Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Stuurtas: Vragen en welke winkel in Friesland? - Forum Wereldfietser

Stuurtas: Vragen en welke winkel in Friesland?

Vrijdag ga ik met fietsvakantie en ik heb nog een kleine stuurtas nodig.

Deze hoeft slechts ruimte te bieden aan telefoon, externe accu gps, compactcamera en portemonnee.

Vraag 1: Op veel foto's zie ik de stuurtassen hoog op het stuur. Is dat altijd zo? Ik vind dat namelijk storend en het ziet er niet uit.

Vraag 2: Ik wil stuurtassen kunnen bezichtigen. Wie weet een winkel in Friesland (evt. Groningen) waar ze een groot assortiment hebben zodat ik kan rondkijken en direct kopen? De lokale fietsenwinkel hier heeft bijna niets. Ik wil er een hebben met een klickfix systeem. Bovendien zit ik met remkabels en wil ik ter plekke kunnen kijken of het past.
Weet je zeker dat je daarvoor een stuurtas wil gebruiken? Kan je toch altijd wel ergens kwijt en zonder is fijner wat mij betreft maar daar volgt nu een discussie over met anderen die niet kunnen slapen of in een andere tijdzone zitten :wink:

Ik heb mijn stuurtas eraf gegooid, prima! Ik had hem eigenlijk ook alleen maar nodig voor wat klein spul maar opeens zit er dan toch van alles in.
Compact camera nu in mijn shirt-achterzakje zo voor het grijpen.
Ik ben ook in t geen stuurtaskamp.
telefoon zit diep ver weg in n tas. ik ben op vakantie.
gps staat meestal uit.
ik lees meestal mb route een uurtje oid vooruit.
ik fiets met "race" kleding. ccamera, 1pasje en of wat geld, een reepje, en de kaart ziten in m zzakjes van m sshirt.
ms is een zadeltajse eeen optie. klein en nu weet ik ff niet of dat kliksyteem t zelfde is .

helaas woon ik niet in.t noorden en heb geen idee van goede fietszaken op dit gebied.
webshop 4 laten komen, 3 retourneren?

veel plezier,op vakantie
Klickfix heeft een beugel waarmee je je stuurtas lager en verder naar voren kunt hangen. Een frametasje, op of onder je bovenbuis, is overigens een prima alternatief. In Groningen heeft Belga (dicht bij Ikea) een groot assortiment.
Er zijn twee fietszaken in Groningen die wel wat hebben staan (denk ik, misschien moet je eerst even bellen). Dat is Cycletrend en Dik

Mijn stuurtas is vornamelijk gevuld met mijn spiegelreflex. Die wil ik graag dicht bij de hand hebben. En een notitieboekje, beurs en pen. Bovenop mijn routeboekje. Ikzelf zou niet zonder willen.
Bedankt voor de reacties!

Een wel-of-niet-discussie is niet mijn bedoeling van het topic. Ik zoek een klein tasje. Als het warm is fiets ik met bovenkleding zonder zakken. En de broekzakken wil ik voortaan leeg hebben. Daarom ook een klein tasje.
Bij de Bever in Leeuwarden of Cycletrend in Drachten?
Voor het kleine aantal items welk je mee wenst te nemen, is een saddle bag of een frame bag niet voldoende? En stijlvoller indien je je daar zorgen om maakt?

Iets als dit:
http://www.bikebagshop.com/cart/images/ ... tock-M.jpg

Eerste willekeurige plaatje welk ik op Google vond, slechts ter illustratie.
Ik zou in zo'n geval ook geen stuurtas kopen maar een zadeltas of frametas. (Zoals: http://www.rose.nl/artikel/deuter-frame ... aid:576301).

Renaat
Ik gebruik zelf de Ortlieb Ultimate 6 Compact stuurtas. Lekkere kleine tas met genoeg ruimte voor wat jij erin wilt doen. Hou zelf ook niet van een grote zware tas aan mijn stuur maar deze is lekker klein en makkelijk mee te nemen naar b.v. de supermarkt.