Zonder meteen een religieuze oorlog te willen starten over de voor- en nadelen zou ik toch graag wat meer willen weten waarom disc-brakes niet zo populair zijn.
Ik snap dat een van de nadelen is dat er veel meer krachten op de voorvork komen, maar als je hier rekening mee houdt met de keuze daarvan is dat toch geen probleem meer? Zeker als je het niet hebt over zwaar beladen tractors die de Himalaya af omen stuiteren.
Een van de grote voordelen lijkt mij dat er veel minder troep op de velg komt wat dus betere remkracht en minder slijtage zou geven bij nat weer of als je niet altijd op asfalt rijdt.
ToutTerrain gebruikt alleen maar disc-brakes, bij UtopiaVelo kun je ervoor kiezen, bij Thorn kun je ervoor kiezen al raden ze het voor de voorvork af. Dat zijn toch niet de minste merken, dus dan zal het toch wel een beetje meevallen?
Jeroen
Ik snap dat een van de nadelen is dat er veel meer krachten op de voorvork komen, maar als je hier rekening mee houdt met de keuze daarvan is dat toch geen probleem meer? Zeker als je het niet hebt over zwaar beladen tractors die de Himalaya af omen stuiteren.
Een van de grote voordelen lijkt mij dat er veel minder troep op de velg komt wat dus betere remkracht en minder slijtage zou geven bij nat weer of als je niet altijd op asfalt rijdt.
ToutTerrain gebruikt alleen maar disc-brakes, bij UtopiaVelo kun je ervoor kiezen, bij Thorn kun je ervoor kiezen al raden ze het voor de voorvork af. Dat zijn toch niet de minste merken, dus dan zal het toch wel een beetje meevallen?
Jeroen