Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Noordzee - Forum Wereldfietser

Rondje Noordzee

Hallo allemaal
Dit jaar, 2006 wordt ik 60 jaar.
Nu is mijn plan om op 6-6-2006 in 60 dagen 6000km te fietsen door 6 landen.
Heeft dit al eens iemand gedaan en is het haalbaar i.v.m. de overtochten naar de Shetland eilanden en zo. Ik kan nergens vinden of de boten naar deze eilanden iedere dag varen. Alle informatie is welkom.
groetjes,
Mia

Wow Mia,

Dat is een hele mooie onderneming! Geen idee hoe goed je conditie is, maar 6000 km in 60 dagen is een aardig tempo. Wat ben je gewend zo ongeveer per dag te fietsen?

Wij hebben het deel in Denemarken gefietst, erg mooi! Zie ook onze site

Hier wat links misschien heb je er wat aan:
http://www.fietskaartinformatiestichtin ... en/nsc.htm
http://www.northsea-cycle.com/HOLLANDSK ... ex_nl.html


Heel veel succes met je plannen!

El & El

Hallo Mia,

Wij hebben zo'n 3200 km gereden in 6 weken vanuit noordholland tot in noorwegen (kristiansand)
De boot voor de overtocht naar de shetland eilanden vaart eens in de week en als ik het goed heb op dinsdag.

Om zo'n tocht in 60 dagen te doen is leuk voor de statistieken maar je geniet er meer van als je er meer tijd voor uittrekt.

mocht je nog specifieke vragen hebben over het eerste deel, mail me dan maar.
Overigens zijn er al legio fietsers die de route helemaal gefietst hebben.

veel plezier: hans stalpers

Smyril line vaart eens per week van Bergen, Noorwegen naar Lerwick.

Beste Mia,
Vorig jaar heb ik in bijna 11 weken dit rondje volbracht. Het is een prachtige route, ik ben er erg enthousiast over. Ik heb het rondje ingekort tot 5100 kilometer, omdat ik niet achterna gezeten wou worden door de faktor tijd. 6000 kilometer in 60 dagen, dat is best ambitieus!
Ondertussen ben ik bezig met het schrijven van een boekje, dat ik over een tijdje in eigen beheer ga uitgeven.
Wil je meer informatie over de route (en de ingekorte versie), breng dan een bezoekje aan mijn site:
http://home.hetnet.nl/~ffe777/
Je vindt hier ook links naar sites van rederijen voor de overtochten per boot.

Hartelijke groet,
Frouke Feenstra

Er is een boekje over het Scandinavische deel, uitgegeven door de FIS. Hierin staan ook allerlei veerdiensten vermeld. (Goede club trouwens die FIS!) Er is ook een grote overzichtskaart met alle adressen van alle VVV's op de route. Ik heb een half jaar jaar geleden aan al die adressen een brief gestuurd met het verzoek om informatie over de NSCR. Helaas hebben niet veel VVV's gereageerd. Datgene dat ik heb ontvangen heb ik in een ordner gedaan, dat in mijn winkeltje ter inzage ligt.
Verder zijn er uiteraard ook landkaarten met de route.
Oh ja, een klant van mij (fotograaf) heef de route gefietst en die komt met een fotoboek. :lol: Als het goed is, ergens begin dit jaar.

In aanvulling op Eric hierboven:

In de nieuwste editie (2005) van de informatiebrochure van het FIS is ook Schotland met Orkney en Shetland opgenomen. O.a. met alle info over de veerverbindingen aldaar. Prijs 6 Euro. De reisboekhandel heeft het op voorraad en het is ook te bestellen op www.fietsgidsen.nl . Daar heb ik ook een speciale pagina staan over de North Sea Cycleroute met een overzicht van alle beschikbare kaarten en fietsgidsen over de route.
Luc

Mbt het NSC gidsje van de Fietskaart Informatie Stichting:
Er komt weer een nieuwe versie (2006) van het gidsje uit. Daarin is het ontvangen commentaar verwerkt. Verder is er nu een hoofdstuk van elk land van het rondje Noordzee (behalve Nederland dan).
Het stuk over Noorwegen en Zweden is nog steeds het meest uitgebreid.
Wouter Bazen

Op de a.s. Fiets- en wandelbeurs in de RAI in Amsterdam, 18 en 19 februari 2006, is er een "Fietser Informeren Fietser tafel" speciaal gereserveerd voor informatie over de NSC route.

