Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fotoexpositie op de website van de Wereldfietser? - Forum Wereldfietser

Fotoexpositie op de website van de Wereldfietser?

Hoi Wereldfietsers,

De tegenhanger van de wereldfietssite is www.hiking-site.nl. Deze site wordt al jaren lang door Raymond uitstekend onderhouden.
Op de site kunnen buitensporters hun foto's laten zien. Raymond verzorgt elke maand een Virtuele Expositie. Beroemde en minder beroemde buitensportfotografen kunnen hier laten zien hoe leuk het is om te reizen/fietsen/lopen/klimmen/enz.
Kijk op de link:
http://www.hiking-site.nl/virtuexpo/expo_mm_index.php
(dit keer met mijn foto's maar bekijk vooral eens de lijst met de vele deelnemers!)

Dit lijkt me een heel goed initiatief. Ideeetje voor de Wereldfietser?
Wellicht een samenwerking mogelijk?
Nou ken ik de wereldfietser en al die enthousiaste vrijwilligers, al wat langer :lol: en weet ook dat alles met de factor "tijd" te maken heeft. Denk er maar eens over na. Wellicht dat we toch iets op kunnen zetten.

Groet,
Marco

Technisch hoeft dit niet zo moeilijk te zijn, mits er voldoende diskruimte op de website beschikbaar is. Als je Gallery installeert kun je foto's uploaden vanuit je browser. Dan hoef je alleen af en toe een exposant toegang te geven om die foto's erop te zetten.

Gaele

(Hmm, ik voel de vraag van Marco de Wit al weer aankomen ;-)
Marco Meijerink schreef:Wellicht dat we toch iets op kunnen zetten
Opzetten is geen kunst, het gaat om het actueel houden. Het blijkt al moeilijk om de activiteitenlijst bij te houden, en dat is, naar mijn bescheiden mening, een van de belangrijkste dingen die je als club online wilt hebben.
Leon

Nee, een Gallery opzetten is geen kunst nee!

Actueel houden wil ik ook nog wel m'n best voor doen hoor, maar het moet echt niet zo zijn dat jan en alleman zijn of haar foto's gaat plaatsen, daar zijn dan weer fotofora voor.

Dit moet gewoon even besproken worden. En er rijst natuurlijk de vraag of er wel genoeg animo voor is?

En wie gaat de aangeleverde foto's beoordelen en krijgen we dan geen scheve gezichten? Er komt wat meer bij kijken...

We gaan ons erover buigen...

Ellen

Hoi,

Ik heb de Virtuele Expositie op hiking-site bekeken, het lijkt me echt een superleuk idee als er op de Wereldfietser-site ook zo'n Gallery zou komen met in plaats van allerlei buitensportfoto's alleen maar fietsfoto's! :D
Ellen schreef:maar het moet echt niet zo zijn dat jan en alleman zijn of haar foto's gaat plaatsen
Ellen, wie versta je onder 'jan en alleman'?

Het lijkt mij dat iedereen die lid is van de Wereldfietser in principe de kans zou moeten kunnen krijgen zijn of haar foto's te 'exposeren' (wat zijn of haar fotografeerkwaliteiten ook mogen zijn) mits de foto's maar betrekking hebben op fietsen/fietsvakanties.

Gudrun

Hoi Gudrun,

Een "expositie" impliceert een aardig niveau van foto's in mijn ogen. Maar zoals ik al zei, is dat uiteraard heel erg persoonlijk.

Ik wil hier geen ellenlange discussie gaan starten over het niveau van snapshots en kiekjes, dit is tenslotte een fietsersforum. Ik heb er verder nog niet over nagedacht en uiteraard ben ik niet de enige die hier wat over te zeggen heeft.

Bovendien hebben tal van wereldfietser-leden ook een eigen website waar een ieder zijn/haar foto's toont.
Dit moet geen vergaarbak worden van elke snapshot die men gemaakt heeft, ruimte kost namelijk ook geld.

Dus een oplossing zou zijn:
* minimaal 50 of meer posts voordat je uberhaupt een expositie mag aanleggen.

* max een bepaald aantal foto's

Zoals ik al zei, hier moeten meer mensen over na gaan denken.

