Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kopen (vakantie-)fiets in Santiago, Chili - Forum Wereldfietser

Kopen (vakantie-)fiets in Santiago, Chili

Beste fietsers,

Wij zijn momenteel bezig met de planning voor een fietsreis in Zuid-Amerika met als startpunt Santiago (Chili). We zijn van plan om daar ter plekke 2 fietsen te kopen die geschikt zijn voor een redelijke fietsvakantie. Ik begrijp absoluut dat er 100-en-1 redenen zijn om alvast in NL een goede fiets aan te schaffen. Maar ons budget laat dat niet helemaal toe (belangrijkste reden :)) en we zien ook wel de charme ervan in om met een lokaal fietsje op pad te gaan (we zijn dan ook geen 'hardcore fietsers').

Ik vroeg me af of iemand van jullie ervaring heeft met fietsenwinkels in Santiago/Chili en tips heeft voor als wij ter plekke daar wat willen aanschaffen (budget = 250eu p/fiets).

Misschien heeft iemand ervaring met een winkel daar waar ze redelijk materiaal hebben en/of 2e hands fietsen/mountainbikes?

En kennen ze het principe van een stevige achterdrager daar? Of is het slim deze wel mee te nemen?

Alvast bedankt voor het meedenken!!!
Mvg
Niek
Je zou je licht eens kunnen opsteken bij Thomas Andersen, een Deen die momenteel door Zuid-Amerika aan het trekken is, en getuige dit verslag uitgebreid boodschappen heeft gedaan in Santiago. Thomas is in het algemeen goed benaderbaar via zijn site of Twitter (@CyclingTheGlobe), maar ik zie dat zijn laatste berichtje al weer een paar dagen geleden is geplaatst, dus hij kan ergens in de wildernis, buiten bereik van moderne media, zitten.
Beste Niek,

ik ben in Chilie en Argentinie verschillende backpackers tegengekomen die waren overgegaan op het fietsen. Zij hadden goedkope fietsen gekocht, en over het algemeen zitten op dat soort fietsen geen goede dragers. Ze hadden er dan ook vaak gezeur mee, en het geheel hing vaak met tieraps aan elkaar.
Wellicht geen gek idee om een goede drager (bv. old man mountain of tubus) mee te nemen, of apart los te kopen bij een fietsenwinkel aldaar.
Het is al weer een aantal jaartjes geleden dat ik in Chili heb gefietst. De fietsen die daar in de winkels stonden, waren van mindere kwaliteit. Zou daar geen langere tochten met bagage mee doen, want veel wegen in Chili zijn slecht. Als wat verder weg gaat van Santiago, kom je in dunner bevolkte gebieden. Je hebt dan kans op géén hulp bij pech onderweg. Met een goede fiets kun je veel ellende voorkomen.
Er is in Santiago een organisatie die o.a. het fietsen in de stad wil promoten.
Wellicht weten zij iets over een betere fietsenwinkel in de stad. Wellicht kennen zij ook een wereldfietser in de stad.

http://www.ciudadviva.cl/
Dank voor de tips!!! :D