Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Cinelli Hobo, Stalen randonneur - Forum Wereldfietser

Cinelli Hobo, Stalen randonneur

Een stalen Italiaanse schone...

Afbeelding
De importeur wat info gevraagd, dit was zijn reactie:

Geachte Leo

Veel dank voor uw interesse,

De Cinelli Bootleg Hobo is leverbaar vanaf Dec 2013 en kost €1150,-

Helaas hebben nog weinig dealers interesse getoond in dit model. Eventueel is deze ook via ons Leverbaar.

Ook is er een optie voor een Custom frame nog aanwezig, dit gaat €1900,- kosten.

Ik hoor graag terug van u hier over.

Met vriendelijke groet
Brian de Bruin.
info@bootlegdistribution.com
Had je niet even een waarschuwing kunnen geven voor je zo'n mooie fiets zo plots laat zien? Moet ik weer het kwijl van mijn toetsenbord afvegen. :D
Che bicicletta!!
Ik vind het aantal spaken en de grote kettingbladen aan de ene kant wel wonderlijk afsteken tegen de tubusdragers en de drie bidonhouders aan de andere kant.
Als je drie bidonhouders nodig hebt, ben je meestal op een plek waar je ook heel sterke wielen wilt.
Als je zowel voor als achter tubusdragers nodig hebt, ben je meestal in een land waar je met als die kilo's soms heel steil gaat klimmen, en dan denk ik niet aan grote voorbladen.
Maar als het precies is wat je zoekt, dat is dit de ideale fiets.
Leon
kijk zo ziet het spaakpatroon er al minder exotisch uit....
leuke fiets btw.
Afbeelding
Wonderbaarlijk toch dat sommigen aan de hand van een plaatje kunnen zien dat wielen niet sterk zouden zijn. Hoe doen ze dat toch?
svalan schreef:Wonderbaarlijk toch dat sommigen aan de hand van een plaatje kunnen zien dat wielen niet sterk zouden zijn. Hoe doen ze dat toch?
Zo wonderbaarlijk is dat niet. Een radiaal gespaakt wiel is gewoon niet sterk.
Was het verkeerde plaatje. Is aangepast. Nu het plaatje van de Cinelli site. http://www.bootleg.it/b-product/hobo/
Ziet er dan erg gewoon uit.
leuk hoor ff zoeken voor de onderdelen:
ook niet heel gek
als de surly crosscheck niet al in de schuur zou staan..


Colour Railway
Sizes (C-T) 46 26" - 49 - 53 - 56 - 59 cm
Tube set COLUMBUS Cromor
Fork COLUMBUS Cr-Mo Steel 1-1/8”
Head Set tange
Stem CINELLI Hobo Ø 31,8 mm
Handlebar CINELLI Hobo Ø 31,8 mm Long Distance Traveller Sweep
Tape CINELLI Hobo Alphabet Voléè Ribbon
Seat Post BOOTLEG Ø 31,6 mm
Crank Set FSA Alpha Drive Trekking 26/36/48T 170/175mm
BB shell FSA
Front Derailleur SHIMANO Sora
Rear Derailleur SHIMANO Deore
Chain KMC
Sprokets set SHIMANO Nexave 13/34T / 9 Speed
Shift Levers Microshift Bar End
Brakes TEKTRO Cantilever
Tyres VITTORIA Randonneur Trail 700x38 mm
Saddle SAN MARCO Ischia BOOTLEG Custom
Pedals WELLGO
Accessories TUBUS Front & Rear Racks, Front & Rear Fenders
Front hub SHIMANO Deore
Rear Hub SHIMANO Deore
Rims ALEX Rims
Weight 12,6 Kg
berger schreef:
svalan schreef:Wonderbaarlijk toch dat sommigen aan de hand van een plaatje kunnen zien dat wielen niet sterk zouden zijn. Hoe doen ze dat toch?
Zo wonderbaarlijk is dat niet. Een radiaal gespaakt wiel is gewoon niet sterk.
Waarom zou een radiaal gespaakt voorwiel in combinatie met velgremmen gewoon niet sterk zijn? Het zwakke punt van een gespaakt wiel is meestal de velg. Niet het spaakpatroon.

Piet.
Iemand enig idee langs welke weg deze het gemakkelijkst/goedkoopst te verkrijgen zal zijn in België/Nederland? € 1150 is best een scherpe prijs!

Van welke winkel/verkoper komt die "Eventueel is deze ook via ons Leverbaar." boodschap?

Hier bij ons in België hebben ze de specialized AWOL bij de fiets.be winkels voor € 1300 (op aanvraag), maar deze fiets spreekt me misschien nog meer aan

Aangenaam trouwens aan iedereen! Schitterend forum!
pascal@gruppobenelux.nl

Was mijn contact met de importeur.
Reageerde snel en adequaat op mijn vraag via

info@bootlegdistribution.com.

Gr Leo
Ok bedankt!

Lijkt de geometrie van dit frame niet wat op de Kaffenback?