Hoi El,

Nee, ik bedoel géén forum waarop je foto's kunt plaatsen. Daarvan zijn er meer dan genoeg.
Ik bedoel vooral een echte expositie.

Jan en alleman?
Ja, graag! Zolang het maar fietsfoto's zijn.

Kijk maar eens naar de hikingsite. Er zitten hele goede fotografen tussen en heeeeeel wat mindere. Maar alle foto's geven hetzelfde gevoel weer.

Het tjidschrift zoekt altijd goede foto's......dit zou een hele goede ingang kunnen zijn.

Groet,
Marco

Tijd voor een poll?

- nee, lijkt me nix
- ja, lijkt me leuk
- ja, lijkt me leuk en ik wil wel exposeren

fietsjunks schreef:Dus een oplossing zou zijn:
* minimaal 50 of meer posts voordat je uberhaupt een expositie mag aanleggen.
Het gaat toch niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit? :lol:
Het lijkt me een leuk idee, en ik wil wel wat plaatsen tzt.

Helemaal mee eens Tovenaar! Ik zie ook het verband tussen mooie foto's en discussies over zadels en fietsroutes, hoe waardevol dan ook, absoluut niet! Ook ik met mijn veel minder dan 50 posts zou het leuk vinden om mooie foto's te delen met andere wereldfietsers! Goed plan, gewoon doen dus. Ben benieuwd wat het gaat worden......

Groetjes!

Even een fietsreizigersfotogroepje aangemaakt. Kost nix. Geen moeite. Iedereen kan zoveel foto's uploaden als ie wil.
Denk dat het wel belangrijk is om titels, beschijvingen en tags te vermelden.
Veel plezier



http://www.flickr.com/groups/fietsreizigers/pool/

Op zich een mooi inititatief, wat ik zelf minder vind is dat foto's "dubbel" op internet komen. En zoals al hiervoor gezegd, ruimte kost geld. Vele hebben immers al een eigen site (die vaak ook in de posts vermeld wordt) met vaak een eigen fotoalbum daarop. Ik geniet ervan om via de links te surfen en te genieten van wat anderen vastgelegd hebben.

Zomaar een ideetje op een laat uur: :P

Kan er geen stemmingsgedeelte aan zo een expositie gehangen worden :?:

Als elke geregistreerde gebruiker met minimum 10 posts (zeer goed haalbaar) zijn stem kan uitbrengen (quotering van 1 tot 5 of zo) op een "wereldfietser-lid" zijn expositie kan men het niveau van de foto's aanvaarbaar houden. De foto's met een onvoldoende na bv. 100 stemmen worden er uitgehaald. Zo heeft men toch een eerlijk systeem waarbij enkel de mooiste foto's uit iemand zijn expositie overblijven?

Nick

Roald schreef:En zoals al hiervoor gezegd, ruimte kost geld. Vele hebben immers al een eigen site (die vaak ook in de posts vermeld wordt) met vaak een eigen fotoalbum daarop. Ik geniet ervan om via de links te surfen en te genieten van wat anderen vastgelegd hebben.
Roald, fijn dat je het ruimte-issue benadrukt!

Echter voor de liefhebbers is een nieuw forum gemaakt: Persoonlijke Fotoalbums
Een ieder die dat wil, kan hier zijn of haar foto's kwijt.

Voordat jullie tot posten overgaan, graag even dit lezen.

Voor vragen of onduidelijkheden, kunnen jullie mij een pb sturen.

Veel plezier!
Ellen

fietsjunks schreef:Echter voor de liefhebbers is een nieuw forum gemaakt: Persoonlijke Fotoalbums
Omdat je er ook tekst en links in kunt zetten, en ze aankunt passen zijn dit dus feitelijk persoonlijke wereldfietser-websites :D
Groetjes,
Leon

Meer "persoonlijke wereldfietser fotoalbum website hoekjes", wat de wereldfietser geen ruimte kost!
:lol:

Je ziet, men ging hoog en laag springen om zo'n fotohoek hier, maar tot nu toe staat er nog maar 1 album!
:roll:
(misschien ben ik gewoon ongeduldig...)

Vind je de opzet niet geslaagd dan Leon?

