Additionally, paste this code immediately after the opening tag: brooks zadel pre aged - Forum Wereldfietser

brooks zadel pre aged

beste
ik rij nu al 1 maand met een pre aged brooks b17
maar krijg er tijdens het rijden zweet plekken op best wel fel ben een zweter

deze drogen wel op maar er na zijn er van die plekken op en is hij zowat wit uitgeslagen

wat raden jullie aan in vetten om dit tegen te gaan of???

grtz
Zeker niet invetten! Het leer van zo'n pre-aged zadel is al slap genoeg!

Misschien kun je het dek heel dun voorzien van een laagje Brooks proofide, maar dan echt zo dun mogelijk dat je het maar net uitgewreven krijgt. Als het zadel nu bruin is zal het er wel donkerder van worden.

Op zich is het voor het zadel toch niet erg dat er vlekken op komen?

Leon

PS
Ik snap die pre aged zadels niet. Brooks heeft precies dat gedaan wat je niet wilt: ze hebben het zadel de vorm gegeven van een standaardmodel maar slapper leer gebruikt. Wat je zou willen is dat ze het zadel de vorm zouden geven zoals het er bij 95% van de berijders na een tijdje uit ziet, maar juist steviger leer zouden gebruiken.
@Leon
Brooks was vroeger de Mercedes onder de zadels... Ze maakten zadels van topkwaliteit en probeerden die te verkopen. Nu hebben ze nog steeds dezelfde marktstrategie als Mercedes: een zo hoog mogelijke omzet behalen met producten waar de consument om vraagt... Dat heeft helaas echter niets meer te maken met het leveren van kwaliteit.
Ik had ook een pre-aged B17. Ik heb hem verkocht want ik vond het een keihard ding.
Dus de definitie van hard en zacht verschilt.
Heb nu een B17 imperial en die is vanaf het begin heerlijk zacht. Voor mij prima.