Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsreizen >3 maanden en fietsafstand >100km per dag - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Fietsreizen >3 maanden en fietsafstand >100km per dag

@Mario: Ik vroeg me al af waar die plotselinge drukte op mijn website vandaan kwam, maar dat terzijde. :lol:

@Patrick: Er is hier al veel zinnigs gezegd en ik kan er alleen maar aan toe voegen: Doe waar je jezelf lekker bij voelt en maak je niet druk om de afstand die je per dag aflegt. (Deze is te veel afhankelijk van omstandigheden die je zelf niet in de hand hebt.)
Mijn ervaring op langere tochten is dat ze fysiek niet zwaar zijn maar dat het vooral mentaal zwaar is. (Na bijvoorbeeld 3 weken dag in dag uit stevige tegenwind stap je 's morgens echt niet vrolijk op je fiets om weer een dag tegen de wind te vechten!)

Bij de fietstocht van afgelopen jaar waar Mario aan refereerde reed ik inderdaad gedurende een half jaar meer dan 120 km per dag gemiddeld (Een gemiddelde over de dagen dat ik op de fiets zat, maar dat was wel bijna elke dag omdat ik ook op rustdagen vaak toch wel even op de fiets mijn boodschappen ging halen). Het hoge gemiddelde is vooral te danken aan de relatief vlakke tocht die voor het grootste deel over asfalt ging.
Ik heb eerder ook het nodige in IJsland gefietst (in totaal meer dan 300 fietsdagen) en daar kom ik gemiddeld net op de 82 kilometer per dag.

Veel plezier op je reis!

Jan
Hallo jan

mooie reclame voor je site he.

heb je geen zin om eens mee te fietsen met de WF. Leuk om ervaringen te delen.

Mario