Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Garmin Edge Tour - Forum Wereldfietser

Garmin Edge Tour

Beste Allemaal..!

Ga binnenkort een fietstocht maken naar Rome en ben mij al enige tijd aan het voorbereiden. Wil de route van P. Benjaminse (www.cyclingeurope.nl) gaan rijden en deze laden in mijn navigatie.

De navigatie moet ik nog aanschaffen en mijn keus lijkt te gaan worden:
Garmin Edge Touring Plus GPS Europe.

Weet iemand of zo'n route over die afstand goed is in te laden in dit apparaat..?
Of bestaat er iets beters voor zo'n trip..?

Hastalapasta
ik heb een Edge 705 en die kan overweg met koersen. Een koers kan erg lang zijn en een koers naar Rome lijkt me daarom geen probleem. Of de nieuwe Edge touring ook met koersen overweg kan lijkt me logisch maar ik weet het niet zeker (check dat even voor aanschaf). Als alternatief kun je de route opknippen in dag-etapes.
Het kan wel met de Edge Touring, maar ik zou eerder kiezen voor een eTrex 20, GPSmap62s of een Oregon 600.

Je rijd namelijk geen routes, maar een spoor/track en de Edge wil daar perse een route van maken en dan mogen die sporen niet te lang zijn, anders wil het niet.

Bij die spoor naar route conversie word ook het spoor veranderd, dus je fiets dan zonder meer anders dan de maker het bedoeld had.

Er is wel mee om te gaan, maar dan dien je hier rekening mee te houden bij het activeren van een spoor: http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.ph ... ht=touring

Met een Mio of Garmin Outdoor is makkelijker.

Laatst de route naar Barcelona nog voor iemand in een Mio 505 geprogrammeerd. Maar ook regelmatig in de Garmin Outdoor toestellen, samen met een OpenFietsMap Light kaart.
Beste mensen..!

Bedankt voor uw advies en ervaringen. Ik ga een keuze maken.

Met vriendelijke groet,

Tristan
Ik had een Edge maar die heb ik vrij recentelijk vervangen door een GPSMap 64ST, In mijn beleving is een Edge vooral om te trainen en minder geschikt als navigatiesysteem. Op een of andere manier lijkt het scherm van de Edge ook kleiner terwijl hij dat niet is en het touchscreen voegt voor mij niets toe. Behalve voor het fietsen gaat de 64ST ook mee op wandeltochten.
Je kan tracks prima laden in de edge touring. hoe dit moet kan hier lezen.
Wel is het verstandig de track in stukken te knippen. (sommige tracks van paul zijn in één stuk)

Gebruik daarvoor het schaartje in Garmin basecamp.