Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Runtastic app of Endomondo app ervaringen? - Forum Wereldfietser

Runtastic app of Endomondo app ervaringen?

Sorry hoor, alweer een vraag.

Zijn hier forumleden die ervaring hebben met Runtastic app of bijv. Endomondo app?
Heb je dan deze ervaring met de gratis app of met de betaalde versie?

Wederom bij voorbaat hartelijk dank,

met fietsgroet,
Frits
ik heb de betaalde app van Runtastic eens als app of the day gekregen en gebruik heb alleen voor hardlopen. Hij houdt een hoop bij, waaronder split tijden per 0.5,1,2,5 en 10 kilometer en de route die je gefietst hebt heeft verschillende kleurtjes zodat je kan zien waar je sneller en langzamer was.

in mijn optiek een prima app die doet wat hij moet doen.

Voor fietsen gebruik ik overigens strava. doet hetzelfde maar dan anders en is gratis. Als je hartslag en zgn. 'sufferscore' wilt weten moet je er voor betalen
Ik gebruik de paid versie van endomondo. Maar verder geen gebruik van bluetooth assecoires e.d. Qua tracking van je afstanden en later terugzien van routes werkt het prima. De enige limiterende factor hierin is eigenlijk de GPS ontvangst van het toestel waarop je de app gebruikt.

Is de GPS ontvangst slecht, dan heeft de app weinig data om nauwkeurig mee te werken. Dit zie je ook terug op de route kaart. In plaats van dat je een weg volgt, verspringt je pad door gebouwen, water, etc. Dit is niet zozeer een probleem van endomondo, maar maakt het desbetreffende toestel in zijn geheel ongeschikt om betrouwbaar sport afstanden mee te tracken.

Qua kcal verbruik e.d. waarin deze app ook een schatting durft te maken is echter niets betrouwbaars uit te halen. Ongeacht welke sport, zodra je met een bovengemiddelde snelheid gaat kan het kcal vebruik sterk oplopen tot ca. 700 ~ 1000 kcal per uur.

30 km in 4.5 uur wandeling bijv. heb ik als meest absurde gehad, rond de 4500 kcal verbruik gaf het aan :p.

Mogelijk is het met een HRM nauwkeuriger, maar zonder zou ik i.i.g. buiten de afgelegde afstand nergens op varen.