Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 2de leven Koga Worldtraveller - Forum Wereldfietser

2de leven Koga Worldtraveller

Hierbij een paar foto's van de "nieuwe" fiets voor mijn vriendin. Misschien wel leuk om dat aan jullie te tonen.. Ik vind het zelf wel een geslaagd project.

Op marktplaats een oud Koga Miyata mixte frame gekocht en de fiets weer helemaal opgebouwd met nieuwe onderdelen.

Afbeelding
Zo kocht ik het frame. Het frame is uit 1992 en verkeert eigenlijk nog in zeer goede staat.
De zadelpen, balhoofd en stuurpen kan ik nog prima hergebruiken.

Afbeelding
Zo staat ze er nu bij.. Het frame heb ik laten poedercoaten in Ral 9003. Ik dacht eerst dat het té wit zou zijn, maar icm alle zwarte onderdelen staat het erg mooi.

Afbeelding
De originele dragers ook nog kunnen bemachtigen via de vorige eigenaar. Deze zijn opnieuw gepoedercoated evenals de cranks.

Afbeelding
Nieuw Brooks Flyer S zadel :D

Afbeelding
Bijpassend achterlichtje

Afbeelding
Retro remgrepen van Tektro
Mooi geworden hoor! Je hebt de remmen gehandhaafd? Was misschien een mooi momentje geweest om iets aan stopping power te winnen, door het monteren van V-brakes?

Poedercoaten blijft mooi, vind ik. Was je er veel voor kwijt, als ik vragen mag?
Ziet er goed uit zeg! Zou alleen voor langere afstanden een ander stuur monteren.
Had inderdaad nog gedacht om v-brakes te monteren. Maar wist niet zeker of deze zouden passen. En ik heb zelf nog een andere fiets (surly) met cantilever remmen en deze remt eigenlijk best goed.

Was 130 euro kwijt om het frame+vork, dragers voor en achter en de cranks te laten poedercoaten. Frame in ral 9003, rekjes matzwart en cranks in glanzend zwart.

Ze gaat de fiets voornamelijk gebruiken voor woon/werk dus voldoet dit stuur denk ik wel. Als we een keer lange tocht gaan maken monteer ik denk ik een multigrip stuur.
Mooi zeg in't wit!

Waar heb je het laten poedercoaten? En gewoon nog met de oude laklaag erop aangeleverd of er eerst nog blank metaal van laten maken?
berger schreef:Ziet er goed uit zeg! Zou alleen voor langere afstanden een ander stuur monteren.
En voor tripjes met bepakking trowens ook een andere standaard?
Frame heb ik laten poedercoaten bij Schlingmann in Reeuwijk. Het frame heb ik los aangeleverd en alle schroefdraad vv oud boutjes en aangegeven welke delen niet gelakt moesten worden. Het frame is daarna ontlakt ipv gezandstraald.

Wat mankeert er aan de standaard? Deze had ik nog liggen en wordt veel gemonteerd op oa Surly lht's. Het is een zeer degelijke standaard die 25 kilo kan dragen en zeer stabiel staat.
Supermooi geworden !!!
Riccardo schreef: Het is een zeer degelijke standaard die 25 kilo kan dragen en zeer stabiel staat.
Ik weet niet of die standaard er wel op kan. Hoort daar niet uitsluitend een roldynamo origineel op m.a.w. gaat de standaard niet die bevestigingsplaat op den duur kromtrekken?
Ik weet dat daar origineel een roldynamo hoorde te zitten. Maar de plaat die eronder gelast zit ziet er qua dikte hetzelfde uit als bij andere fietsen die ik gezien heb. Ik zal het even in de gaten houden als ze de fiets in gebruik gaat nemen.

Alleen de breedte is anders nl 20mm.. maar hier bestaan weer adapters voor om een standaard met brede plaat op een frame met smalle plaat te bevestigen.

Afbeelding
Prachtig resultaat! Daar gaat ze veel plezier aan beleven.
Zorg nog wel even voor een ketting en een derailleur voor en achter, anders zul je moeten duwen. :wink: :wink:
Wat anderen al zeggen ze is mooi geworden.
Klopt, ik wacht nog op de shifters... dan kan ze er op fietsen
Riccardo schreef:Frame heb ik laten poedercoaten bij Schlingmann in Reeuwijk. Het frame heb ik los aangeleverd en alle schroefdraad vv oud boutjes en aangegeven welke delen niet gelakt moesten worden. Het frame is daarna ontlakt ipv gezandstraald.

Wat mankeert er aan de standaard? Deze had ik nog liggen en wordt veel gemonteerd op oa Surly lht's. Het is een zeer degelijke standaard die 25 kilo kan dragen en zeer stabiel staat.
Daar twijfel ik niet aan hoor, dat-ie stevig is. Maar als de fiets zwaar beladen is, en je moet hem eerst over een dood punt heen trekken, kan ik me voorstellen dat het vervelend wordt. Je achterwiel gaat tenslotte de lucht in. En je fiets zelf weegt al meer dan tien kilo, met nog 10 a 15 erbij aan tassen, zit je dus al aan de max.
prachtige fiets geworden
Travelmaster schreef:
Riccardo schreef:Frame heb ik laten poedercoaten bij Schlingmann in Reeuwijk. Het frame heb ik los aangeleverd en alle schroefdraad vv oud boutjes en aangegeven welke delen niet gelakt moesten worden. Het frame is daarna ontlakt ipv gezandstraald.

Wat mankeert er aan de standaard? Deze had ik nog liggen en wordt veel gemonteerd op oa Surly lht's. Het is een zeer degelijke standaard die 25 kilo kan dragen en zeer stabiel staat.
Daar twijfel ik niet aan hoor, dat-ie stevig is. Maar als de fiets zwaar beladen is, en je moet hem eerst over een dood punt heen trekken, kan ik me voorstellen dat het vervelend wordt. Je achterwiel gaat tenslotte de lucht in. En je fiets zelf weegt al meer dan tien kilo, met nog 10 a 15 erbij aan tassen, zit je dus al aan de max.
Valt wel mee hoor een zware fiets op een dubbele standaard trekken. Ik heb een Yuba mundo, zelfs geladen (frame + last +/- 80 kg) krijg ik hem er nog wel opgetrokken. Een gewone standaard zou het gewicht niet eens houden. (de maximale belasting is daarbij iets anders, de yuba standaard kon het alleszins aan :-))
_Peter_ schreef:Zorg nog wel even voor een ketting en een derailleur voor en achter, anders zul je moeten duwen. :wink: :wink:
Wat anderen al zeggen ze is mooi geworden.

Ketting heb ik er al opgezet en heb al stukje kunnen fietsen zonder versnelling.
Nu nog even wachten op de shifters en dan is ie zo goed als klaar.

Afbeelding
mooi gedaan!
EnriceV schreef:Valt wel mee hoor een zware fiets op een dubbele standaard trekken. Ik heb een Yuba mundo, zelfs geladen (frame + last +/- 80 kg) krijg ik hem er nog wel opgetrokken. Een gewone standaard zou het gewicht niet eens houden. (de maximale belasting is daarbij iets anders, de yuba standaard kon het alleszins aan :-))
Ok, dan heb ik niks gezegd!