Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ultralichte tassenset: 420 gram/paar - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Ultralichte tassenset: 420 gram/paar

Bedankt voor de uitleg, klinkt goed. Daartussen nog een waterdichte zak en je kan in onze streken toch al een tijdje lichtgewicht op pad, lijkt mij zo.
Gewoon je tent ertussen. Die hoeft niet in een waterdichte zak (liever niet, met zo'n vies nat ding).
Wim
En weer wat nodeloze grammen kwijt, zonder te jagen. In gedachten eens een paklijst maken vandaag met deze tassen en een lichte(re) drager. Dagdroom, dagdroom.
nu ni voor het een of ander maar.....zou je dat nu werkelijk voelen enkele kilos meer of minder op een bepakte vakantiefiets?? Ik zelf geloof daar niet zo in....
Niet op de vlakke weg, maar wel bij het klimmen, en dat doe je een groot deel van de tijd. Afgelopen zomer was ik met mijn gezin aan het fietsen in Bretagne. De heenweg deden we en famille, en had ik iets van 25 kg bagage. De terugtocht om de auto op te halen deed ik alleen met slechts 10 kg bagage. Het verschil was dat ik met 25 kg bij iedere heuvel (er waren er veel) snel bijna stilviel en langzaam op kracht naar boven moest. Op de terugtocht danste ik omhoog en was ik boven aan de heuvel voordat ik merkte dat ik bagage had. Dat fietste niet alleen veel sneller maar ook veel lekkerder.
Maar hoe dan ook, iedereen moet hierin zelf een eigen keus maken: het comfort van de spullen die je mee hebt tegenover het comfort van het rijden zonder die spullen. En het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe sterk je bent. Ik ben niet meer zo sterk.
Wim
johnny-vs schreef:nu ni voor het een of ander maar.....zou je dat nu werkelijk voelen enkele kilos meer of minder op een bepakte vakantiefiets?? Ik zelf geloof daar niet zo in....
Voor mijzelf maakt het een enorm verschil in heuvelachtig terrein. Als je een paar kilo bagage bespaart, fiets je veel gemakkelijker de helling op. Ik kan me wel voorstellen dat er zwaar gespierde bikkels zijn voor wie het niks uitmaakt, maar voor de gemiddelde, niet al te zeer getrainde fietstoerist is het gewicht van de bepakking waarschijnlijk de belangrijkste factor om de reis tot een succes te maken als je in de heuvels of bergen gaat fietsen.
Hello Wereldfietser forum! My name is Kevin Ryan from Arkel in Canada. A first limited amount of our Dry-Lite panniers are arriving anyday at our Liverpool UK warehouse and will be available soon! You can follow this link for more details: http://www.panniers.com/eu_e/all-catego ... lites.html
Kind regards from across the pond :)
Hello, I'm very curious about the durability of the bags. Wonderfull concept.

http://forum.ctc.org.uk/viewtopic.php?f=5&t=73924, tot nog toe de leukste DIY die ik tegenkwam. Onderaan een link naar de "fotohandleiding": http://www.flickr.com/photos/92281886@N ... 075870799/.

Weet iemand toevallig welke tassen er in de 4de post staan (van de heer Mick F), uit de tachtiger jaren? En zou er daar een hedendaags lichtgewicht model van te vinden zijn?
Arkel heeft tot 15 maart een 10% kortingsactie op alle tassen. Code FietsVak2014 via hun europese online winkel: http://www.panniers.com/eu_e/?noredirect=1
Wim
Hm, voor 72 eu is er bijna geen buil meer aan te vallen. Jammer dat ik je niet trof op de beurs, Wim; ik had ze graag even in handen gehad. Maargoed, misschien moet ik de gok maar gewoon wagen. Iemand anders ook interesse? Bij twee setjes zijn er geen verzendkosten...
edit: setje besteld voor mezelf en snowfreakyvon :)
.
Nee. Ze waren steeds 79 euri dat ik weet. Ik denk dat je je vergist met de prijs in ponden: 69 pond.
Wim
.
[moderator]Offtopic bijdrage verwijderd. Graag bij de les blijven.[/moderator]
.
Wim schreef:Arkel heeft tot 15 maart een 10% kortingsactie op alle tassen. Code FietsVak2014 via hun europese online winkel: http://www.panniers.com/eu_e/?noredirect=1
Wim
Bedankt voor de tip, Wim. Nadat we de tassen zaterdag op de beurs op je fiets hebben bekeken, hebben we een set aangeschaft om uit te testen. Ben benieuwd hoeveel erin past!
Ook ik kon de verleiding niet weerstaan en heb ze dus ook besteld.
Het gewicht is zo ontzettend veel lager dan mijn Ortliebs dat ik het eens wil proberen, ookal zijn ze aan de kleine kant.
Ze zien er goed uit ook, niet onbelangrijk.
Ben benieuwd.
Deze tassen zijn voor zover ik weet qua gewicht als tas met rolsluiting zonder concurrentie.
.
Ook ik heb de Arke Dry-Lites inmiddels binnen. Nog even puzzelen hoe ze het beste over mijn smalle Tubus achterdrager passen. Leon heeft daarvoor een mooie oplossing, zie www.leonpoels.nl/fietsen/orkeltassen. Ik ben zelf even in overleg met Arkel voor een eventuele Arkel-oplossing. Verder kan ik mij prima vinden in de conclusies van Leon. Ze zijn helaas niet groter als mijn frontrollers, wat ik wel verwacht had.
Vandaag bericht gekregen van Arkel dat de Dry-Liter de komende maanden niet te leveren zijn. Kennelijk is er een run op ontstaan en is de voorraad al uitverkocht voor dat ze gearriveerd zijn in de UK. Hier onder het mailtje wat ik vandaag kreeg.
Heb mijn order geannuleerd, was geen probleem. Groet, Leo

Hi Leo,

I am sorry to say but we have had issues with our emails the last couple of weeks. Our dry-lites proved very popular that they were sold out before our stock arrived at our UK warehouse. We are completely sold out of the dry lites. It will be 2-3 months before we receive more to send to our UK warehouse. I do apologize that we did not write to you sooner. Please let us know if you have any questions.


Regards,
Sarah Lemaire
Shipping Co-Ordinator
Arkel Inc