Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reisgenoot gezocht Denver - San Francisco Maart/April - Forum Wereldfietser

Reisgenoot gezocht Denver - San Francisco Maart/April

Hoi allemaal!

De tweede helft van dit studiejaar zou ik er graag een half jaartje tussenuit willen om te gaan reizen. Omdat het maken van een grote fietsreis al lang een droom van me is zou ik nu die mogelijkheid willen grijpen. Al een poosje ben ik bezig met het maken van plannen voor een tocht van Denver naar San Francisco, over de Rocky's, langs de canyons van Utah, door Yosemite en daarna via het platteland van California naar San Francisco. Bij elkaar zou deze tocht ongeveer 3000 km zijn, waar ik ongeveer 35 dagen over zou willen doen. Daggemiddeldes van ongeveer 90-100 km in Colorado, en daarna wat hoger, gezien het vlakker wordende landschap. Wat overachtingen betreft zat ik te denken warmshowers.org te gebruiken voor de eerste week sowieso. Daarna een combinatie van wildkamperen en sporadisch misschien een motel pakken. In Yosemite lijkt het me leuk een paar rustdagen te nemen, evenals in de nationale parken van Utah.

Je leeftijd maakt niet zoveel uit, maar bij voorkeur een wat jeugdiger iemand, gezien mijn eigen leeftijd (21). Mochten er mensen zijn die in die periode stukken dezelfde kant opgaan zou ik dat ook erg leuk vinden om te horen!

Ikzelf ben een getraind fietser, maar met weinig ervaring in meerdaagse fietsreizen. Ik maak vooral in de zomer regelmatig dagtochten van 100-130 km, dus ik hoop dat dit in de VS ook gaat lukken.
Als je op dit forum geen respons krijgt, zou ik het proberen met Companions Wanted op de site van Adventure Cycling: http://www.adventurecycling.org/adventu ... ns-wanted/ . De kans om reismaatjes te vinden lijkt me daar veel groter.

Overigens vind ik maart/april voor het traject Denver - San Francisco veel te vroeg. Je zult min of meer de Western Express route volgen. Daarvoor wordt half mei als vroegste start aangegeven (zie http://www.adventurecycling.org/routes- ... n-express/ ).

Als het de periode maart/april moet zijn, zou ik eerder aan Tucson-San Francisco denken, of een deel van de Southern Tier.