Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Recente ervaring aanvraag visum Tajikistan in Tashkent? - Forum Wereldfietser

Recente ervaring aanvraag visum Tajikistan in Tashkent?

Wie heeft er recente ervaring met een visum aanvraag voor Tajikistan in Tashkent?
We zijn van plan om een LOI te regelen via Stantours. Maar lezen ook in iets minder recente berichten dat een LOI niet nodig is. Tips en ervaringen welkom!
schop omhoog....voor de meest recente ervaring
Geen ervaringen met aanvraag in Tashkent. In Iran (2013) geen LOI nodig gehad, alleen een introductie van de Nederlandse ambassade. Mochten jullie meer bronnen aan willen boren, kijk eens op http://www.horizonsunlimited.com/hubb/ daar is voldoende ervaring te vinden van andere overlanders.
Dank!
- Hoe lang duurde het voordat je je visum kreeg zonder LOI
- hoeveel dagen was je visum?
- En hoe kom je aan een introductie van de Nederlandse ambassade?

Hopelijk reageert er nog iemand met ervaring in Tashkent waar wij ons visum gaan aanvragen.
Zie tevens PB.

Hoi, qua aanvraag was dit als ik het mij goed herinner binnen 5 werkdagen geregeld. Voordeel was uiteraard dat in Iran minder aanvragen worden gedaan, dan in Oezbekistan. Jullie zouden kunnen overwegen de aanvraag te doen in Iran. Zelf daar Turkmenistan, Oezbekistan en Tajikistan geregeld. Enige planning en zelf wat langer dan noodzakelijk in Oezbekistan. De Nederlandse ambassade is bekend met het schrijven van een introductiebrief. Kosten EUR 30. Visum betrof een maand. In Dushanbe de Pamir Permit geregeld. Succes en heel veel fietsplezier! Groetjes JP Ps Mochten er nog andere vragen zijn, stel ze gerust.
Dank!
We hebben Teheran bewust gemeden en gaan vandaag de grens over naar Armenië.
Maar als ik toch moet betalen en dingen regelen met de Nederlandse ambassade dan kan ik net zo goed via de email een LOI regelen met Stantours.

Goed de vraag blijft nog open - het schijnt te kunnen in Tashkent zonder LOI en voor een langere visum tijd .... maar wie o wie heeft echt ervaring daarmee in Tashkent?
Wie heeft er recente ervaring met een visum aanvraag voor Tajikistan in Tashkent? Heb je een LOI nodig en hoeveel doorlooptijd
Er fietsen zoveel mensen die route ... is er nu echt helemaal niemand op geen enkel forum met recente info?
Zoals aangeven in ander topic Pamirs.

Nog even navraag gedaan bij mijn fietsmaat ... helaas zijn aanvraag in Bakoe. Andere fietsers die hij heeft getroffen hebben een aanvraag gedaan in Tashkent en daar was een LOI nodig. Dit kan je doen tegen over de ambassade. Verdere details ontbreken.
Er fietsen zoveel mensen die route ... is er nu echt helemaal niemand op geen enkel forum met recente info?
Helaas niet dus ... en dan is het een kwestie van je eigen pad volgen. En zo spannend zijn die visa ook niet. Benieuwd naar jullie oplossing / ervaringen.
Thanxs JPvandeloo - zou je aan die vriend nog kunnen vragen hoeveel die LOI kostte en hoelang het duurde voordat zijn kennissen er een hadden? Als hij tenminste daar het antwoord op heeft :wink:
Voor de volledigheid van dit draadje voor de lezers na ons - we gaan voor de zekerheid toch maar een LOI aanvragen.
Vreemd - vandaag mailde dezelfde werknemer van Stantours mij dat een LOI voor Tajikistan niet nodig is. :?: