Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsvakantie door Oekraine wie heeft ervaring...?? - Forum Wereldfietser

Fietsvakantie door Oekraine wie heeft ervaring...??

Hallo wereld kanjers,
Ik heb wel ideeén om dit jaar door de Oekraine te gaan fietsen. Ben gebonden aan de schoolvakantie dus zal in het hoogseizoen gaan.

Wie heeft zoiets al eens gedaan of wie is goed belezen over dit land.

Toen ik afgelopen jaar in het Oosten van Polen was dicht bij de grens waren die niet zo te spreken over de Oekrainers vandaar....maar ja is dat een vooroordeel wie kan het mij vertellen....?

Welke wereldfietser kan mij wat vertellen is het niet over de Oekraine dan misschien een ander deel van Rusland "het magische ijzeren gordijn".

Hoop op jullie reacties,

Johan Berends

Heb je al gekeken op onze befaamde landeninfopagina? http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=703 . Je vind er ook mensen die er hebben gefietst, stuur ze een e-mail zou ik zo zeggen.

Succes
Harry

Ik ben meerdere keren in de Oekraïne geweest, zowel op de fiets als zonder fiets. Ik kan het alleen maar aanraden als land om te bezoeken. De voorzieningen die belangrijk zijn voor de fietser zijn nu al meer ontwikkeld, als je redelijke dagafstanden aankunt en een beetje plant met je route zou je zelfs je tent kunnen thuislaten. Tussen Lviv en Jalta heb ik maar 2x m'n tent gebruikt, waarvan 1x zelfs te vermijden was als ik bereid was geweest 20Euro voor een hotelovernachting neer te leggen ;)
Als je aan de schoolvakantieperiode's gebonden bent heb je 2 keuze's qua gebieden en periode:
Paasvakantie: Krim Genoeg te zien voor 2 weken en rond de pasen al een aangename temperatuur.
Zomervakantie: Noorden en westen van de Oekraïne. De Krim en de zuidkust zou ik dan niet doen, is dan te druk en te heet. Ook in de Karpaten kan het in de zomer wat druk worden met lokale toeristen.
Als je nog vragen hebt na het lezen van de landeninformatie, of als je eens een reisverslag van me wilt lezen, stuur dan ff een mailtje.