6-6-06: 6000km in 60 dagen door 6 landen?

Allemaal heel hartelijk bedankt voor de reacties!

* Fietsjunks: mijn conditie is goed, maar toch denk ik dat 100km per dag te veel is omdat je rekening moet houden met vaartijden en de beschikbaarheid.
* Hans Stalpers: Inderdaad leuk voor de statistieken maar bij naderinzien waarschijnlijk niet haalbaar in 60 dagen. Ik zal het omdraaien naar 90!
* Frouke Feenstra: Mooie site, hier heb ik wat aan. Wanneer denk je dat je boekje uikomt?
* De vakantiefietser: De FIS ga ik zeker raadplegen! Jammer dat Amsterdam zo'n gruwelijk eind weg is anders had ik even in jou ordners gekeken. Ben anders wel benieuwd naar jou toko en negerzoenen, dus wie weet!
* Wouter Bazen:Wanneer komt het nieuwe boekje uit van 2006? Is het er al op de Fiets en wandelbeurs in Amsterdam? Hier ga ik waarschijnlijk wel naar toe ondanks het gruwelijk eind! Ik fiets liever die 6000km. :lol:
Tot zover bedankt voor alle reacties!
Groetjes,
Mia

De nieuwe versie van de NSC Informate brochure is beschikbaar en wel bij de Fiets Vakantie winkel, via de website van de Fietskaart Informatie Stichting, en op de fiets en wandel beurs!
eel plezier,
Wouter Bazen

Hoi Mia,

Ik snap het niet: je gaat 6.000 km fietsen, maar je vindt Amsterdam te ver???
Ik kom als Amsterdammer regelmatig in het Brabantse.

Er komt binnenkort een boek uit over de NSCR, van Monique Fakkeldij en Floris de Jong, 'Met uitzicht op zee', prijs: 21,50, ISBN 90-810499-1-7
informeer bij Floris: email@florisdejong.nl

Hoi Bert,
Ja, Het leven is goed in het Brabantse land!!!!
En... Brabant is groot en breed!
Ik woon wel in het uiterste puntje van oost-brabant tegen de Limburgse grens met zeer belabberde openbare vervoermiddelen! (Wel goed wonen overigens)
Maar..... ik kom wel naar de fiets en wandelbeurs op 18 febr. in Amsterdam.
Mia, (die graag een blokje om fietst!)
halo
ik wil deze zomer ook de route ( het rondje noordzee gaan doen in 60 dagen )
maar ik zoek mesne met ervaring die mijn wat dingen met me kunnen delen qua reis ervaring met deze route . en met wat je allemaal rekening moet houden.
ik ben niet op dit form dus ik ben nog aan het rond snuffelen
mvg rob de waard

Er is een nieuwe versie van de FIS NSC gids (2008) beschikbaar met weer meer nieuws. Op 29 maart is er een lezing bij de Fietsvakantiewinkel in Nijmegen.

Afgezien van de uitdaging om het in 60 dagen te volbrengen (lijkt me lastig!) is het grootste probleem om een heel rondje te doen, dat de pont van Bergen naar Shetland niet meer vaart...
Alternatief is nu 1 keer per week van Bergen naar Scrabster/noord-Schotland (alleen oost-west, hoogseozoen) en dan alsnog naar Shetland vanaf Orkney of Aberdeen. Je kunt ook 2 keer per week van Bergen naar Newcastle (of omgekeerd) maar dan moet je met de trein wat slims bedenken in Schotland.
Veel plezier,
Wouter Bazen