Nou is mijn ervaring met Ierland al ruim 10 jaar geleden.
henkfietst52 schreef:Mijn plan is om volgend jaar door Ierland te fietsen...
Weet iemand wat zo ongeveer de prijzen zijn van B&B in Ierland?
dat viel toen mee. Als arme net-niet-meer-student vond ik de overnachtingen en overige horeca redelijk betaalbaar. Zelfs in mijn eentje kon ik aan de westkust betaalbare kamers krijgen. Er waren heel veel B&b's, en ze concurreerden lekker met elkaar. Dat zal nu, na jaren crisis, ook wel zo zijn.
henkfietst52 schreef:...zit er aan te denken om de tent thuis te laten en via B&B te gaan.
toch zou dat jammer zijn. Ierland is één van die landen waar je vrijwel overal mag wildkamperen. Een aantal van de mooiste plekken waar mijn tent heeft gestaan, ligt op Ierland.
In Ierland kun je best, na een dag fietsen, in het eerstvolgende dorp de pub opzoeken en daar vragen naar een goede plek om de tent op te zetten. Met een beetje geluk mag dat achter de pub, en heb je een maaltijd, een leuke avond, een douche voor de ochtend, en een prachtige plek voor de tent te pakken.
Campings moet je gewoon overslaan. Je bent er met tentje toch niet welkom.
Ze lijken ook teveel op woonwagenkampen. En de settlers (die inmiddels ook in Nederland doorgedrongen zijn), staan ook op die campings.