Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Noorwegen zomer 2014 - Forum Wereldfietser

Noorwegen zomer 2014

Wij hebben het plan om deze zomer vier weken in Noorwegen te gaan fietsen.
Kristiansand, langs de kust richting Bergen en dan oversteken via de Rallervegen naar Oslo.
Reis er naar toe via trein en boot. (Terug idem)
Afstand per dag gemiddeld 70 km.
Wildkamperen en camping.
Het lijkt ons leuk ons clubje van 3 uit te breiden tot ongeveer 6 man/vrouw.
Wie wil er mee?
Leuke tips zijn ook welkom.

Mareille 41, Marleen 43 en Louis 58.
Hier een voorbeeld van de route:
Afbeelding

Het is een combinatie van de nationale fietsroutes 1,6 en 4.
Maar we zijn flexibel en staan open voor alternatieven en verbeteringen.
Beste allemaal,

Ik zie jullie bericht, krijg even de kriebels. Lijkt me prachtig Noorwegen, ben er zelf zonder fiets geweest. Mijn partner en ik wilden de tocht ook nog doen langs de vuurtorens, dus ook een deel langs de kust.
Wij, ik en mijn overleden partner (1e kerstdag 2013) fietsen elk jaar, veel in Azie, Cuba, Europa, en ons prachtige Nederland. Nu sta ik er alleen voor. Alleen kan ook, een grote drempel. Een groepje is ook een uitdaging. Het fietsen moet je toch uiteindelijk zelf doen.
Ik wil graag de zwaarte van de route weten, ik ben 61 en heb mijn grenzen daarin

Welke tijd denken jullie aan, ik werk nog. Waar wonen jullie in Nederland. Ik kom uit twente.

met vriendelijke groet

Gerri van Gemmert
gerrigemmert@ziggo.nl
Hoi Gerri,

Leuk dat je reageert! Of je het fysiek aankan is moeilijk te beoordelen. In Noorwegen fietsen is best pittig. Ikzelf heb een klein stukje van de Noordzeeroute gedaan en dat ging behoorlijk op en neer. Je krijgt er wel veel moois voor terug.
We hebben nog een reactie en evt. nog iemand die mee wil. We plannen binnenkort wat om het plan door te bespreken, kijken of er een klik is en of verwachtingen overeen komen.
Ik zal je er over mailen.

Groeten, Marleen
Mooie route! Ik heb vorig jaar bijna hetzelfde stuk gereden maar dan de andere kant op. Ik vond met name het binnenland fantastisch (leeg, bergachtig, veel ruimte en toch op zijn minst elke 30-50 km wel een dorpje met winkeltje). De fjorden aan de westkust zijn super-imposant maar iets minder fijn fietsen vond ik, omdat je daar meestal vast zit aan 1 weg, die vaak vrij druk is. De Rallarvegen zijn terecht erg beroemd. De zuidkust heb ik gemist maar schijnt ook leuk te zijn.

Wat foto's om de reislust aan te wakkeren: https://picasaweb.google.com/1118937199 ... Norway2013

Let wel op dat de fietsroute's vaak niet echt goed (en soms gewoon helemaal niet) aangegeven staan. Een GPS is wel handig! O ja, en probeer een campinggids te scoren, dat kan op elke camping. De prijzen lopen uiteen van ca. 10 euro tot 30 euro per tent per nacht, zelfs voor 1-persoonstrekkerstentjes!
Bedankt voor de tips Gijs.
Wellicht komen er nog wat vragen jouw kant op.
En leuk jouw foto's, krijg er nog meer zin in!
Dag, Ik heb dit weekend net een artikel over Noorwegen uit de krant gehaald. Volgens mijn noorse studenten is het prachtig fietsen daar. Ik hoor graag hoever het met jullie plannen staat en of er mogelijk nog een 59 jarige sportieve vrouw aan kan pikken.
met vriendelijke groet.
Ons groepje is inmiddels compleet 8)