=> http://www.planet-x-bikes.co.uk/i/q/CBP ... _road_bike

En ligt het nu aan mij of is bij deze Hobo en de Kaffenback het frame toch wat meer "road/race bike" georiënteerd? Lijken mij iets minder comfortabele fietsen om te gebruiken voor touring/trekking dan die nieuwe AWOL van Specialized? Iemand ervaring met dit soort frames? Persoonlijk heb ik nog geen ervaring met een race fiets of dergelijke hybride maar de multifunctionaliteit van dit soort fietsen spreekt mij een pak aan! Al verdwijnt die multifunctionaliteit natuurlijk als blijkt dat ze niet comfortabel genoeg zijn om meerdere dagen/weken met rond te trekken
Mag de Kona Sutra ook plaats nemen in het rijtje randonneurs?
Het 2013 model:
http://www.kapteintweewielers.nl/images ... 2013-9.jpg

mvg
Leuk dat deze fiets in de aandacht komt. Ik heb er een paar vragen over.

Wat is de max. banddikte? Wordt het door de remmen bepaald of door het frame?

De bar-end shifters lijken me niet fijn. Iemand ervaring mee?

De fiets heeft een behoorlijk korte achtervork, 40.5 cm. Ben benieuwd of je met 15 kg bagage op achterwiel nog een stabiele fiets houdt.

Misschien moet ik maar eens in contact gaan met de importeur al heb ik telefonisch nog geen succes gehad enkele weken geleden. Custom made, hoe kan dat tot een vaste prijs leiden?

Maar op de looks ken ik geen leukere randonneur op dit moment.
Volgens cinelli.it is er ruimte voor " fenders and tires up to 40mm ".
Ik gebruik bar-end shifters en vind ze prettig in het gebruik: ze zitten niet in de weg, je kunt er makkelijk bij, technisch doodeenvoudig dus weinig kans op problemen, een stuk goedkoper dan 'brifters', en je kunt snel je hele cassette door - handig bij korte steile heuvels.
Wat betreft de korte achtervork en stabiliteit: dat zal wel meevallen denk ik, ik fietste eerder dit jaar met ruim 15kg achterop een oude stalen racer met een nog kortere achtervork, en dat ging ook zonder handen prima, en met 55 van de bult af (niet tegelijk). Het zou wel kunnen dat grote voeten en sommige tassen niet combineren.
Inderdaad leuk dat er meer reisfietsen met (standaard) racebocht beschikbaar komen!
Ik vind het persoonlijk wat jammer dat deze niet met disc brakes komt
Dergelijke fiets (Cinelli) is toch veel minder stabiel dan fietsen met een langere achtervork.
Ik heb met een gelijkaardige fiets (met langere achtervork) en 15 kg bagage toch een heel groot verschil gemerkt tussen een omgebouwde crosser en hetgeen ik nu heb.
Het is te doen hoor. Maar denk je dat je zoveel sneller gaat met 15 kg bagage? Dan doet die 'lichtere' (ik vind 'm niet eens zo licht) fiets er weinig toe, en zal je merken dat de voorkant toch wat minder stabiel is; neiging heeft tot kantelen bij stilstand, etc.
Op dergelijke fietsen zou ik niet meer dan 10 kg mee willen nemen.

Persoonlijk kies ik liever voor een echte racer met spatbord/bagagevoorzieningen, 28mm bandjes, en amper een dikke 9 kg totaalgewicht. Die gaan hard. Al moet je dan nog meer bezuinigen op bagage (lees halveren). Enkel het broodnodige gaat mee, en overnachten doe je dan niet in een tent. Eigenlijk is zo'n fiets dan maar goed voor een verlengd weekend o.i.d. En je houdt een prima winter racer over.
quote="k_a_r_e_l"]Dergelijke fiets (Cinelli) is toch veel minder stabiel dan fietsen met een langere achtervork.Ik heb met een gelijkaardige fiets (met langere achtervork) en 15 kg bagage toch een heel groot verschil gemerkt tussen een omgebouwde crosser en hetgeen ik nu heb.Het is te doen hoor. Maar denk je dat je zoveel sneller gaat met 15 kg bagage? Dan doet die 'lichtere' (ik vind 'm niet eens zo licht) fiets er weinig toe, en zal je merken dat de voorkant toch wat minder stabiel is; neiging heeft tot kantelen bij stilstand, etc.Op dergelijke fietsen zou ik niet meer dan 10 kg mee willen nemen.[/quote]

[Wordt lastig om met 9kg bagage naar China te fietsen maar goed, ik wil wel een snelle fiets waarmee ik lekker vlot over asfalt kan en bredere banden om door Oezbekistan en Kirchizie kan fietsen en naar Tibet dan wel de Karakorum Highway.[/b][/i][/i][/b][/size][
k_a_r_e_l schreef:Dergelijke fiets (Cinelli) is toch veel minder stabiel dan fietsen met een langere achtervork.
Hoe weet je dat die stabiliteit komt door de lengte van de achtervork? Dat stabiel (of 'rustig') rollen te maken heeft met de naloop van de stuurkolom geloof ik, maar is een paar centimeter kortere wielbasis wel zo relevant? Of heb je het alleen over het plaatsen van gewicht achter de achteras (wat verholpen zou kunnen worden door ook iets vooraan de fiets te hangen)? Zou het ook kunnen dat je ervaring met die twee fietsen door andere kenmerken verschillend was?
Niet om te zeuren hoor, ik ben serieus benieuwd hoe dit zou werken.