Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fjallraven akka Endurance tent - Forum Wereldfietser

Fjallraven akka Endurance tent

Op zoek naar een nieuwe tent heb ik er al aardig wat gezien en over gelezen. Zo ook de hilleberg's waar ook vragen over gesteld zijn. Echter de prijs van de hilleberg houd me wat tegen. Ik snap dat het super tentjes zijn, maar zouden die nou echt zoveel meer waard zijn dan bv een fjallraven akka endurance?

De fjallraven is wel wat zwaarder dan de NALLO 2 GT uit de andere post, maar ik denk dat hij er niet echt mee vergeleken mag worden. Eerder wellicht wel met een kaitum en dan kom je in dezelfde gewichtsklasse.

Heeft iemand ervaring met deze fjallraven tent?
Mijn doel is om hem hoofdzakelijk alleen, af en toe met 2 te gebruiken tijdens kampeertochten in binnen en buitenland. Scandinavie staat zeker op het lijstje.
Hoi, ik en mijn vriendin zijn net 2 dagen terug van onze fietstocht in Noorwegen en hebben daarbij onze Akka Endurance 3 meegenomen. Ik deel je mening dat deze tent eerder vergeleken dient te worden met de wat zwaarder versies van de Hilleberg, zoals de Nammatj 2 GT (black label van Hilleberg) en dat de vergelijking met de Nallo GT geen zuivere is.

Ik ben erg over deze tent te spreken (heb hem nu 2 weken gebruikt in totaal), met name het extra mosquito-net in de deuren maakt het (met name voor Scandanivie) erg comfortabel. Hierdoor kan de ingang ook open blijven 's nachts wat voor extra ventilatie zorgt. Tent is snel (10 min.) op te zetten.

Het enige nadeel van de tent vind ik toch het gewicht - 4.2kg (excl. footprint, tel daar nog zo'n 600g bij) vind ik achteraf gezien wat aan de zware kant. Temeer omdat we echt heel veel ruimte hebben in de tent, zowel in de voortent als in het slaapgedeelte (zijn beiden slank en 1.82m en 1.60m). In het vervolg zou ik dus voor een 2 persoonstent wat ons weer 600g bespaart en ook daar zullen we afdoende ruimte hebben.

Hoop dat bovenstaande info je wat verder helpt :-).