Wauw.....dat is snel.....
Op dit moment zit ik in Schotland voor het geven van lezingen en heb geen tijd gehad om op de site van de wf te kijken. Geen idee dat er zoveel reacties op mijn berichtje is gekomen. Leuk!
Deze manier is inderdaad wel de goedkoopste manier al vind ik de manier waarop de hikingsite het doet ook heel erg goed omdat er juist géén discussie over de foto's plaats vindt. Dit is geen fotowebsite maar een reis-fiets-website/vereniging. Maar goed, ik begrijp ook wel dat dit de snelste, goedkoopste manier is die ook nog relatief weinig onderhoud vraagt. En dat is natuurlijk mooi voor de webmasters....kunnen ze tenminste lekker blijven fietsen :)
El & El, misschien dat jullie de handtekening onder jullie berichten moeten heroverwegen. In eerste instantie vond ik het harstikke leuk maar ik merk dat het in de berichten de balans tussen de verschillende berichten verstoord. Zeker nu er ook een foto-forum is. Denk ik maar eens over na. Voor mij was het een reden om het toch maar niet te doen.
Iets anders: perfect hoe jullie de website updaten. Kan niets anders zeggen. Applaus! Ik weet hoeveel werk de wf kan veroorzaken. Harstikke goed.

Moet een vliegtuig halen...ga er vandoor....
Groet,
Marco

fietsjunks schreef:Vind je de opzet niet geslaagd dan Leon?
Ja hoor, toch best wel leuk, zeker voor degenen die het nog te veel vinden om een meer "echte" eigen site te bouwen.
Ik hoop dat er een boel wereldfietsers foto's online zetten.
Leon

Marco Meijerink schreef:Wauw.....dat is snel.....
Op dit moment zit ik in Schotland voor het geven van lezingen en heb geen tijd gehad om op de site van de wf te kijken. Geen idee dat er zoveel reacties op mijn berichtje is gekomen. Leuk!
Deze manier is inderdaad wel de goedkoopste manier al vind ik de manier waarop de hikingsite het doet ook heel erg goed omdat er juist géén discussie over de foto's plaats vindt. Dit is geen fotowebsite maar een reis-fiets-website/vereniging. Maar goed, ik begrijp ook wel dat dit de snelste, goedkoopste manier is die ook nog relatief weinig onderhoud vraagt. En dat is natuurlijk mooi voor de webmasters....kunnen ze tenminste lekker blijven fietsen :)
Hoi Marco,

Inderdaad, snel makkelijk en goedkoop. Het voordeel van deze manier is, dat men toch steeds zijn of haar eigen topic kan updaten met nieuwe foto's, wat zo 1 2 3 niet bij de hiking-site kan.
Ik vermoed toch niet dat er ellenlange discussies gaan komen over waarom de foto's wel of niet goed zijn, dus dat zal wel loslopen en dan.. spring ik ertussen en is het ook afgelopen als ik ga zwaaien met de zweep! :lol:
Het is op zich wel leuk dat mensen kunnen aangeven dat ze de foto's leuk vinden en ook vragen kunnen stellen over de locaties naar aanleiding van de foto's! Dat zou toch een stimulans kunnen zijn!
Marco Meijerink schreef:Iets anders: perfect hoe jullie de website updaten. Kan niets anders zeggen. Applaus! Ik weet hoeveel werk de wf kan veroorzaken. Harstikke goed.

Moet een vliegtuig halen...ga er vandoor....
Groet,
Marco
Over wat er niet gequote is, gaan we maar niet discussieren hier...

In ieder geval bedankt voor je compliment, we hopen dat anderen er ook zo over denken! Niet veel mensen weten dat wij de webmasters zijn.
We doen in ieder geval ons best! En als er op of aanmerkingen zijn, kan een ieder ons altijd een PB sturen!

@Leon: ga je ook nog een album aanmaken?

El & El

fietsjunks schreef:@Leon: ga je ook nog een album aanmaken?
Voor Wereldfietseractiviteiten en na een nieuwe fietsreis zeker! Tot dan moeten jullie het doen met http://www.leonpoels.nl/fietsen, maar die reisfoto's zijn al wat belegen.
Leon