Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ATB trektocht van 28 april t/m 3 mei - Forum Wereldfietser

ATB trektocht van 28 april t/m 3 mei

Hallo atb liefhebbers,

Ik ga maandag 28 april aan een atb trektocht rijden vanaf Enschede!
Aansluitend aan de trektocht van Ton die zondag stopt in Enschede.

Vanaf Enschede naar Hollandsche Rading via Coevorden, Hoogeveen, Zwolle, Apeldoorn, Arnhem, Amersfoort.
Het is een GPS route en is ongeveer 530 km lang, grootste gedeelte onverhard.
De route is samengesteld door mij maar niet geheel voorgereden dus avontuurlijk en uitdagend om de route te volgen.
Ben niet verantwoordelijk voor eventuele misrijden in de route maar vraag ook eigen initiatief en inzicht.
Verwacht de route in zes dagen te rijden, eind van elke dag na ongeveer 90 km een winkel en camping zoeken voor de (gezellige) avond.


Zin om het avontuur aan te gaan?

groeten Peter



*Bij deze tocht is het verplicht om een helm te dragen!!
*Het overgrote deel van de route is single track en dus onverhard.
*Een extra spanbandje om te voorkomen dat je tassen zijwaarts wegklappen fietst een stuk prettiger!
*Zorg voor eigen navigatie materiaal ( Gps ).
*Route is niet voorgereden, dus inlevingsvermogen word verwacht!
*Check je lichaam na elke rit altijd op teken!!
*Positieve instelling en een goed onderhouden fiets.
* Enkele punten overgenomen uit de trektocht van Ton.
Joo...Pjotr, ga je er aan beginnen? Ik wil mee maar kan niet de hele tocht.
Ik kan op dinsdagavond op de camping aansluiten en t/m zaterdag meerijden naar Amersfoort.

Ik moet dan wel de locatie weten.

Ik gok in de buurt van Schoonoord. Natuurcamping De Kijl?
Of De Hoge Stoep in Gees?
He Johan,

Leuk dat je mee gaat rijden.
Dinsdagavond, berekend via de route rijden we ongeveer rond IJhorst.
Ik heb gekeken en dan word het camping Scheepershoeve of Pauwhoeve.

Maar daar hebben we dan nog wel contact over, kan je ongeveer berekenen hoe je er moet komen.

groetjes Peter
Hoi Peter,
Hierbij sluit ik mij aan om de rit te vervolgen.
Ondertussen zijn de benen lekker warm gedraaid van mij monsterrit en laat dan verrassen door jou.
We zullen een mooie week van maken.

Groet Ton
Hallo Ton,

Ga proberen jou ook een mooie atb rit voor te schotelen! :D

En anders...... :oops:


groetjes Peter
Hoi Peter,

Mooi plan. Zeker ook de trektocht in juli!! Misschien dat ik maandag na de tocht van Ton nog aanhaak. Waar eindig je maandag?

groet,
Patrick
Hallo Patrick,

Als we niet te veel zijn afgebeuld door Ton en alles loopt lekker dan zitten we maandag in de namiddag in de buurt van noord Sleen/ Schoonoord.


Overnachten word dan waarschijnlijk op minicamping de Brinkhoeve Noord-Sleen.

Als je in de route een treinstation wil hebben kan dat, we passeren Coevorden op een paar kilometer.

Leuk dat je aanhaak.

groeten Peter
antonio18 schreef:Hoi Peter,
Hierbij sluit ik mij aan om de rit te vervolgen.
Ondertussen zijn de benen lekker warm gedraaid van mij monsterrit en laat dan verrassen door jou.
We zullen een mooie week van maken.
Groet Ton
Zal ik dan ook eens bij jullie aanhaken voor deze (2) rit(ten)?
Eerst die van Ton (start in Ede), daarna doorgaan met deze. Ik haak dan af als we weer ter hoogte van Apeldoorn zijn.

En mits de weergoden een beetje meewerken ;-)


PS.
@Ton,
Ik ben Titanium Eddy.
UP

Nog meer die mee willen. Groepje bestaat nu uit ongeveer uit 5 pers.
Je kunt ook onderweg aanhaken.
Zondagmiddag na de atb rit van Ton een camping opgezocht aan het twentekanaal. Daar heerlijk overnacht en vanmorgen met an drieën door, flinke glade modderpaden en.....weer regen, en dan werd t moeilijk. Zwaar zwart zand, koffietent 1,2,3 gesloten omdát het maandag was! Na drie uur ploeteren 30 km afgelegd. Na eindelijk n warme bak koffie en eten door, regenkleding aanhouden voor de kou door Duitsland. Door verandering van ondergrond, steen en modder ging de snelheid omhoog dus de kilometers schoten op.Afscheid genomen van Ton net voor Coevorden. Vijf uur bij de winkel en nu op de camping in Schoonebeek. De kilometerteller inmiddels op 455, morgen door met z n tweeën waar morgenavond een verse derde weer bij aansluit.
Dinsdag met z n tweeën verder, single tracks worden gras en zuigende zandpaden. Langs sloten en vaarten. Een boer die naast zijn trekker op strpnd staat te wachten roept dat het pad hier doorloopt. We groeten en ploegen verder. De boer heeft thuis heel wat te vertellen! In Zweloo een bakkie en n praatje en hop weer verder. Schitterend mooi bos, anderhalf uur later recht op 100 meter Zweloo, pff. Koffie? Nee door over de zandpaden. Het laatste stuk van de dag gaat over asfalt op naar de camping waar n mede ATB er aan gaat sluiten. Over ons schouder kijkend worden we achtervolgd door n zwarte wolk. Nog 1 om, trappen, trappen bovenbenen ontploffen met n snelheid van 34 kmdenderen we het dorp in nog 500 meter naar de camping. En lost gaat het, bliksem en weer n wolkbreuk. Regelrecht schieten we de openstaande schuur in, binnennnn!

Dat was dus 118 km en geen eten! Met z n drieën dan wel dus tassen op volgt restjes. Bijzonder weinig maar..... de boer had nog brood, campinggasten kwamen met eten en zelfs koffie, mooi he Nederland.
Toch n voordeel, overdekt kamperen, tentje droog ingepakt. Op weg, alle paden loodzwaar dat zwartezand en uitgestrekt. Met overleg besloten om over de weg naar Zwolle te gaan, 21 km ligt lopend asfalt. Over de IJssel gezet enger genieten kan weer beginnen. Mooie single tracks en bospaden. Onder het genot van een warm zonnetje naar 4houten. Boodschappen gedaan en .... onder n afdak onze tentjes gezet. In de verte rommelde het met n donkere wolk. Gelukkig bleef alles uit behalve een gezellig avond.

Dondermorgen richting Apeldoorn, de paden waren zompig en je kon zien dat er veel water was gevallen. Paden waren overspoeld met zand dus zwaar, banden zakte zo nu en dan ver weg en de snelheid zakte dan in maar wél mooi. Op en neer, volop genieten van de vele heuvel naar heuvel acher paleis te loo om. Weer een steile beklimming , gelukkig nog één versnelling over dus van 2 naar...........Helaas de top word niet gehaald en ik trap dóór! Lopend naar boven en achter het loo mijn Waterloo. De bevestiging van de Rolhoff aan t frame is afgebroken, pad krom en kabels geknikt
Einde off road 665 km gereden, een Rohlff kan je altijd schakel dus in de achtste versnelling gezet richting auto.

Kan je téveel genieten.......

Grtjes Peter

Dank aan Johan 1, Ton, Johan 2 voor het gezelschap en van het samen genieten van de schitterende atb toertocht.