Renaat, had daar nog niet over nagedacht maar zou goed kunnen dat je hierin gelijk hebt.Revanho schreef:Enige ervaring met ligfietsen is misschien niet absoluut noodzakelijk (hangt ook van je handigheid af), maar is mijn inziens toch wenselijk indien men wil gaan roeifietsen. Het vraagt immers enerzijds de gewenning aan het liggend fietsen op een niet heel stabiele ligfiets en het gebruik van een bovenstuur maar daar komt dan nog de bijzondere aandrijving bij waarbij het stuur ook een deel van de aandrijving is en de andere manier van schakelen.Yopie schreef: Zou dus zelf zeker een keer een roeifiets willen proberen, en cool of niet, maakt mij niks uit.
Ik ben weliswaar niet één van de handigste mensen, maar ik zou mezelf niet ineens van een gewone fiets op een roeifiets zien fietsen en was erg blij dat ik ligfietservaring had voor het roeifietsen.
Lijkt mij anders niet zo moeilijk te begrijpen, klinkt nogal logisch.waltertje schreef: Ik heb ruim genoeg ervaring met traditionele fietsen om te weten dat het uitzicht op een ligfiets vele malen beter is. Zeker wanneer je moe wordt, tegenwind en/of regen hebt.
Maar je hoeft me niet te geloven hoor.
Heb zelf nog nooit op een ligfiets gezeten maar daar ik volgende week naar NL ga leek me dat wel een goede gelegenheid om een paar verschillende ligfietsen te huren/testen. Vind tot nu toe alleen nog niet echt een geschikt adres. Je kunt wel huren maar meestal alleen maar één type fiets en dan ook vaak voor een dagprijs. Vond wel een adres met drie verschillende types maar dan is 3 x 25euro behoorlijk veel geld. Of je moet er eentje willen kopen, dan gaat de huur van de koopprijs af.
Kwam ook een ligfietstestdag tegen, mooi bedacht als je zin en tijd hebt in een dag verplicht groepsfietsen/lunchen maar dat heb ik dus niet.
Dus waarschijnlijk wil ik iets wat niet kan maar ik vraag het toch maar even voor de zekerheid: iemand toevallig een idee waar je verschillende ligfietsen kunt huren, gewoon voor een uurtje ofzo, dus alleen maar om te proeven? Of is een uurtje soms te weinig en denk ik weer te optimistisch?