Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Antwerpen - Andalusië - Antwerpen - Forum Wereldfietser

Antwerpen - Andalusië - Antwerpen

Hey iedereen,

Ik heb het plan om in periode eind Juni een grote fietsreis te starten naar het Zuiden en terug. Hoofdpunten zijn:
Parijs,
stukje centraal massief,
Girona,
Peniscola(Valencia),
Malaga,
(Gibraltar zou mooi zijn)
Sevilla,
Zamora,
en dan weet ik nog niet zeker: bordeaux-Parijs terug of iets anders. De volledige reis zal iets van een 5000km worden; misschien zelfs iets meer. Ik reken op een persoonlijk budget van een ruime 1500 euro. genoeg? geen flauw idee..

In 2010 heb ik Benjaminse route naar Barcelona en terug (ongeveer 3700km) gereden. De totaal-uitgifte onderweg was ongeveer 700 euro. Er komt een deel van die reis terug in voor. De Benjaminse route naar Andalusië wil ik er ook in betrekken. Ik reken dagafstanden van tussen 100 en 150 km in. Om de 4/5 dagen een rustdag met min. 30 km/max. 50km. Het sportieve aspect (tempo en pauzes beperken) is aanwezig, en genieten van natuur en landschap, wellicht op het zadel, is de essentie van de reis. Low-budget: Tentje, slaapzak, zelf potje koken en af en toe is iets gaan eten (wellicht niet te duur). geen schrik van wildkamperen maar campings zijn altijd goed.
Ik ben 23 jaar, woon in regio Antwerpen.


Zijn er nog fietsers die zich mee choco willen rijden op dit warme avontuur? (of een stukje van dit avontuur).

shoot
Hey

Ben kurt 22jaar, woon in Vilvoorde.
Zie dat wel zitten om mee te gaan fietsen naar andalousie.
met tentje en slaapzak.

Misschien wel is afpreken op voorhand.
om mekaar toch een beetje te kennen.
Grtzz kurt
campings zijn in het zuiden vaak per persoon en per tent. In Spanje en Frankrijk eet je s'middags goedkoop het dagmenu. Als je op een budget leeft, moet 20 per dag haalbaar zijn volgens mij. Dus een 70 tal dagen kan je dan fietsen. Aan het tempo dat je opgeeft klopt dat ongeveer.

Klinkt leuk, geniet ervan, eens je werkt worden zo'n lange periodes moeilijker :-)
kurt 1991 schreef:Hey

Ben kurt 22jaar, woon in Vilvoorde.
Zie dat wel zitten om mee te gaan fietsen naar andalousie.
met tentje en slaapzak.

Misschien wel is afpreken op voorhand.
om mekaar toch een beetje te kennen.
Grtzz kurt
Hey Kurt,

We zouden inderdaad eens op voorhand moeten afspreken. Het beste lijkt mij op de fiets. Misschien moeten we op één of andere jaarlijkse uitgestippelde toertocht afspreken (of gewoon een geïmproviseerde rit doen ergens begin lente.) Daarnaast zal ik je zo snel mogelijk de grove planning doorsturen van de etappes, zodat jij eventueel mee kan plannen.

grtjs,

Evert
EnriceV schreef:campings zijn in het zuiden vaak per persoon en per tent. In Spanje en Frankrijk eet je s'middags goedkoop het dagmenu. Als je op een budget leeft, moet 20 per dag haalbaar zijn volgens mij. Dus een 70 tal dagen kan je dan fietsen. Aan het tempo dat je opgeeft klopt dat ongeveer.

Klinkt leuk, geniet ervan, eens je werkt worden zo'n lange periodes moeilijker :-)
Bedankt voor de tip! :)
Ik kom jullie onderweg ongetwijfeld ergens tegen, ik vertrek wel een paar weken eerder.
Afbeelding
Amberes schreef:Ik kom jullie onderweg ongetwijfeld ergens tegen, ik vertrek wel een paar weken eerder.
Afbeelding
Wouw! jij gaat er ook het beste van maken zie ik! Het hangt natuurlijk af van wat je dagafstanden zijn, en het meeste kans dat we elkaar tegenkomen is in de buurt van de Pyreneeën, zowel in de Zuidelijke als in de Noordelijke richting. Maar ja, je weet nooit he :)

Veel succes!
Je gaat wel in de warmste periode. Besef je dat.
veel plezier
Japio schreef:Je gaat wel in de warmste periode. Besef je dat.
veel plezier

Zalig!!!
Japio schreef:Je gaat wel in de warmste periode. Besef je dat.
veel plezier
Inderdaad, ik ben roodharig en ik heb een gevoelige lichte huid. Liters zonnemelk 50+ dus.. :D
Hey iedereen,

Ik ben niet meer op zoek naar een reisgenoot. Daarmee is deze topic dus gesloten.


groet,

Evert