Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zzing (e.a.) kabel waterdicht? - Forum Wereldfietser

Zzing (e.a.) kabel waterdicht?

Gisteravond de Zzing aangesloten op mijn fiets, was nog een hels karwij om de draden van de lamp en de Zzing in de stekker van de dynamo te krijgen, maar dat is gelukt. Achteraf had het wellicht makkelijker gekund maar goed, het zit en het werkt.

mijn vraag aan jullie is; hoe houden jullie die kabel droog? Ik fiets niet altijd met een stuurtas en nu heb ik het 3.5mm jack kabeltje om mijn kilometerteller gedraaid zodat het niet los hangt maar een betere oplossing om het kabeltje weg te stoppen heb ik niet gevonden. Bestaat er iets van een opzetstukje wat je op je jack kunt klikken wanneer je zonder Zzing ( of een ander apparaat) fietst en het toch droog blijft?

groet,
Sebas
Hoi Sebas,

Bij mij hangt ie gewoon te bengelen bij het stuur zonder bescherming (sinds jaren) en zonder problemen.
Kortom: volgens mij hoef je niets af te schermen.

Groet,

Marc
Waarom zou je dat droog willen houden? De aansluiting bij je dynamo wordt toch ook nat, het is maar 6 Volt.

Ronald van der Perk
Ronald van der Perk schreef:Waarom zou je dat droog willen houden? De aansluiting bij je dynamo wordt toch ook nat, het is maar 6 Volt.

Ronald van der Perk
ik moet zeggen dat ik geen verstand heb van elektronica in die zin, maar ik weet dat metaal en vocht over het algemeen resulteert in roest, wat volgens mij niet goed is voor elektrische apparaten.

Maar als blijkt dat dat allemaal prima samen gaat hoef ik me nergens zorgen over te maken.

Dank voor jullie antwoorden :D