Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Barcelona-Eindhoven fietsroute op GPS - Forum Wereldfietser

Barcelona-Eindhoven fietsroute op GPS

We zijn dit najaar om van Barcelona naar Eindhoven te fietsen volgens de route van Benjaminse. Nu zijn we op zoek naar de route op GPS. De andere kant op, richting Barcelona is overal te vinden maar richting Eindhoven kunnen we nergens vinden. Heeft iemand hem ergens ooit gevonden?

Alvast bedankt,

René IJntema
Je kan de route heel makkelijk in Basecamp omkeren.
Track omkeren oid.
Ja, dat weet ik, maar daar heb ik ervaring mee met mijn Zumo op de motor. Dat wil vaak niet zeggen dat je dan dezelfde route hebt maar dan omgekeerd, hij gaat dan nl de route opnieuw berekenen tussen de waypoints, via de kortste of snelste route.
Ik ben echt op zoek naar de originele route die ook beschreven is in het boekje van Benjaminse.
Maar in ieder geval bedankt voor de reactie.
Voor het fietsen zou ik nooit werken met een route berekend op waypoints.
Maar goed dat is een andere discussie.
Maar ja kan de berekende route toch omzetten naar track en die omkeren?

hier overigens de TRACKS http://www.cyclingeurope.nl/routes/barcelona/gps.php
@Rene: Ik ben vorig jaar met een "omgekeerde Benjamins track" in mijn Garmin Legend Hcx van Girona naar Nederland gefietst, het enige probleem dat ik tegen kwam waren de eenrichtingsverkeer stukjes, want die zijn idd in de richting van Barcelona geschreven.

Gerrit
Bedankt voor de tips, ik zal het inderdaad met een track doen en dan omkeren.
@Gerrit, was het de moeite waard?
Waarom zou je een track willen omdraaien. Het is alleen maar een "streep" op je scherm. Omdraaien heeft geen zin.
Het begrip track en route wordt vaak niet begrepen zie voor uitleg hier;

http://gpswalking.nl/webpagina.php?wt_id=62

Ronald van der Perk
Goeie link Ronald!
Ik had er ook altijd moeite mee.
Ezelsbruggetje voor mij:
routes gaan van waypoint naar waypoint
Track is een broodkruimel spoor
:)

Overigens binnen basecamp kennen tracks wel richtingen. Het doel is mij onduidelijk behalve voor simulatie doeleinden of onderweg of vooruit of achteruit moet.
Ronald,

Bedankt voor de tip, inderdaad is niet nodig. Ik zit nog teveel met mijn Zumo (voor de motor) in mijn hoofd en dan rijd je altijd routes.
Het gaat goed komen.....we gaan pas eind september dus ik heb nog even de tijd om te oefenen....
Ronald van der Perk schreef:Waarom zou je een track willen omdraaien. Het is alleen maar een "streep" op je scherm. Omdraaien heeft geen zin.
Het begrip track en route wordt vaak niet begrepen zie voor uitleg hier;

http://gpswalking.nl/webpagina.php?wt_id=62

Ronald van der Perk
Met een track die in de juiste richting staat kun je ook de koerswijzer van de gps gebnruiken. Bij de "oudere" typen zoals de Garmin gpsmap 60 was die heel bruikbaar en gaf bij richtingwijzigingen ook een geluidsignaal. Bij de gpsmap 62 is de koerswijzer volkomen nogal onbetrouwbaar maar geeft wel grofweg de rijrichting aan. Dat is handig als je aarzelt over de juiste rijrichting: ik reed na een omweg om een kampeerplek te bereiken de volgende dag 20 km de verkeerde kant uit: netjes langs de paarse lijn. Dat wel.....