Additionally, paste this code immediately after the opening tag: voorwiellagers worldtrav. koga - Forum Wereldfietser

voorwiellagers worldtrav. koga

Mn voorwiel maakt versleten lager geluiden... :? .Koga Worldtraveller van k denk rond 2000 , nog met het oude magura schijfremsysteem.
enfin , gaat t hier om ,zelf te vervangen, lagers /kogels ?
Misschien heeft iemand een tip of ervaring....hoor het graag groet Harold
merk en model naaf?
waarschijnlijk gewoon kogels als het uit de vorige eeuw komt. Vocht, zand en versleten en verdwenen vet maken geluid....
In de koga kataloog van 2000 heeft de worldtraveller nog geen schijfremmen. De oude brochures zijn allemaal te vinden op de website van koga:
http://www.koga.com/koga/mijn-koga/oude-brochures/

maar lijkt me zeer waarschijnlijk dat het gewone cup-cone lagers zijn.
Ik zou gewoon even bij de lokale Koga dealer langs wandelen met je fiets, ik dacht dat Koga's goed gedocumenteerd zijn dus hij zou je zo aan nieuwe conussen voor jouw as plus kogeltjes moeten kunnen helpen. Vet erbij en klussen maar.
Welk merk en type naaf is het? Shimano is het meest waarschijnlijk. Die zijn prima te onderhouden als het niet te ver is. Nieuwe conussen, nieuwe kogels en nieuw vet.
Wim
Fijn dat jullie allemaal kunnen zien wat de patient mankeert zonder hem te onderzoeken. Ik zou de naaf toch echt eerst eens openmaken.
Leon