Ooit nam ik mij voor naar de punt van de laars te fietsen vanuit mijn toenmalige woonplaats Eindhoven. Het bleek de enige fietstocht te zijn waar ik op gewicht bleef (of zelfs iets aankwam, dat weet ik niet meer zeker/heb ik verdrongen) en strandde aan het eind van mijn vrije dagen in Rome. De cultuur vanaf de Etrusken tot in de moderne tijd en de geneugten des levens in Toscane en Umbrië, oh oh wat een (h)eerlijke eetcultuur, waren grotere verleidingen dan het oorspronkelijke doel.
Dat geschreven hebbende, jouw route lijkt me een goede start voor mijn eigen wens ooit weer naar Rome te gaan als startpunt van mijn eigen af te maken reis. Ik zou dan ook Sicilië willen bereizen en aansluitend een veer naar Corsica willen nemen. Na omzwervingen daar, terug naar het Franse vasteland (veer naar Nice of Marseille) en dan weer noordwaarts naar de eigen stek.
Ik kan je niet uit eigen ervaring berichten maar je routekeuze inspireert me wel. Kun je mij - en het forum - wat meer vertellen over je plannen op Sicilië en vooral ook hoe je daar weer vertrekt? Wellicht dat het een aanleiding wordt om de tocht dit najaar zelf te ondernemen.
Ik zie uit naar je reisverslag (hoe summier ook)!