Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 40/48 gaats velgen & naven - Forum Wereldfietser

40/48 gaats velgen & naven

Voor mijn volgende trekkingfiets (vervanging van m'n gestolen Snel Savanne.. :( ) zat ik te kijken naar het vlechten van een 48 spaaks 622 achterwiel. Spaken zijn easy: DT Alpine III. Een 48 spaaks naaf heb ik nog te koop gevonden (Halo Spin Doctor Disc 48h voor 50 pond bij oa SJS cycles), maar 48 gaats velgen lijken wel kippetanden. Enige wat ik tot nu toe gevonden heb is een Mavic A719 in 40, en helemaal geen 48. Bestaat dat niet meer? Als ik het voor het kiezen had zou ik richting een ietsje breder dan standaard 19 velgbed gaan (23-622 ish). Exal SP19 of vergelijkbaar zou prima zijn.

(Ik had op de Snel een 40 spaaks 559 wiel met HF07/8 naaf, Exal SP19 40h, en straight gauge 14 spaaks DT, en daarbij heb ik toch nog wel een aantal gebroken spaken gehad. Ik weeg wat meer dan de gemiddelde persoon.)
Dank je!

Meestal lukt googlen me wel aardig, maar voor deze dingen wilde het van geen kanten :)
Vittorio. Die maakt wielen met 48 gaats en verkoop ook exel sp19 velgen 48 gaats voor 35 euro.

mario