Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPSmap 60cx aansluitproblemen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

GPSmap 60cx aansluitproblemen

Kun je in massa-opslagmodus de inhoud van je GPS bekijken in Windows Explorer?

Heb je al eens een harde, volledige reset van je GPS uitgevoerd?

Heb je al een andere USB-kabel geprobeerd?

Heb je je GPS al eens op een andere computer aangesloten? Op een Mac? (Als je iemand in je omgeving met een Mac hebt.)

.tsooJ
Je moet even onderkennen dat een 60Cx (of 60Csx) anders werkt dan een modern outdoortoestel (zoals 62, 78, Oregons, Dakota etc.).
60Cx heeft een intern geheugen (interne opslag) en een sd-kaart (voor de kaarten, poi's, opslag tracks e.d.).
Wanneer je de gps aansluit met de usb-kabel op je PC en je zet je gps aan (meer niet, dus niet kiezen voor usb maasa opslag) dan maakt de gps via de usb-drivers contact met je PC. Je PC ziet dan de gps niet als een externe drive ! Is de usb-verbinding goed en de drivers werken goed, dan ziet Basecamp je gps, maar dan alleen je interne opslag, niet je sd-kaart. Mapsource ziet je gps en je kunt kaarten op je gps zetten (komen op sd-kaart) en/of waypoint, tracks op je gps zetten (komen op interne opslag). Het programma JaVaWa Device Manager (JDM) ziet je gps niet in deze toestand.
Zet je via instellingen>interface je gps in de modus "usb massa opslag" en ziet Basecamp je gps, dan wordt alleen de sd-kaart ingelezen. Staat daar een kaart op (gmapsupp.img) en is deze zichtbaar voor Basecamp dan zie je een groene balk lopen en daarna wordt de naam van de kaart aangegeven. Daarnaast staat er een regel met gebruikersgegevens (wordt ingelezen vanaf map Garmin).
Mapsource ziet in deze modus ook alleen de sd-kaart. Je kunt dan alleen inlezen of wegschrijven naar deze sd-kaart.
JaVaWa Device Manager ziet in de modus wel je gps, maar ook alleen je sd-kaart, niet de interne opslag. Je kunt dan wel de gegevens van de kaart (gmapsupp.img) inlezen en zaken veranderen (naam, zichtbaarheid in Basecamp e.d.).
In de modus "usb masa opslag" verschijnt er op je PC ook een usb icoontje met een groene V, als je daar op klikt wordt ook aangegeven Harware veilig verwijderen (o.i.d.). Als je gps normaal aangesloten is , dan komt dit niet.

Deze werkwijze is dus anders dan de moderne outdoors van Garmin. Sluit je dan gps aan dan ziet PC in principe de interne opslag en de sd-kaart gelijk als externe schijven en krijg je ook 2 nieuwe schijfletters op je PC.

@Robert: Wellicht heeft jouw ervaring met bovenstaande te maken, wellicht ook niet.
In dit draadje op het gpsforum was er dezelfde vraag en is er veel over geschreven, uiteindelijk bleek het om de usb-connector van de gps te gaan, welke na een soldeeractie weer goed functioneerde. Om dat uit te sluiten zou je acties moeten uitvoeren die hierboven al zijn aangegeven (reset, andere usb-kabel, ander PC e.d.)
Reset: info o.a te vinden op deze pagina
Wellicht heb je ook nog wat aan deze aanvullende gebruikershandleidng
oke, duidelijk verhaal. ik ga het proberen en misschien horen jullie mij straks juichen.

nee dus, reset gedaan en andere kabeltjes geprobeerd. binnenkort eens een andere computer proberen. dat was een van mijn eerste vragen trouwens: een uitwisseling en koppeling is niet voorbehouden aan de eerste computer waarmee een gps mee geïnitialiseerd wordt?
oke, nu kan ik in het programma JaVaWa de SD kaart die in de gps zit zien. ook dat er 3 kaarten op zitten. dit hele geval lukte omdat ik na het aansluiten de gps de instelling op "usb- massa opslag" gezet heb.
oeps, toen ik vanmorgen naar mijn werk fietste ben ik aangereden door een tegemoetkomende andere fietser die zo hard fietste dat hij in de flauwe bocht onderuit ging en mij daarbij ook meenam.................... resultaat is een gebroken pols en nog een gekneusde pols. ik ga eerst een paar dagen bijkomen en dan weer eens beginnen te prutsen met de gps. tot later...
robertnieveen schreef:oeps, toen ik vanmorgen naar mijn werk fietste ben ik aangereden door een tegemoetkomende andere fietser die zo hard fietste dat hij in de flauwe bocht onderuit ging en mij daarbij ook meenam.................... resultaat is een gebroken pols en nog een gekneusde pols. ik ga eerst een paar dagen bijkomen en dan weer eens beginnen te prutsen met de gps. tot later...
Beterschap Robert!
Vervelend dat ongeluk, beterschap.
Vette pech Robert.
suc6 en beterschap.
Zijn er nog vragen over de 60Cx dan zien we dat wel weer.
Beterschap en eh vooral ook vervelend voor je collega's, moeten ze voor jou je werk doen :wink:
de GPS is verkocht, dus dit kan gesloten worden.