Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Op zoek naar fietstocht van ongeveer 500km, ideeën? - Forum Wereldfietser

Op zoek naar fietstocht van ongeveer 500km, ideeën?

Goeie dag,

Wij zijn op zoek naar een leuke bestemming voor deze zomer. Graag zouden we een fietstocht doen van ongeveer 500 km in 8 dagen. We willen graag in België vertrekken met de fiets (dit mag aan de grens zijn, we kunnen tot daar de trein nemen) en dan een lus fietsen om terug in België te eindigen.

Liefst gemakkelijke tot middelmatige moeilijkheidsgraad. We zijn jong maar het is de eerste keer dat we zo lang op fietsvakantie gaan.

Heeft iemand leuke ervaringen?

Alvast bedankt!
Vlaanderens fietsroute is 800 km. Je kunt er een stukje afdoen want er zijn een aantal noord-zuid verbindingen voorzien.

http://www.groteroutepaden.be/nl/route/ ... route.html

Jolien
vorige week ben ik naar Parijs gefietst omdat ik er moest zijn voor een vergadering. Vanaf de grens met Frankrijk en Westvlaanderen, heen en terug 580 km. (207 + 97 + 70+210)
'k deed het wel in vier dagen, maar ik was wel haastig en het was niet bedoeld als een echte vakantie.
Veel mooie dingen (die ik vroeger reeds bezocht) heb ik voorbij gereden. Amiens, Beauvais, Senlis, Chantilly etc.... Lens met zijn klein Louvre... en de Somme streek die zowel historisch (14-18) als landschappelijk interessant is. Kortom een glooiende streek waar het heerlijk fietsen is.
Weinig campings onder de route. Op gps is het verbazend gemakkelijk om center Parijs vanuit het noorden (Chantilly) per fiets binnen te rijden. Let op, de l'Oise streek, juist vóór Parijs is heuvelachtig als de Somme.

Piet
Je zou heel goed naar Schengen kunnen fietsen. Danwel via de Ardennen of de Gaume heen en terug via de Moezel richting Aken. Het duits-belgisch natuurpark is een aanrader.

Van Leuven naar Dinant naar Maasticht, door naar Roermond en via Den Bosch weer naar Roosendaal, ook leuk.

Succes en plezier.
Een stukje van de groene valleien route?

http://europafietsers.nl/routes/g-vallei/route.htm
Vanuit Luik naar Keulen, daar langs de Rijn tot Koblenz, dan langs de Moezel tot Metz, doorsteken naar de Maas en die volgen tot Dinant. Niet te moeilijk, wel mooi, is te doen in een dag of acht.