onderdelen.

Een fiets in de richting van het Engelse "Thorn", klassiek, stevig,zonder veel onnodige bling,bling.

Sportieve groeten,
Frame is besteld en komt in eerste week augustus!
perik schreef:Frame is besteld en komt in eerste week augustus!
In de loop van volgende maand breng ik even een bezoekje aan Bikecomponents.de in Aachen, verdeler van oa. Surly, Salsa enz...

Waar heb je het frame besteld?
En welk type, de LHT?

Groeten,
Het wordt een LHT met 26 inch wielen. Frame komt bij singlespeed.nl vandaan.
Het Surly frame is donderdag binnengekomen. Ik heb de halve afgelopen nacht doorgewerkt om hem op te bouwen. en het resultaat is er naar! Ziet er erg mooi uit. Vanmiddag even een proefritje maken. Wat opvalt: de fiets is erg zwaar geworden. Ik kwam van een MTB met alu vork en lichtgewicht frame van 1400 gr. Die was al 15 kilo, dus dit zal nog eens 2-3 kilo meer zijn.
Is dat opvallend? Met stalen frame, spatborden, zware velgen, voor+achterdrager, (standaard? slot?) kom je al gauw op 15-16kg uit. Het is maar de vraag of dat erg natuurlijk, voor een boodschappen/(zwaar) bepakte vakantiefiets lijkt het mij prima keuzes. Wil je lightweight randonneuren dan is het een ander verhaal

Maareh, belangrijkste is natuurlijk een foto van het geheel!
Dat wilde ik nu ook zeggen - foto.Ben erg benieuwd hoe hij of is het een zij eruit ziet :wink:
Onderdelenlijst is iets anders uitgepakt dan op het oorspronkelijke lijstje. Ik heb voor Curana spatborden gekozen, vind ze een stuk mooier en steviger dan SKS. Ook andere remmen (shimano) vanwege meer ruimte voor spatborden, en aangepast met noodles met stelschroef. Ook de shadowderailleur ging niet werken want er zit geen stelschroef op, dus maar een vertrouwde XT erop gezet.

Afbeelding
Ziet er goed uit - wel grappig zo een in mijn ogen groot frame met "kleine" wielen - een snelle rakker zo te zien.

Alleen waarom bruine stuurtape en geen zwarte -had het plaatje mooier gemaakt.
Het is een kurken stuurlint in kurkkleur. Ik vond het wel aardig. Anders wordt het geheel ook maar zo zwart-wit.
Mee eens. Mooi hoor!
perik schreef:Het is een kurken stuurlint in kurkkleur. Ik vond het wel aardig. Anders wordt het geheel ook maar zo zwart-wit.
Smaken verschillen. Ik vind zo'n afwijkend element ook wel leuk.

Renaat
Mooie fiets! Wat het stuurlint betreft, gewoon het zadel vervangen voor een honing kleurige B17....
Veel geluk en veilige kilometers er mee!
dank!
Mag kritiek ook? als je de foto zo ziet, schreeuwt het frame om 28" velgen. De verhoudingen zijn in mijn optiek een beetje zoek.
Niet alles was enigszins afwijkt van standaarden in je hoofd, is daarmee foute boel. Ik fiets ook met veel plezier op 26" LHT. Heerlijke fiets voor bepakte trips.
Deze fiets prikkelt bij mij in ieder geval weer het idee een 'race'stuur te monteren. Maar weer even verder op broeden.