Additionally, paste this code immediately after the opening tag: bankpas opsturen naar Indonesie (jakarta) - Forum Wereldfietser

bankpas opsturen naar Indonesie (jakarta)

Wie heeft hier ervaring mee,wat is wijsheid, het naar een hotel ,postkantoor of ander (veilig )adres ,we sturen het aangetekend op,er is geen track en trace mogelijk .
Heeft jouw bank misschien een vestiging in Jakarta? Rabo en ING bijvoorbeeld wel!
ABN trouwens ook Google ik net.
ing wel ,maar daar hadden ze geen relatie mee ???? volgens de klantenservice
Tip voor Wereldfietsers. Zorg dat je op een tocht in den verre altijd meerdere bankpasjes bij je hebt.
Met Bert eens....meerdere pasjes meenemen verdeeld over meerdere personen is the way to go...

Maar daar heb je nu niets aan 8) .
Wat je met je bank kunt afspreken is om de pasjes te deactiveren (tijdelijk) en dat op te heffen zodra je ze binnen hebt. Zo hebben wij dat in het verleden gedaan met een visa kaart. Zodra je ze in handen hebt ga je telefonisch een beveiligingscheck door om de pasjes te actieveren.
toonc schreef:Wie heeft hier ervaring mee,wat is wijsheid, het naar een hotel ,postkantoor of ander (veilig )adres ,we sturen het aangetekend op,er is geen track en trace mogelijk .
Je kunt overwegen om het aangetekend te verzenden via een koerier als bijv. UPS. Je betaald meer, maar hebt dan wel Track & Trace ter beschikking, je hebt een snelle levering (2 - 3 dagen vanuit Europa naar Aziatische landen) en je kunt met UPS bespreken het te versturen naar een UPS pickup point, waarvan er zonder twijfel ook in Jakarta wel enkele aanwezig zullen zijn.

Het verschil is wel de prijs. Je betaalt al snel in de orde van 50 - 100 euro voor transcontinentale verzending via UPS. Maar indien je rekening houdt met de duur van arriveren van reguliere internationale post, geen garantie op ontvangst en eventuele kosten van extra overnachtingen / eten terwijl je rondom Jakarta aan het wachten bent, indien dit niet de planning was, weegt het mogelijk wel op.

Uiteraard is dit een persoonlijke keuze. En indien je langer in Jakarta verblijft kun je het proberen met een reguliere aangetekende verzending. In dat geval zal ik bij de NL ambassade in Jakarta langsgaan, of telefonisch contact opnemen indien je er nog niet bent, met het verzoek of je je bankpas naar hun toe kunt laten sturen.
heren bedankt voor de tips.

ik heb nu de pas ,aangetekend met track en trace (16 euro)naar het hotel opgestuurd,met de vermelding dat onze zoon hem op de bewuste dag komt ophalen
het is een nieuwe pinpas die ik wel eerst geprobeerd heb ,dus een ander kan er niet zoveel mee ,mocht die zoekraken,nou ja maar het beste van hopen.

nogmaals bedankt voor jullie mee
denken.
Of met DHL naar een DHL office. Je kunt hem dan zelf ophalen. Ik heb zo meerdere waarde documenten verstuurd naar oa. India.