Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gratis GPS OpenFietsMap - Pagina 16 - Forum Wereldfietser

gratis GPS OpenFietsMap

562 berichten
Tovenaar, heel erg bedankt voor die EU-kaart. Hoeveel keer per jaar ga je die vernieuwen?
Kor Vos schreef:Heel erg bedankt voor die EU-kaart. Hoeveel keer per jaar ga je die vernieuwen?
Nog geen idee, er zijn nog wat verbeteringen aan te komen in de software waarmee ik die kaart maak, bv het laden in de pc gaat in eerste instantie nog erg traag.
Als die verbeterde versie er is, zal ik nog een update van die kaart maken.

Daarnaast is het plan dat de productie van de "full" versie ook op de server in Duitsland wordt geplaatst, net als nu met de light versie gebeurt op http://garmin.openstreetmap.nl. Dan kan je zo om de week een update verwachten. Maar dat laat ik over aan Lambertus, daar heb ik geen verstand van (ik doe het nu op een oude laptop en dat kost héél veel tijd).

Donaties zullen ook wel helpen :wink: , dat geld wordt dan geïnvesteerd in nieuwe hardware, waarmee ik sneller en meer kaarten kan produceren.
Probleem:
Ik heb vorige week een Garmin Oregon 600 aangeschaft. IK probeer nu de kaarten op mijn GPS te krijgen. Voor de PC is het OFM west Europa gedownload en die opent hij ook gewoon in Basecamp. Het probleem doet zich echter voor mbt de bestanden die ik heb gedownload voor de GPS, tenminste ik ga ervan uit dat W3 t/m W6 voor de GPS gedownload moeten worden??
Ze zijn gedownload en ik heb ze op een SD kaartje gezet. Eerst de Garmin mappen van die vier, die opende hij niet en daarna de afzonderlijke GMAPsupp bestanden afzonderlijk. Als ik mijn Garmin dan open, dan zie ik alleen een grijs veld met wel een plaatsaanduiding, maar niet zo'n goede kaart zoals ik die in Basecamp zie. Als ik hem ergens heen wil sturen, zegt ie dat ie geen navigeerbare routes heeft of zoiets.
Hij herkend het SD kaartje niet.
Toen heb ik geprobeerd het west Europa bestand erop te zetten, maar dat is te groot voor SD. Raar want mijn SD is leeg en kan 8 GB aan en het west Europa bestand is 5,11 GB.
Nu is het misschien wel een optie om die 4 bestanden via Basecamp erop te zetten (SD), maar hoe krijg ik die in Basecamp, want voor die kaart van West Europa had ik een apart bestandje die het overzette.
Wie kan me helpen?
nb; fiets naar rome, vandaar de kaarten
geoffreyvandermaat schreef:Probleem:
Ik heb vorige week een Garmin Oregon 600 aangeschaft. IK probeer nu de kaarten op mijn GPS te krijgen. Voor de PC is het OFM west Europa gedownload en die opent hij ook gewoon in Basecamp. Het probleem doet zich echter voor mbt de bestanden die ik heb gedownload voor de GPS, tenminste ik ga ervan uit dat W3 t/m W6 voor de GPS gedownload moeten worden??
Dat klopt, je moet iedere zip file uitpakken en de gmapsupp.img's stuk voor stuk hernoemen naar bijv w3.img w4.img etc en ze allemaal in één en dezelfde garmin map zetten op het SD kaartje. Ik denk dat het daar mis is gegaan?

Als je dat hebt gedaan zie je de volgende kaarten op je Oregon:

Afbeelding

Afbeelding
geoffreyvandermaat schreef: Wie kan me helpen?
nb; fiets naar rome, vandaar de kaarten
Hoe lang ben je al bezig geweest?
Voor een paar centen koop je een kaart op maat voor de routes naar Rome 8)
Je kunt ook een GPS helpdesk van half of heel uur boeken en dan weet je de volgende keer ook hoe het moet.

Maar misschien brengt dit je nog op ideeën: http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=919 met behulpo van de JaVaWa Device Manager
Nieuw in het assortiment: Openfietsmap IJsland

Afbeelding

Afbeelding
Wat leuk! Gebaseerd op die ene gratis kaart van die Duitser, misschien?

Goh, nu heb ik helemáál zin om er weer heen te gaan!
Travelmaster schreef:Wat leuk! Gebaseerd op die ene gratis kaart van die Duitser, misschien?
Nee, gebaseerd op OSM - Openstreetmap data 8)

Ook verkrijgbaar op SD kaart:
http://www.recreatief-fietsen.nl/shop/i ... ucts_id=63
Hans -Mr GPS- Vaessen heeft een aardige video review gemaakt van de nieuwe Garmin Edge Touring. Deze Garmin is uitgerust met de Garmin OSM EU fietskaart. In de review wordt die kaart o.m. vergeleken met mijn Openfietsmap. Ook OSM komt uitvoerig aan bod in de video.

Ik heb een TeasiPro, kan die ook de Benelux laden?
a0927391 schreef:Ik heb een TeasiPro, kan die ook de Benelux laden?
Nee, dat kan helaas niet
Er is weer een nieuwe update van de Europakaart: http://www.openfietsmap.nl/downloads/europe
-Europa is nu ingedeeld in 3 regios: N/W/E
-Van elke regio is er zowel een versie voor de pc (windows installer) als voor de gps
-De drie gebieden kunnen op de pc worden samengevoegd tot één kaart, daarvoor is er een aparte installer.
-gps bestanden kunnen worden hernoemd om alle kaarten op de gps te zetten (totale grootte ~8 gb dus minimaal 16 Gb nodig!)
De tovenaar schreef:Er is weer een nieuwe update van de Europakaart
Hoera voor de Tovenaar en de andere mensen die dit mogelijk maken. Ik heb hier erg veel plezier van en de kaarten zijn werkelijk fantastisch. Chapeau!
Het is weer briljante!

Toch nog wel even een vraagje.
Is het handig om eerst de oude versie te de-installeren met JaVaWa GMTK omdat de dekking van de nieuwe versie niet overeenkomt met de oude?

Peter
Inderdaad, De Tovenaar verdiend een lintje. Klasse.
@Peter
De oude versie heeft andere ID nummers (1013*, de nieuwe 1014*) . Het kan echter geen kwaad die oude eerst op te ruimen maar als je beide versies wilt hebben kan dat ook.

@johan
Aub geen lintjes :wink:
De tovenaar schreef:@Peter
De oude versie heeft andere ID nummers (1013*, de nieuwe 1014*) . Het kan echter geen kwaad die oude eerst op te ruimen maar als je beide versies wilt hebben kan dat ook.
Helder.
De tovenaar schreef:@johan
Aub geen lintjes :wink:
Een strik dan maar. :lol:

Afbeelding

Peter
Peter M schreef:Een strik dan maar. :lol:
:x
Hier is de Tovenaar veel blijer mee:
http://donate.openstreetmap.org
Maar toch ook dank.