Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rome naar Sicilie - Forum Wereldfietser

Rome naar Sicilie

Wij vertrekken volgende maand om vanuit Belgie naar Sicilie te fietsen.
Voor het gedeelte Rome naar Sicilie hebben we "la ciclopista del sole dal Brennero alla Sicilia" gevonden, ook de gps route is beschikbaar. Heeft iemand daar ervaring mee?
Of andere gps tracks/tips voor dit gedeelte?
Ooit nam ik mij voor naar de punt van de laars te fietsen vanuit mijn toenmalige woonplaats Eindhoven. Het bleek de enige fietstocht te zijn waar ik op gewicht bleef (of zelfs iets aankwam, dat weet ik niet meer zeker/heb ik verdrongen) en strandde aan het eind van mijn vrije dagen in Rome. De cultuur vanaf de Etrusken tot in de moderne tijd en de geneugten des levens in Toscane en Umbrië, oh oh wat een (h)eerlijke eetcultuur, waren grotere verleidingen dan het oorspronkelijke doel.
Dat geschreven hebbende, jouw route lijkt me een goede start voor mijn eigen wens ooit weer naar Rome te gaan als startpunt van mijn eigen af te maken reis. Ik zou dan ook Sicilië willen bereizen en aansluitend een veer naar Corsica willen nemen. Na omzwervingen daar, terug naar het Franse vasteland (veer naar Nice of Marseille) en dan weer noordwaarts naar de eigen stek.

Ik kan je niet uit eigen ervaring berichten maar je routekeuze inspireert me wel. Kun je mij - en het forum - wat meer vertellen over je plannen op Sicilië en vooral ook hoe je daar weer vertrekt? Wellicht dat het een aanleiding wordt om de tocht dit najaar zelf te ondernemen.

Ik zie uit naar je reisverslag (hoe summier ook)!
Hier een Duitse route: Van Rome naar Napels (met een flinke omweg) en van Napels naar Messina.
Dank, Peter! Ik ken de Radreise-wiki wel, maar op een of andere manier blijf ik telkenmale hangen op dit of engelstalige fora. Dat terwijl de oosterburen zich minstens zo duchtig weren als fietsvolkje.
Ik heb leesvoer!
Bedankt voor de radreise-wiki tip,we hebben dit nog nooit gebruikt.

Wat betreft terugkeren van Sicilie, wijzelf zijn het probleem niet maar onze tandem wel.
We willen deze niet onbeschermd op het vliegtuig doen, en de fietskoffers blijven in Belgie
Optie 1 is via www.fiets-vervoer.nl (soetens transport) terug naar Rome te keren (via trein of huurauto) en hem daar af te leveren

Een andere tip was de bus via http://www.cuffaro.it/linea_sicilia-belgio.html, maar de site is vrij beperkt, dus we gaan ter plaatse eens zien.
We zijn ook nog aan het onderhandelen met een winkel in de buurt van olijfolie, die een 6-wekelijks transport heeft vanuit sicilie, om de tandem tussen de olijfolie mee te versturen

In Sicilie zelf hebben we niet echt iets gepland, het doel is Sicilie te bereiken
Enige jaren terug hebben we van Rome naar Palermo gefietst. Bijna deze route ( je mag de Amalfi kust NIET missen). Zie ons reisverslag op claudiaentiemen.waarbenjij.nu.
We zijn met Klm naar Rome gevlogen en vanaf Palermo, via Rome ( overstap) terug. Fietsen mee, geen enkel probleem. Hoe het met een tandem zit weet ik niet. De route is goed te doen met de fiets, niet altijd binnendoor route's mogelijk