Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tandem met Bob in trein Amsterdam CS- München - Forum Wereldfietser

Tandem met Bob in trein Amsterdam CS- München

Idee is om met de trein naar München te gaan en weer naar huis te fietsen.

Heeft iemand ervaring met de trein en tandem met Bob of gewoon fiets?)
Hoe gaat dit?
Hoe koop je kaartjes?
Met de nachttrein ben ik naar Munchen gereisd. Kocht (en koop) mijn tickets via Treinreiswinkel.nl. Altijd prima geregeld.

In de speciale fietsruimte is volop ruimte voor fietsen, ook een tandem moet lukken. Wel zou ik dit tevoren aan de conducteur aangeven omdat niet alle plekken hiervoor geschikt zijn (ophangsysteem bv).
Voor je Bob is er vast ook wel een plekje in dezelfde fietsruimte.
Het kan wel van belang zijn wanneer je denkt te gaan. In juni zat de trein vorig jaar vol, ook de fietsruimte.

Succes,
Wim
In de CityNightLine van München naar Amsterdam is in de fietsenruimte ook een groot hok voor een tandem.
Geef dat bij boeken bij de Treinreiswinkel http://www.treinreiswinkel.nl aan.
Zorg dat je in München tijdig voor vertrek aanwezig bent. Waarschijnlijk zal de conducteur dit speciale hok voor je moeten openen.
De Treinreiswinkel is ook op de Fiets en Wandelbeurs op 1 en 2 maart in de Amsterdam-RAI www.fietsenwandelbeurs.nl
Fietsliefhebber schreef:In de speciale fietsruimte is volop ruimte voor fietsen
In principe is er ruimte voor 12 (?) fietsen. Het enige probleem is dat ik al 2 maal heb meegemaakt dat het rek waarin 's winters de ski's worden vervoerd, niet is verwijderd, waardoor er 1 fietsplaats vervalt. Terwijl die wel is verkocht.

Peter
Peter M schreef:
Fietsliefhebber schreef:In de speciale fietsruimte is volop ruimte voor fietsen
In principe is er ruimte voor 12 (?) fietsen. Het enige probleem is dat ik al 2 maal heb meegemaakt dat het rek waarin 's winters de ski's worden vervoerd, niet is verwijderd, waardoor er 1 fietsplaats vervalt. Terwijl die wel is verkocht.

Peter
In de CityNightLine van München naar Amsterdam is meer ruimte voor fietsen dan 12. Alle fietsplaatsen zijn genummerd, als je boekt voor je fiets, dan krijg je een nummer toegewezen. Voor tandems is er dat hok.
bert sitters schreef:In de CityNightLine van München naar Amsterdam is meer ruimte voor fietsen dan 12.
Je hebt gelijk voor wat betreft de CNL München. Ik heb de ervaring van de CNL naar/van Kopenhagen.
12 plaatsen verkocht, 12 plaatsen aanwezig, waarvan 1 onbruikbaar.

Peter
Peter M schreef:
bert sitters schreef:In de CityNightLine van München naar Amsterdam is meer ruimte voor fietsen dan 12.
Je hebt gelijk voor wat betreft de CNL München. Ik heb de ervaring van de CNL naar/van Kopenhagen.
12 plaatsen verkocht, 12 plaatsen aanwezig, waarvan 1 onbruikbaar.

Peter
Het fietsenhok naar Kopenhagen is inderdaad een stuk kleiner. In de nachttrein naar Warschau zijn slechts drie fietsplaatsen.

Wanneer waren die problemen met dat skirek en heb je dat wel eens bij CNL gemeld? Had die onbruikbare plek ook een nummer en was er iemand met een reservering met dat nummer?
bert sitters schreef:Wanneer waren die problemen met dat skirek en heb je dat wel eens bij CNL gemeld? Had die onbruikbare plek ook een nummer en was er iemand met een reservering met dat nummer?
De eerste keer in 2008 de tweede keer afgelopen jaar.
In 2008 was de plaats aan mij verkocht, maar in overleg met de conducteur werd de fiets tegen de overliggende wand geplaatst.
In 2013 is er 1 fiets niet in het rek geplaatst, maar aan het skirek gebonden.
En IK heb het in ieder geval niet gemeld.

Peter
het is wel geen tandem en ook geen bob maar toch even een indruk
In de trein van Berlijn naar A'dam


Afbeelding

Afbeelding
City Night Line

Het is toegestaan om fietsen mee te nemen op de City Night Line. U betaalt € 12 voor een internationaal fietskaartje enkele reis. Reserveren is gratis maar verplicht. De fiets wordt geplaatst in een ligrijtuig met bagage-afdeling. Er zijn per City Night Line (Amsterdam – München, Amsterdam – Zürich) maximaal 2 tandemplaatsen te reserveren. Zodra één tandemplaats gereserveerd wordt, zal het overgebleven aantal vrije fietsplaatsen verminderd zijn met twee fietsplaatsen.

Let op: Bij een tandemreservering zijn nog wel 2 fietskaarten vereist.


http://www.nshispeed.nl/nl/voorbereidin ... n-de-trein


Eelco