Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Overnachtingsplek op de groene route naar Middellandse zee - Forum Wereldfietser

Overnachtingsplek op de groene route naar Middellandse zee

In september gaan we de Groene Weg fietsen naar de Middellandse zee. Bestaan er websites, boekjes, waar je een overzicht kan krijgen van overnachtingsplekken, buiten de reguliere Hotels.
Te denken valt aan Youth Hostels, Bed en Breakfast, andere Hostels, en andere plekken waar je goedkoop kan overnachten??
Je vraagt er niet expliciet naar dus op het gevaar af dat ik off-topic ben kan ik je melden dat ik een lijstje gemaakt heb van alle beschikbare campings langs de route (niet alleen die in het boekje staan).
Deze kun je hier downloaden (rechtsklikken en 'Doel opslaan als' kiezen).

Daarnaast staan in de routeboekjes ook veel adressen die niet alleen hotels zijn.
Anders zit er niets anders op dan veel gebruik te maken van Google.
Ik heb er geen gebruik van gemaakt, maar door heel Frankrijk (ok, in het noorden minder) wemelt het van de 'Chambres d' hôte'-bordjes. Het zou me niets verbazen als je op goed geluk altijd wel een mooie slaapplaats kunt vinden.
Afgelopen jaar heb ik met mijn zoon deze route gefietst en zoals hiervoor al gezegd er zijn best veel overnachtingsmogelijkheden te vinden. Zeker in het routeboek van de fietstocht zijn vele mogelijkheden beschreven. Toch wil ik een drietal plaatsen benoemen waar wij een heel warm en gastvrij ontvangst hadden.

1. Cattenom, http://cattenomchambredhotes.blogspot.nl/. In deze Chambre kwamen wij aan nadat we de hele dag door de regen hadden gefietst en door een valpartij wat schaafwonden hadden opgelopen. De vrouw des huizes bood meteen aan om de vuile kleding te wassen en na gedoucht te hebben werden de schaafwonden verzorgd aan de keukentafel. Er werd tevens gezorgd voor een warme hap en een zelf gebrande borrel om de inwendige mens weer te versterken. Voor ons was dit een TOPPER!

2. Hurecourt, http://www.camping-la-jonquille.eu/index.php. Op deze door Nederlandse eigenaren gerunde natuurcamping hebben we in de trekkershut overnacht. De camping ligt dicht bij de route en voor elke fietser is plaats of je nu komt met tent, in de trekkershut wilt slapen of in de pipowagen. Zeer warm welkom met uitermate vriendelijke eigenaren. Herman kan bij eventuele reparaties assisteren want hij is een duizendpoot op elk gebied.

3. St Bardoux, http://www.lamiellerie.eu/. Een chambre d'Hotes nabij Roman sur Isere. Na een dag van regen bleek het hotel dat we die ochtend gereserveerd hadden gesloten. Drijfnat en koud zijn we toen verder gefietst en uitgekomen bij deze Chambre. Onaangekondigd drijfnat en moe werden we toch uitermate vriendelijke ontvangen. Ondanks dat ze eigenlijk vol zat werd een reserve kamer gereed gemaakt en konden we onder de douche. Omdat ze nog moesten eten konden we zelfs mee eten. Het was een heerlijke maaltijd.

Alle drie beschreven plekken krijgen van ons een 10+ , dit niet alleen vanwege de locatie maar vooral voor de extra aandacht die de eigenaren ons gaven.

Veel succes en vooral genieten van de prachtige tocht!

Jan
HansvanderVeeke schreef:Je vraagt er niet expliciet naar dus op het gevaar af dat ik off-topic ben kan ik je melden dat ik een lijstje gemaakt heb van alle beschikbare campings langs de route (niet alleen die in het boekje staan).
Deze kun je hier downloaden (rechtsklikken en 'Doel opslaan als' kiezen).
Dit soort off-topic bevalt me wel. Bedankt.